Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Ovathan murtovarkaat alkaneet täyttää työkalupakkiaan moukarilla, kulmahiomakoneella ja muurausraudan kanssa? Olenko jäänyt paitsi jostain?
Ehkä kysyntää on jollekin muulle kuin tavalliselle murtojärjestelmälle......
T Trulli sanoi:
Okei, nyt tiedän, että turvaovi ei ole hukkaan heitettyjä rahoja.
Ajatus on suojautua ryöstöltä. Meillä on perusajatus turvallisuudesta, muun muassa kameroilla ulkona ja sisällä, nauhoitus 24/7, elektroniset lukot kaikissa ovissa ja ikkunoissa, aina automaattinen lukitus, jotta kaikki on lukittuna vaikka olemme kotona. Emme koskaan avaa ovea tuntemattomille. Meillä on moottorikäyttöiset sähköportit ja sisääntuloilmahin. Jos joku koputtaa sisäänkäyntiovelle, he ovat kiivenneet yli.
Ajatuksena on lukittautua turvahuoneeseen, jos jotain tapahtuu. Kun olet turvahuoneessa, soitat poliisille, kuvaat kaiken ja katsot kameroista, mitä tunkeutujat tekevät.
Huoneeseen pitäisi aina olla puhelin latauksessa.

Turvahuoneen tulee olla piilotettu, ja jos he sattuvat löytämään huoneen, sisään pääsemisen pitäisi kestää jonkin aikaa. Silloin poliisin pitäisi toivottavasti ehtiä perille. Lasken, että poliisi ehtii paikalle 10 tai maksimissaan 20 minuutissa.

Emme ole erityisen uhattuina, mutta voimme olla hieman kohonneessa riskissä joutua uhriksi, mutta ennen kaikkea siksi, että pidän tekniikasta, hieman erilaisista jutuista ja pidän valmistautumisesta :)

R
Miksi tarvitsisitte safehuoneen, jos on kyse suojautumisesta murtovarkailta? Kyllä se on melkoisen uhkarohkea tai todella humalainen varas, joka yrittää murtaa taloon, kun omistaja on kotona. Nauttikaa elämästä sen sijaan.
Missä kivessä olet asunut viime vuosina?
Viime viikolla kolme Expressenin viidestä pääuutisesta käsitteli perheitä, jotka olivat joutuneet aseistettujen ryöstäjien kohteeksi kotonaan. Monissa paikoissa tämäntyyppiset ryöstöt ovat korvanneet perinteiset murrot, koska aseella uhaten voi saada jonkun välittömästi ottamaan esiin auton avaimet ja arvoesineet sen sijaan, että täytyisi kiertää ja penkoa. Sitten on myös se kategoria, joka tekee murron ja huomaa jossain vaiheessa, että joku on kotona. Usein siinä vaiheessa esiin vedetään veitsi tai muu ase.

En sano, että kaikilla pitäisi olla safehuone, mutta jos olet missannut tämän trendin, niin herää kysymys.

• Tykkään
civilingenjören ja 7 muuta
  • Laddar…
R
Ovatko murtovarkaat alkaneet täyttää työkalupakkia moukarilla, kulmahiomakoneella ja sorkkaraudalla? Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta?
Ei, mutta veitsi ja ladatut aseet ovat korvanneet perinteisen sorkkaraudan. Yhdistettynä epätoivoon ja täydelliseen empatian sekä muiden ihmisten elämän arvostuksen puutteeseen.

• Tykkään
civilingenjören ja 2 muuta
  • Laddar…
R bossebyggarn sanoi:
Minkä kiven alla olet asunut viime vuosien aikana?
Viime viikolla kolme Expressenin viidestä pääuutisesta käsitteli perheitä, jotka olivat altistuneet aseellisille ryöstäjille kotonaan. Monin paikoin tämän tyyppinen ryöstö on korvannut perinteiset murrot, koska aseella uhaten voi saada toisen välittömästi ottamaan esille auton avaimet ja arvoesineet sen sijaan, että täytyisi kiertää ja kaivaa. Sitten on myös kategoria, jossa murron tehtyään huomataan jonkun olevan kotona. Usein siinä tapauksessa esiin otetaan veitsi tai muu ase.

