H
SBH sanoi:
ok. då förstår jag. ingen ide att försöka förklara för dig då
olet siis toisin sanoen alun perin kirvesmies ja vanhetessasi väsynyt työnjohtaja, koska et pysy tahdissa. Tuntuuko tutulta?

H
SBH sanoi:
ok. då förstår jag. ingen ide att försöka förklara för dig då
Mutta kun ottaa huomioon, että tutkimus tukee kaikkea mitä sanon, etkä ole onnistunut löytämään mitään, joka tukisi teorioitasi, eikä kukaan muukaan tässä ketjussa. Paitsi että olet tehnyt niin aikaisemmin ja se toimi silloin, miksi muuttaa sitä.

S
H hul sanoi:
olet siis pohjimmiltasi kirvesmies ja sinusta on tullut väsynyt työjohtaja vanhemmalla iällä, koska et pysy akkordissa mukana. Poltteleeko?
miksi hätistelet?¨

oletko koskaan työskennellyt kirvesmiehenä.
vai oletko mennyt koulunpenkiltä suoraan työmaapäälliköksi?

Sinun on varmaan hul ymmärrettävä, että sekä pystysuorilla että ilman pystysuoria rimoja rakentaminen sujuu erinomaisesti jonkin näiden järjestelmien mukaisesti, joissa on paneeleita ja kiinnitysyksityiskohtia, jotka käsitellään täällä? Jos on itsellään hieman tietoa ja on omaksunut ajatuksia erilaisista menetelmistä ja aikakausista, on aivan mahdollista valita tie täysin itsenäisesti. Vähän niin kuin Mörkö, SBH jne. ovat aiemmin maininneet.

On hyvä, että esität nämä raportit ja havainnot, mutta miksi luoda myös tarpeetonta kinastelua. Yrittämällä vahvistaa tittelin kautta jne. ei ainakaan minulle tuo lisää luottamusta.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
H
SBH sanoi:
miksi trollaat
en tee niin, haluan myös mielelläni oppia jotain.
Voin ehdottomasti muuttaa mieleni, jos minut todistetaan vääräksi.

Siksi pyydän sinua esittämään mitä tahansa tutkimuksia/tutkimuksia/artikkeleja tai mitä tahansa periaatteessa, jotka tukevat väitteitäsi.

Olen esittänyt faktoja siitä, mitä olen sanonut alan hyvin arvostetuilta henkilöiltä.

S
GK100 GK100 sanoi:
Sinun täytyy hul ymmärtää, että on täysin mahdollista rakentaa sekä pystysuoralla ruoteella että ilman sitä jossakin tässä käsitellyistä levy- ja asennusjärjestelmistä? Kun on itsellä hieman tietoa ja on omaksunut ajatuksia erilaisista menetelmistä ja aikakausista, voi vapaasti valita oman tiensä. Samoin kuin mitä Smurfen, SBH jne ovat aiemmin käsitelleet.

Hyvä, että esität nämä raportit ja havainnot, mutta miksi luoda tarpeetonta kiistelyä? Yrittäminen vahvistaa titteleillä ei ainakaan lisää minun luottamustani.
tavallisesti toimii näin henkilöiden kanssa rakennusalalla, jotka eivät ole olleet aktiivisia rakennusalalla vaan suoraan koulupenkiltä korkeampaan asemaan.

H
GK100 GK100 sanoi:
Sinun täytyykin voida ymmärtää, että on täysin mahdollista rakentaa sekä ilman pystysuoraa rimaa jonkin täällä esiteltyjen levy- ja asennusjärjestelmien mukaisesti että niiden kanssa? Jos sinulla on vähän tietämystä ja olet ottanut vastaan ​​ajatuksia erilaisista menetelmistä ja aikakausista, voit valita polun täysin itse. Hiukan samaan tyyliin kuin Smurfen, SBH jne. ovat aiemmin pohtineet.

Hyvä, että esittelet näitä raportteja ja havaintoja, mutta miksi luoda tarpeettomia kiistoja. Ainakin minulle tittelien kautta vahvistaminen ei lisää luottamusta.
Kyllä ehdottomasti voidaan rakentaa molemmin tavoin, mutta jos toinen on parempi ja toinen ei ole täysin riittävä, mikä on yleisesti tunnettu ja useimmat lukemani tutkimukset todistavat sen, niin onhan se hyvä, että se esitetään ihmisille, jotka luulevat rakentavansa oikein, vaikka todellisuudessa rakentavat riskirakenteen.

