29 488 lukukertaa ·
30 vastausta
29k lukukertaa
30 vastausta
Lattialämmitys Harvalaudoituksessa tai Uraavan lastulevyn kanssa
Jäsen
· västra göteland
· 6 viestiä
Olin samaa mieltä, mutta konstruktionsprincip löysin Uponorin verkkosivustolta, ja Uponor laski silmukat jne. sen periaatteen perusteella.
Aion rakentaa uudelleen nyt, ja ajattelen käyttää sporade spånskivor.
Aion rakentaa uudelleen nyt, ja ajattelen käyttää sporade spånskivor.
Huomaan, että olin hieman epäselvä... Olen siis laittanut 22mm lattialastulevyn palkeille, sen jälkeen sahasin kaistaleita 19mm lastulevystä, jotka ruuviliimasin ja asetin harvaan paneelikuvioon. Sitten levyt, letku lattiakipsi, joka ruuviliimattiin, sitten höyrynsulku ja parketti.
Ei lattia ime kosteutta, muovia käytetään jotta lattian ylä- ja alapuoli olisivat mahdollisimman samanlaisessa ympäristössä, ja näin pienennettäisiin riskiä lattian vääntymiselle. Kyse on siis siitä, että kosteuden pitäisi olla TASAISESTI kaikkialla, ei vähemmän kosteaa...HEM2121 sanoi:
H
HEM2121
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 628 viestiä
HEM2121
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 628 viestiä
Sitten sinun pitäisi varmaan soittaa Uponorille ja kysyäMathiasS sanoi:
H
HEM2121
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 628 viestiä
HEM2121
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 628 viestiä
Då kan du ringa dit ocksåMathiasS sanoi:
Det blir kondens och den kondens påverkar parkettgolvet. Vi använde en foam som var plastad på ena sidan. Smidigt då man allt i ett.
Viimeksi muokattu:
Olen puhunut molempien kanssa ja saanut toisia järkevämpiä vastauksia. JOS kondenssia todellakin muodostuisi, kuten sanot, olisi katastrofi laittaa muovi. Minne luulet veden menevän silloin? Kieroja lattioita on viimeinen asia, josta tarvitsee huolehtia siinä tilanteessa.
H
HEM2121
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 628 viestiä
HEM2121
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 628 viestiä
Joo, nyt emme puhu vuodoistaMathiasS sanoi:
Kyse on lämmön jakautumisesta levyissä.
H
HEM2121
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 628 viestiä
HEM2121
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 628 viestiä
Kirjoitit:MathiasS sanoi:
Olen keskustellut molempien kanssa ja saanut muita järkevämpiä vastauksia. JOS se todella olisi niin, että muodostuu kondenssia kuten sanot, olisi katastrofi asentaa muovia. Minne luulet veden menevän silloin? Kieroutuneet lattiat ovat viimeinen asia, joista tarvitsee huolehtia siinä tilanteessa.
Hei!P Mattiaz sanoi:
Siitä on jo vähän aikaa, kun kirjoitit tämän, mutta koska ajattelin tehdä täysin saman, niin haluaisin tietää, miten se on toiminut sinulle?
Muistatko, minkä paksuista letkua käytit?