En sano, että kaikkien tarvitsee suojahuone, mutta jos olet jäänyt huomaamatta tämän trendin, niin sitä miettii hieman.
Toivoisin, että asuisin kiven alla tämän sairaan yhteiskunnan ulkopuolella, ei, tiedän että tapahtuu yhä vakavampia rikoksia. Mutta ei se kuitenkaan auta varautua sillä tavalla kuin TS suunnittelee...

• Tykkään
Cruzze ja 1 muu
  • Laddar…
T Trulli sanoi:
Mutta kiltti joku. Et tiedä kenestä olen, missä asun tai taustani, onko meille tapahtunut jotain tai tuttuja lähellämme. Mutta ennen kaikkea et ilmeisesti ole lukenut keskustelua, koska olen kirjoittanut miksi teen tämän... huokaus. Koskee useampia vitsiniehiä täällä, jotka ilmeisesti eivät voi vastata keskustelun kysymykseen, mutta joilla on niin paljon vapaa-aikaa, että voivat kommentoida kaikenlaista puuta heinää.

Olen saanut ne vastaukset, joita halusin muurattua seinää koskien. Nyt voimme päättää tämän keskustelun.
Meidän on kunnioitettava kantaasi.
Voimme luottaa, että olet tehnyt perusteellisen analyysin riskeistä ja uhista, ja kaikki seuraavat toimenpiteet täytyy perustua siihen.
Ajattelen, että alhaisesti seisovat Ortenin ryöstäjät eivät koskaan kiipeä aidan yli. Ne, joista olen kuullut, menevät yksinkertaisesti ovelle ja soittavat kelloa veitsi tai pistooli kädessä. Jos sinulla on hyvä ovenlukko ja sisäänkäyntikamera, sinun pitäisi selvitä. Jos taas olet mafiapomo, tarvitset turvahuoneen, vartiojoukon jne.

• Tykkään
  • Vau
civilingenjören ja 3 muuta
  • Laddar…
R
Toivon, että asuisin kiven alla tämän sairaan yhteiskunnan ulkopuolella, ei, tiedän, että tapahtuu yhä vakavampia rikoksia. Mutta se ei silti auta kovettaa itseään sillä tavalla kuin TS suunnittelee...
Se ei ollut se, johon kommentoin.
Kommentoin sitä tosiasiaa, että sinä ja muut uskovat, että vain "joku todella humalassa tai korkea varas" tekee murtautumisen, kun joku on kotona, ja että se on pelkkää paranoiaa. Toivon, että se olisi niin, mutta valitettavasti suuntaus on melko selvä ja osoittaa, että monet rikolliset eivät epäröi iskeä nukkuviin perheisiin, esimerkiksi siksi, että he sattuvat omistamaan hieman arvokkaan auton talon ulkopuolella.

Se, ovatko TS:n toimenpiteet kohtuullisia vai pelkkää paranoiaa, on jokaisen itse päätettävä, kuten sanottu, emme tiedä hänen tilanteestaan muuta kuin sen, että useat hänen ympärillään ovat kokeneet juuri tämän.

• Tykkään
  • Laddar…
Fadai
Itse uskon enemmän lukitsemattomiin oviin ja siihen, ettei omista enempää kuin mitä pystyy menettämään. Hälyttimet, sireenit, "panic rooms", jne., seuraava askel on sitten varmaankin aseistautua. SE pelottaa minua enemmän kuin ryöstäjät ja varkaat. Lisäksi tulee olla tietoinen siitä, että media nostaa esiin pahimmat asiat, harvoin päinvastaista.

• Tykkään
Dan_Johansson ja 12 muuta
  • Laddar…
T Trulli sanoi:
Kuinka paljon muuriseinä kestää? Tuntuu siltä, että voisit ottaa moukarin ja mennä suoraan läpi minuutissa, mutta toivottavasti olen aivan väärässä.
Todistin murtovarkautta Miamissa, he murtautuivat naapuritiloihin, joissa ei ollut turvaovea, ja hakkasivat seinään reiän moukarilla. Se aiheutti kuitenkin paljon melua, ja kesti todennäköisesti 20-30 minuuttia saada aikaan reikä, josta voisi kävellä läpi. Kun huomasin heidät ja soitin poliisille, reikä oli tarpeeksi suuri ryömiä läpi, mutta ei tarpeeksi suuri saadakseen varastetun tavaran läpi, joten he eivät saaneet mitään.