Se varmasti toimii monissa taloissa, kun ei käytetä leveää ilmarakoa, mutta miksi ottaa riski, kun tiedetään, että se on riskirakenne, joka voidaan välttää? Olihan jopa lukija, joka uskoi, että hänellä oli ilmanvaihto nurkkalaudan kautta, mikä ei tietenkään ole oikein.
Eikö olekin hyvä, että he saavat valaistusta, jos tieto on muuta kuin heillä oli?

Mutta olen samaa mieltä siitä, että totta kai jokainen saa rakentaa kuten haluaa.

H
SBH sanoi:
brukar funka så här med personer i byggbranschen som inte varit aktiv i byggbranschen utan direkt från skolbänk till en högre position.
Ai? Olen itse asiassa työskennellyt puutyöläisenä lähes 4 vuotta, ei kauan, mutta olen tehnyt sen.

Mutta se sanoo jotain sinusta, uskomattoman ahdasmielinen, että ihmiset, jotka tulevat koulusta, eivät ole kykeneviä.
Se sanoo eniten sinusta ja sinun asenteestasi.

S
H hul sanoi:
Mitä? Olen kyllä työskennellyt puutyöläisenä melkein 4 vuotta, ei kauan mutta olen tehnyt sen.

Mutta se kertoo hiukan sinusta, uskomattoman ahdasmielistä ajatella, että koulusta tulevat ihmiset eivät ole kykeneviä.
Se kertoo eniten sinusta ja asenteestasi.
olen pitkään työskennellyt ihmisten kanssa, jotka tulevat suoraan koulunpenkiltä. saanut jotkut ymmärtämään, että kaikkea ei voi oppia kirjoista.
neljä vuotta ei anna hyvää näkemystä.

H
SBH sanoi:
olen pitkään työskennellyt ihmisten kanssa, jotka tulevat suoraan koulun penkiltä. saanut jotkut ymmärtämään, että kaikkea ei voi oppia lukemalla. neljä vuotta ei anna hyvää näkemystä.
okei, sitten olemme selvästi tehneet selväksi, että minulla on ollut liian lyhyt työhistoria ja olen vain akateemikko, jota ei pitäisi kuunnella.

voimmeko palata kysymykseen?
voisitko esittää mitään tutkimuksia/selvityksiä/artikkeleita, mitä tahansa periaatteessa, jotka tukevat väitteitäsi?

olen esittänyt faktoja, jotka koskevat sanomaani alalla hyvin arvostetuilta henkilöiltä.

S
H hul sanoi:
okei, sitten olemme selvästi tehneet selväksi, että olen työskennellyt liian vähän aikaa ja olen vain akateemikko, joihin ei pidä luottaa.

voimmeko palata kysymykseen?
voitko esittää mitään tutkimuksia/kyselyitä/artikkeleita, mitä tahansa käytännössä, jotka tukevat väitteitäsi.

olen esittänyt faktoja koskien sanomaani arvostetuista henkilöistä alalta.
sinulla on faktoja teorioista ja tutkimuksesta.
minulla on vain faktoja taloista, jotka ovat yhä pystyssä toimivalla julkisivulla.

H
Tässä on joitakin otteita laajasta tutkimusartikkelista, jossa on tehty testejä todellisissa rakennuksissa jne., mutta se on tehty akateemikon toimesta.
Suosittelen todella lukemaan tämän.

"Tulokset osoittavat pieniä eroja kuivumisajassa 25 ja 40 mm leveillä raoilla, jotka on tehty pystysuorilla rimoilla, erityisesti jos rakojen yksityiskohtainen suunnittelu rajaa virtausaluetta. Vaakasuorilla rimarakenteilla toteutettu muotoilu pidentää kuivumisaikaa verrattuna pystysuoriin puulistoihin, erityisesti jos julkisivu on vaalea tai pohjoiseen suuntautuva. Merkittävä tulos on, että pieni raon leveys (< 10 mm) on erittäin epäsuotuisa kuivumisajalle, joka materiaalivalinnoista riippuen voi olla verrannollinen niihin kuivumisaikoihin, jotka saadaan, kun julkisivusta puuttuu täysin ilmarako ja siinä on rapattu eristekerros."

"Pieni raon leveys, vaalea julkisivun väri ja pohjoissuuntainen julkisivusuuntaus osoittautuvat epäsuotuisiksi kosteustasapainolle"

https://lup.lub.lu.se/search/ws/files/4219237/1730985.pdf

H
SBH sanoi:
sinä olet antanut faktoja teorioista ja tutkimuksista.
Minulla on vain faktoja taloista, jotka ovat edelleen pystyssä toimivalla julkisivulla.
lue läpi tutkimus, johon juuri linkitin.
siellä he testaavat todellisia rakenteita ja ovat saaneet hyvin selvät vastaukset siitä, että tapa, jolla rakennat, ei ole riittävä.
Rakennat yksinkertaisesti väärin.

