Hei kaikille.
Törmäsin eräänä päivänä lattiatasoitteeseen ja iloisena sekoitin ja aloitin tasoituksen.
Nyt 3 tuntia myöhemmin huomaan pakkauksesta, että viimeinen käyttöpäivä on mennyt...

Ongelma on, että sekoitin 8 säkkiä ja kuivuminen ei suju hyvin.
Kuten sanottu, 3 tuntia myöhemmin ja se on edelleen hyvin vetistä.
Onko kenelläkään mitään aavistusta, mitä tulee tapahtumaan?
Kuivuuko se? Deluxe-ahdistus juuri nyt....

Valmistaja on maxit Floor 4160
sellainen "pikatasoite", johon voi laittaa maton 1 vuorokauden jälkeen

Ideoita? :(

Kuinka paljon vanha? Olen käyttänyt Maxit Fibre Floor Rapid 4320, joka oli yli puoli vuotta vanha. Ainoa mitä olen onnistunut selvittämään on, että kromipitoisuutta ei voida taata päivämäärän jälkeen. En huomannut muuta eroa.

mitä tarkoittaa "kromhalt"? mitä ne ovat? :) kuulostaa kuitenkin tärkeältä mutta mutta..

siinä lukee 2007-07-01 niissä :(
jos sitten on vanhentuminen tai valmistus en tiedä

Luulen, että ne ovat yleensä merkitty valmistuspäivämäärällä, ja sitten varastoinnin aikana lukee, että materiaali säilyy kuusi kuukautta valmistuspäivästä, jos se varastoidaan kuivassa tilassa. "Ongelma" on, että se voi olla ollut myymälän hyllyllä melkein puoli vuotta, kun sen ostaa.

Kromipitoisuudella ei ole merkitystä lujuuden kannalta, vaan jos olen ymmärtänyt oikein, se liittyy enemmän siihen, että kromi ei ole kovin terveellistä. Jos kromipitoisuutta ei voida taata, on tärkeämpää käyttää vaatteita ja suodattimia suun ja nenänsuojana sekoittamisen aikana.

aha...

sitten se ehkä liittyy siihen, että kylpyhuoneessa, missä ne ovat, on kylmää.
olen nyt ripustanut 2KW lämmityspuhaltimen ja vaikuttaa siltä, että ne kuivuvat nopeammin...
mutta siitä on monta tuntia, kun ne asetettiin paikoilleen ja ne tuntuvat edelleen erittäin
"kostealta". en voi kuitenkaan vielä kävellä niiden päällä :/

Ilmankosteus ja lämpötila voivat aiheuttaa ongelmia. Tasoitin kesämökin kylpyhuoneen lattian vuoden kuumimpana päivänä (siltä se ainakin tuntui) ja ilmankosteus teki sen, että kuivuminen kesti huomattavasti kauemmin. Jos on viileää ja kosteaa, voin kuvitella, ettei se kestä kävellä kolmen tunnin jälkeen.

K
Lujuutta ei myöskään taata. Se ei riipu pelkästään kromin vähentämisestä. Sementti on tuoretavaraa. Jos on onnea, pärjää. Jos ei ole, se ei koveta joissakin tapauksissa lainkaan. Riski, että ei saavuteta suunniteltua lujuutta, on suuri.

T
Odota huomisaamuun ennen kuin saat ahdistus delux : )

Koska se on jo lattialla, ei ole paljon muuta tehtävää kuin odottaa kurjuutta. Ota iltawhisky :):o:D

Mikä lämpötila sinulla on huoneessa? Eli jos on liian kylmä, se kovettuu hitaammin...

Okei. Vain kannattaa joukkuetta sitten. Saamattomuus pettää jälleen kerran. No niin. Seuraava kysymys kuuluu. Miten päästä niistä eroon helpoiten. :-(

lattia-ala on varmaan noin 5-10 astetta.
mutta laitoin nyt sisään tuulettimen, joten sisäilma on varmaan noin 25 astetta nyt..

mutta kuten sanottu, katsotaan huomenna kun tulee töistä...

mutta oi miten väärältä tuntuu, kun nopeasti kovettuva kaadetaan ja 6 tunnin kuluttua huomaa, että siihen ei voi edes kävellä :)

En tiedä tarkalleen, miten tasoitemassa on, mutta useimmissa "sementtisidonnaisissa" tuotteissa parasta ennen -päiväys on lisätylle krominpelkistimelle. Toisin sanoen, sementti toimii hyvin myös päiväyksen jälkeen, mutta voi silloin aiheuttaa kromiekseemaa ja vastaavaa.

Mielestäni sinun pitäisi soittaa Maxitille huomenna ja kuulla heiltä ennen kuin alat piikata. Näyttää olevan eriäviä mielipiteitä lujuudesta, Jon_h sanoo toisessa keskustelussa, että luultavasti ei ole kovin suurta merkitystä niin lyhyessä ajassa. Minun lattiani on täysin ok.

Näyttää siltä, että nyt on alkanut palaa. Jumalauta kuinka iloinen olisin, jos se olisi kelpoinen huomenna. Olen lähettänyt sähköpostia maxit-tuotteen vastuuhenkilölle siitä hella. Katsotaan, mitä he sanovat siitä. Kiitos avustanne ja nopeista vastauksista tähän asti. Palaan huomenna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.