Jos asetat sisäpuolelle raudoitusverkoston ja rappaat päälle, se vaikeuttaa, koska heidän on käytettävä kulmahiomakonetta tai leikkauspoltinta, jota heillä ei välttämättä ole mukanaan, mutta paras on tietysti kovempi kuori ulkopuolella. Kestävin pitäisi olla hyökkäystä vastaan, periaatteena.

PS. Jos luulet, että uhkana on murtautuminen, kun olet kotona, amerikkalaisen poliisin kokemukset koti suojelusta saattavat olla relevantteja; tein siitä videon ruotsiksi, kun asuin USA:ssa:

• Tykkään
civilingenjören
  • Laddar…
Fadai Fadai sanoi:
Itse uskon enemmän lukitsemattomiin oviin ja siihen, ettei omista enempää kuin pystyy häviämään. Hälyttimet, sireenit, ”panic rooms”, jne, seuraava askel on ilmeisesti aseistautuminen. SE pelottaa minua enemmän kuin ryöstäjät ja varkaat. Sitten on oltava tietoinen siitä, että media tuo esille pahinta, harvoin päinvastaista.
Jos tavoitteena on henkilö, joka siellä asuu, lukitsemattomat ovet tuntuvat hieman vastoin tarkoitustaan.

• Tykkään
civilingenjören
  • Laddar…
Kopioi alas rappaus. Laita lasikuitumatto ja polyesteri kerroksittain (GRP). Jos haluat vahvistaa vielä enemmän, liimaa tavallinen laminaattilattia GRP:n sisäpuolelle.

R
Fadai Fadai sanoi:
Sen bör man vara medveten om att media lyfter fram det värsta, sällan motsatsen.
Ja, se olisi vähän outoa muuten. Mutta se tuskin tarkoittaa, että se, mikä nostetaan esiin, on vähemmän totta tai pelottavaa, vai mitä? Vai tarkoitatko, että kotona tapahtuvien raaheiden ryöstöjen lisääntynyt raportointi on vain seurausta lisääntyneestä raportoinnista? Voitko esittää vähän todisteita siitä?

• Tykkään
  • Laddar…
Paljon OT:tä tässä ketjussa, jossa TS toivoi rakennusteknisiä neuvoja. Kaikki, jotka haluavat keskustella TS:n mielenterveydestä, omistuksen järjettömyyksistä ja rikollisuuden kehityksestä yhteiskunnassa, voisivat aloittaa omia ketjujaan, ei tietenkään ketjua jonkun jäsenen mielenterveydestä, sillä pidän sitä pikemminkin henkilökohtaisena hyökkäyksenä.

• Tykkään
civilingenjören
  • Laddar…
Voisi sanoa, että safe room ei erityisesti auta sellaisissa aseellisissa ryöstöissä, joita on alkanut ilmaantua. Kyse ei ole erikoisjoukosta, joka tulee käymään, vaan pikkurikollisista aseistettuna pistoolilla, korkeintaan heillä on mukanaan sorkkarauta. He luottavat siihen, että avaat oven ja he käyttävät uhkailua saadakseen, mitä haluavat. Suojautuaksesi tällaisilta tilanteilta keskittyisin ennemmin tekemään talosta ”safe room light” esimerkiksi laminoidut lasit ikkunoihin jne.

Korkeat lukitut aidat voivat, kuten mainittu, olla myös merkki siitä, että siellä on jotain arvokasta, joten se on vastakkainen ratkaisu.

Yleisesti näyttää myös siltä, että tämä menettely on yleistynyt pääasiassa autovarkauksissa, kun nykyaikaiset varkaussuojat ovat kehittyneet niin pitkälle, että on helpompi yksinkertaisesti pakottaa avain käsiin... joten halpa vakuutus voi olla omistaa jotain muuta kuin kallis saksalainen auto...

• Tykkään
Markarbetaren
  • Laddar…
Skumpe
mrVoodoo mrVoodoo sanoi:
Olen laittanut levyn ulkopuolelle tai sinne, mikä on/tulee olemaan "hyökkäyspuoli". Silloin se toimii kuin sitkeä kalvo, jota on erittäin/mahdottoman vaikea murtaa läpi. Jos laitat sen sisäpuolelle, on huomattavasti helpompaa vain lyödä levy sisään, kunhan on ensin murentanut hieman lecatiilistä.