S
H hul sanoi:
Tässä on muutamia otteita laajasta tutkimusartikkelista, jossa on tehty testejä todellisilla rakennuksilla jne., vaikka se onkin tehty akateemikon toimesta.
Suosittelen todella lukemaan tämän.

"Tulokset osoittavat pieniä eroja kuivumisajassa 25 ja 40 mm leveiden rakojen välillä, jotka on tehty pystysuuntaisilla rimoilla, erityisesti jos raon aukkojen yksityiskohtainen muotoilu rajoittaa virtausaluetta. Vaakatasossa olevat rimat pidentävät kuivumisaikaa verrattuna pystysuuntaisiin puurimoihin, erityisesti jos julkisivu on vaalea tai pohjoiseen suuntautuva. Merkittävä tulos on, että pieni raon leveys (< 10 mm) on erittäin epäsuotuisa kuivumisajalle, joka voi valituista materiaaleista riippuen olla samankaltainen kuin ne kuivumisajat, jotka saavutetaan, kun julkisivulla ei ole lainkaan ilmarakoa ja siinä on eristämiseen käytetty rappauskerros."

"Pieni raon leveys, vaalea julkisivun väri ja pohjoiseen suuntautuva julkisivun suunta ovat epäsuotuisia tekijöitä kosteuden vaihtumiselle"

[linkki]
ja jos etsit tarpeeksi kauan, päädyt minun lisensiaattityöhöni.
kirjoitan sen suurin piirtein samalla tavalla, mutta eri yritykselle ja eri teknilliseen korkeakouluun.

H
Alla on ote tutkimuksen Tulokset ja Johtopäätökset -osiosta teille, jotka ette jaksa lukea koko tekstiä.
SBH: et vieläkään usko, että rakennat väärin tai jopa fuskaat, vaikka on mustaa valkoisella, että lähestymistapasi on virheellinen ja tutkimus on osoittanut tämän.

On osoitettu, että ilmanvaihtoa ja konvektiivista kosteudensiirtoa rakoissa vaikuttaa erittäin suuri määrä tekijöitä. Työn pääasialliset johtopäätökset ovat, että:

•  Konvektiivinen kosteudensiirto ja kuivuminen rakoissa hyötyvät suuresta raon leveydestä 25-40 mm ja pystylaudoista, jotka eivät lisää virtausvastusta

•  Vaakasuorilla, perforoiduilla teräslaudoilla konvektiivinen kosteudensiirto vähenee pystylautoihin verrattuna, erityisesti kun raon aukot eivät rajoita virtausalaa

•  Alle 10 mm leveät raot omaavat huomattavasti rajoitetun konvektiivisen kosteudensiirtokyvyn ja kuivumisajat voivat olla erittäin pitkiä

•  Vuodenaika, julkisivun väri, julkisivun suuntaus, raon korkeus ja raon aukkojen yksityiskohtainen toteutus ovat kaikki tekijöitä, jotka vaikuttavat mahdollisen konvektiivisen kosteudensiirron määrään
Kosteuden vaihtelu ja konvektiivinen kosteudensiirto
Kun materiaalien kosteat pinnat ovat rakoa vasten, laskettu kosteuden vaihtelu [g/m2∙d] vaihtelee huomattavasti. Pieni raon leveys, pohjoiseen suuntaus, vaalea julkisivun väri ja vaakasuorat laudat vaikuttavat kosteuden vaihteluun negatiivisesti. Tässä kuivumisvaiheessa pätee, että kosteuden vaihtelu:

•  on noin 30 kertaa suurempi 40 mm leveydessä raossa verrattuna 5 mm (etelään suuntaus)

•  vähenee noin neljännekseen pohjoiseen suuntauksessa verrattuna etelään suuntaukseen

•  vähenee noin kolmannekseen, jos väri on vaalea tumman sijasta (etelään suuntaus)

•  vähenee alle puoleen vaakasuorilla laudoilla pystylautojen sijaan
    1. Ilmanvaihto pitkällä aikavälillä
      Kokeellisten seinien rakojen keskimääräinen ilmanvaihto lokakuusta helmikuuhun voitiin arvioida olevan:
      •  230-310 kertaa tunnissa pystylaudoilla

•  75-100 kertaa tunnissa vaakasuuntaisilla Lindab-laudoilla

•  95-130 kertaa tunnissa vaakasuuntaisilla Europrofil-laudoilla

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.