Asensin valurautatakkaa jokin aika sitten ja kiinnitin seinään 4 kpl ns. palomuurilevyjä NSP:ltä palosuojaksi. Sen jälkeen olen rapannut ne kipsilaastilla.
Saumat on liimattu ja kiinnitetty ruuvilla levyjen kulmien läpi. Nyt valitettavasti rappaus on halkeillut saumakohdissa kahden levyn välissä, jotka sijaitsevat aivan takan takana. Näyttää siltä, että jokin liikkuu, sillä kun poltan takkaa, halkeamat pienenevät verrattuna siihen, kun seinä on kylmä.
Tietenkään en halua halkeamia, joten mietin, onko olemassa helppo ratkaisu peittää nämä halkeamat? Mietin hetken, jos vain lisäisin vähän lisää kipsilaastia juuri halkeamien kohdalle, mutta ne tuskin kestävät kauan, koska näyttää siltä, että jokin liikkuu.