Hei!

Minulla on kaksi halkeamaa seinässä pannuhuoneessani.
Ne ovat melko pitkiä eikä talon ulkopuolella, maanpäällisellä osalla seinästä, näy mitään. Veikkaan, että aiemmat omistajat ovat kasanneet puita huolimattomasti ja aiheuttaneet pienen halkeaman, joka on sitten kasvanut. Muistaakseni se oli siellä, kun muutimme taloon hieman yli puoli vuotta sitten, mutta on ollut niin paljon ajateltavaa, etten muista tarkasti.

Katso kuvia halkeamista.

Kuinka korjaan tämän parhaiten? En välitä esteettisyydestä, kunhan se pysyy hyvin.
 
  • Seinän halkeama pannuhuoneessa, jossa näkyy vaaleita korjausyrityksiä. Etualalla pino halkoja ja sähköjohdon osa.
  • Seinän halkeama pannuhuoneessa, jossa näkyy vaurioitunut ja rapistunut pinta vihertävän harmaassa seinässä.
  • Sisäseinän halkemia pannuhuoneessa, halkoja pinottu viereen.
  • Seinässä oleva pitkä halkeama pannuhuoneessa, mahdollisesti puutavaran aiheuttama.
Sellaiset halkeamat eivät johdu vähäisestä puupinoamisesta, vaan tämäntyyppisissä seinissä se on ihan normaalia.
 
Joten täytyykö minun vain täyttää se rappauksella tai betonilla? Vai nouseeko se uudestaan, niin että voin yhtä hyvin antaa sen olla?
 
Claes Sörmland
Vaikea tietää. Se on haljennut, koska se on liikkunut. Mutta poista rappaus, puhdista kaikki irtonainen talttaamalla, imuroi ja laita uusi laasti pariin kertaan. Muutaman vuoden kuluttua saat vastauksen, oliko se kertaluonteinen juttu vai jatkaako seinä liikkumista.
 
L Laniel sanoi:
Kuinka korjaan tämän parhaiten? Minulle ei ole väliä, miltä se näyttää, kunhan se kestää hyvin.
Kaikki vanhat valetut & muuratut kellarit saavat jonkin halkeaman, & koska ne ovat pannuhuoneessa, ne ovat todennäköisesti syntyneet siitä johtuen, että seinä on laajentunut hieman lämmön vaikutuksesta enemmän pannun toimiessa.

Sitten seinät jäähtyvät & kutistuvat.
Ei näytä siltä, että liikkuminen olisi aiheuttanut näitä!
Harjaa huolellisesti teräsharjalla & koputa mahdollisesti irtonainen rappaus, & tasoita tavallisella Paikkauslaastilla (se on liian ohut korjaamiseen rappauksella).

Todennäköisesti sinulla on "kuoriseinät" kellarissa, ts. kaksi muurattua/valettua seinäkerrosta, joiden välissä on ilmaa, siksi et näe halkeamia ulkopuolelta.
 
OK.

Joten minun ei tarvitse olla huolissaan mistään kaatumisesta? vaan se on enimmäkseen esteettistä ja todennäköisesti johtuu lämpötilaeroista?
 
  • Tykkään
jawen
  • Laddar…
L Laniel sanoi:
OK.

Joten minun ei tarvitse olla huolissani siitä, että jotain romahtaa? vaan se on enemmän esteettistä ja luultavasti johtuu lämpötilaeroista?
Moi,

Miten kävi sinulle täällä?
Minulla on myös 70-luvun talo, jossa on halkeamia siellä täällä.
 
  • Seinässä oleva pitkä halkeama ja kupariputki 1970-luvun talossa.
  • Seinässä oleva halkeama ja viereinen ilmastointiputki.
L Lolpodajj sanoi:
Hei,

Miten meni täällä?
Minulla on myös 70-luvun talo, jossa on halkeamia vähän siellä sun täällä
Täytin suuret halkeamat C-käyttöön. Minulla on myös joitakin halkeamia saman kokoisia kuin kuvissa, mutta en ole välittänyt niistä. Ne ovat liian kapeita täytettäväksi C-käyttöön, mielestäni. Mutta ehkä jollakin muulla täällä on parempia argumentteja niistä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.