En ymmärrä ajatusta rakentaa edes turvahuonetta, mutta se on jokaisen oma päätös onneksi :) Itse olisin ehkä mieluummin panostanut pelihuoneeseen :crysmile:
Levy pitäisi olla ulkopuolella. Ehdottomasti. Mitä tulee siihen, ettet koe tarvetta turvahuoneelle, voi vain onnitella. Se ei ole mitään, mitä toivoisi kenelläkään olevan tarvetta. Ne, jotka ovat käyttäneet sitä tositilanteessa, ovat kuitenkin yleensä kiitollisia tällaisista huoneista.

• Tykkään
civilingenjören
  • Laddar…
Olen aina pitänyt safe roms -tiloja mielenkiintoisina, ei ole väliä miksi niihin haluaa investoida (vaikkapa vain viihteen vuoksi). Jos sinulla on rahaa ja aikaa/tilaa tehdä sellainen.. ja se saa sinut nukkumaan paremmin öisin (olemaan vähemmän huolissaan, kun jätät perheen yksin) niin sanoisin vain ”ryhdy toimiin” (y)

Käsittelemme elämää eri tavoin (miten näemme yhteiskunnan, vaarat ja, ihmiset jne).

Olen itsekin miettinyt sitä muutaman kerran aiemmin elämässä :)

Nykyään se ei enää ole prioriteetti, elämä on rauhoittunut ja ongelmat, joita aiemmin oli ihmisten kanssa/ikkunoiden kanssa ovat ”haalistuneet”.

Meillä on sekä kameroita että hälytys, mutta mielestäni ne antavat usein väärän turvallisuudentunteen.. eli hälytys ei ole usein käytössä ja kamerat olen hankkinut saadakseni rekisterinumeron niistä, jotka ajavat ”väärin” täällä ja mahdollisesti kasvot..

Jotta joku voi nähdä heidät/jäljittää heidät, jos jotain tapahtuu tiluksilla.

Tässä taloudessa olen minä, joka astuu ulos keskellä yötä, jos tulee tuntematon auto (kukaan ei kyllä saisi hiippailla siellä, jos minä sen näen!) .. ja olen täysin tietoinen siitä, että vain maanjäristys saa muut hereille keskellä yötä.. joten .. jos on kameraleike, se voi ainakin auttaa poliisia, jos olen kateissa..(Kunhan he keksivät sen aamun mittaan, kun heräävät, toivottavasti ainakin mies kaipaa minua silloin!).

Ei ole konkreettisia vinkkejä muuta kuin.. käy itsepuolustuskurssi.. palkkaa joku ja harjoittele perheenä muutaman kerran.. yleensä sekä hauskaa/opettavaista ja se lisää itseluottamusta ja itsetuntemusta.

Ajattele huoneen heikkouksia, oviaukkoja, ilmanvaihtoa, sähköä, lähetystä..

Toimivan ilmanvaihdon on oltava, mutta sen ei pitäisi olla helppoa kaasun/tulensavu jne päästä sisään..

Oviaukot ja saranat (mahdolliset lukot) ovat kaikki pieniä ”heikkouksia”.. yleensä pärjää hyvin pitkälle normaalitapauksessa turvaovilla.. mutta silti hyvä itse tarkistaa ja nähdä löytääkö heikkouksia.. voiko saranat irrottaa/sahata pois pidikkeet.. miten karmit on kiinnitetty jne.

Sähkö ja internet saattaa haluta, mutta ne on helppo kenen tahansa katkaista ulkoa, joten kannattaa miettiä ”varmuuskopiota”. Eli älä luota siihen, että voit tehdä jotain ulkoa, kun olet lukittautunut sisään..

Jos sinulla on mobiili, ajattele testata sen signaali etukäteen.. (jo ennen potentiaalisia häirintälaitteita).. paksujen kiviseinien kanssa se voi pysähtyä äkkiä.. asumme vanhassa kivitalossa ja kesti useita vuosia löytää tuotteita joiden avulla Wi-Fi toimii kaikista paksuista jykevistä seinistä johtuen.. ja vaikuttaa myös tietyillä alueilla tavallisiin puhelimiin. Ei välttämättä ole ongelma sinulle, mutta kannattaa tarkistaa ennen kuin luotat puhelimeen..

Joka tapauksessa onnea matkaan :cool:(y)

• Tykkään
civilingenjören ja 3 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.