1 074 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Halkemat sisäseinään rinteisessä kellarissa
Hei!
Minulla on kaksi halkeamaa seinässä pannuhuoneessani.
Ne ovat melko pitkiä eikä talon ulkopuolella, maanpäällisellä osalla seinästä, näy mitään. Veikkaan, että aiemmat omistajat ovat kasanneet puita huolimattomasti ja aiheuttaneet pienen halkeaman, joka on sitten kasvanut. Muistaakseni se oli siellä, kun muutimme taloon hieman yli puoli vuotta sitten, mutta on ollut niin paljon ajateltavaa, etten muista tarkasti.
Katso kuvia halkeamista.
Kuinka korjaan tämän parhaiten? En välitä esteettisyydestä, kunhan se pysyy hyvin.
Minulla on kaksi halkeamaa seinässä pannuhuoneessani.
Ne ovat melko pitkiä eikä talon ulkopuolella, maanpäällisellä osalla seinästä, näy mitään. Veikkaan, että aiemmat omistajat ovat kasanneet puita huolimattomasti ja aiheuttaneet pienen halkeaman, joka on sitten kasvanut. Muistaakseni se oli siellä, kun muutimme taloon hieman yli puoli vuotta sitten, mutta on ollut niin paljon ajateltavaa, etten muista tarkasti.
Katso kuvia halkeamista.
Kuinka korjaan tämän parhaiten? En välitä esteettisyydestä, kunhan se pysyy hyvin.
Vaikea tietää. Se on haljennut, koska se on liikkunut. Mutta poista rappaus, puhdista kaikki irtonainen talttaamalla, imuroi ja laita uusi laasti pariin kertaan. Muutaman vuoden kuluttua saat vastauksen, oliko se kertaluonteinen juttu vai jatkaako seinä liikkumista.
Kaikki vanhat valetut & muuratut kellarit saavat jonkin halkeaman, & koska ne ovat pannuhuoneessa, ne ovat todennäköisesti syntyneet siitä johtuen, että seinä on laajentunut hieman lämmön vaikutuksesta enemmän pannun toimiessa.L Laniel sanoi:
Sitten seinät jäähtyvät & kutistuvat.
Ei näytä siltä, että liikkuminen olisi aiheuttanut näitä!
Harjaa huolellisesti teräsharjalla & koputa mahdollisesti irtonainen rappaus, & tasoita tavallisella Paikkauslaastilla (se on liian ohut korjaamiseen rappauksella).
Todennäköisesti sinulla on "kuoriseinät" kellarissa, ts. kaksi muurattua/valettua seinäkerrosta, joiden välissä on ilmaa, siksi et näe halkeamia ulkopuolelta.
Täytin suuret halkeamat C-käyttöön. Minulla on myös joitakin halkeamia saman kokoisia kuin kuvissa, mutta en ole välittänyt niistä. Ne ovat liian kapeita täytettäväksi C-käyttöön, mielestäni. Mutta ehkä jollakin muulla täällä on parempia argumentteja niistä.L Lolpodajj sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi






