styrman1 sanoi:
Minulla ei ole kuvaa siitä, mutta sen mitat ovat 115x630 ja pituus noin 19 metriä. Itse asiassa se on niin pitkä, että siihen on tehty liitos yhdessä kohdassa, mutta pisin osa on 13 metriä. Puolet on rakennettu sisään, mutta alaosa on näkyvissä.
Wow, onko sinulla kuvaa? :)

Kun olin tänään tarkistamassa, tajusin, että palkki ei ulottunut katon suuntaisesti niin pitkälle kuin miltä se näytti joissakin omituisissa perspektiivikuvissa, vaan se on varmaankin vain 8 metriä pitkä, ei 11.

MathiasS sanoi:
Tarkalleen!

Mutta se ei ole vain tyylikäs ullakolla, päät on myös asetettu kantaville seinille, jotka lepäävät perusmuurin päällä - tämän jälkeen kaikki kattotuolien alaosat on kiinnitetty liimapuupalkkiin kaksoiskulmaraudoilla ja seitsemällä miljoonalla ankkuriruuvilla. Sen sijaan että palkki olisi alla ja kuorma lepää sen päällä, kuorma roikkuu sen alla. Noin 6 metriä seinää on heitetty pois, joten turvallisuuden vuoksi "heitettiin" ylös pieni palkki.
Ok, kiitos vastauksesta. Miten lasket kuinka paljon se kantaa? Onko se yhtä paljon kuin jos se olisi puupalkiston alla, eikö pitäisi olla. Tämä on kätevä ja tyylikäs ratkaisu, kun ei tarvitse laskea kattoa 40 cm.

"Missä ovat morsiamet?" Voiko tätä ketjua nimetä uudelleen "Miesketjuksi" ja sitten jatkamme ylisuureilla ja liian kalliilla tavaroilla/rakennusmateriaalilla?

• Mies grillaamassa suurikokoisella grillillä, joka on moottorin muotoinen, ulkona. Grillissä on suuri pakoputki ja metallinen pinta.
Hitto, jos minulla olisi ollut enemmän klampar, olisin hankkinut sellaisen palkin!

ei oikein hyvä kuva

• Interiöörikuva keskeneräisestä huoneesta, jossa iso takka, tikkaita ja yläparveke. Henkilö seisoo huoneessa.
Huonompi kuva:

• Rakenteilla olevan rakennuksen rungon osittain valmis kattorakenne, ympärillä puita ja muita rakennuksia taustalla.
Daniel39 sanoi:
Ok, kiitos vastauksesta. Miten lasket kuinka paljon se kantaa? Onko se yhtä paljon kuin jos se olisi puurakenteen alla, ei pitäisi olla. Se on kätevä ja tyylikäs ratkaisu, kun ei tarvitse laskea kattoa 40 cm.
Laskelmat teki liimapuutoimittaja. Mitotuksen kannalta sen pitäisi kantaa saman kuorman riippumatta siitä, onko se palkin ylä- vai alapuolella. Palkki on todennäköisesti voimakkaasti ylimitoitettu.

Onpa teillä hyvä, kun voitte vain mennä ostamaan. Minun piti valmistaa omani 8 itse.
11.8mx270x95 :) Me laitoimme ne itse, tyttäreni ja minä.
limtrbalk.jpg

Ja kuinka hyvä sinulla onkaan, kun sinulla on niin paljon aikaa, että voit tehdä ne itse. ;)

Mikael_L
Se on miehekästä, kun on suuria asioita, ihan varmasti!!!! ;D

Ms_IT-Nisse sanoi:
Och vad bra DU har det då som har så mycket tid så du kan göra dem själva.  ;)
Jo, så är det nog för många som saknar medel, att dom får görat själv :)

Saturnus:
Mitä liimaa käytit?
Onko palkeessa hieman kaarevuutta, vai onko kyseessä vain optinen harha kuvassa?

Vaikuttaa mielenkiintoiselta tehdä liimapuuta, kun muurasin tiilikaarta autotalliin, mietin pitkään, mitä reunaa tekisin sulkeakseni pariovet yläosastaan, alaosassa olin tehnyt syvennyksen laattaan lisäkynnyksellä... mutta yläosa oli kova pähkinä :P

Keksin sitten loistavan idean tehdä "liimapuurungon", minulla oli muotti jäljellä muurauksen jälkeen, sahasin 5 rimaa 10*50 mm, liimasin ja ruuvasin nämä rimat pitkillä ruuveilla + aluslevyillä.

Seuraavana päivänä kun irrotin "rungon" ruuvit, kokeilin seistä sen päällä, se tuskin muuttui muodoltaan vähääkään, stabiilia kuin mikä :)

Melkein täytyy olla samaa mieltä manbergin kanssa ;D Luulin, että aikuiset pojat ovat päässeet eroon siitä, kenellä on suurin ;D Mutta on mahtavaa, kun on suuret palkit, ja vielä mahtavampaa, kun ne näkyvät ;)

Haagbard sanoi:
Saturnus:
Mitä liimaa käytit?
Onko palkki hieman kaareva, vai onko se vain optinen harha kuvassa?

Vaikuttaa mielenkiintoiselta tehdä liimapuuta, kun rakensin tiiliholvia autotalliin, mietin pitkään, mitä reunaa tekisin, jotta saisin lyöntiluukun yläosaan suljettua, alaosassa olin tehnyt syvennyksen laattaan ylimääräisen kynnysraudan kanssa........mutta yläosa oli kova pähkinä  :P

Keksin sitten loistavan idean tehdä "liimapuurima", muotti oli jäljellä muurauksen jälkeen, sahasin 5 rimaa kooltaan 10*50 mm, liimasin ja ruuvasin nämä rimat pitkillä ruuveilla + prikoilla.

Seuraavana päivänä, kun ruuvasin irti "rimaa", kokeilin seistä sen päällä; se tuskin muutti muotoaan ollenkaan, vakaa kuin mikä  :)
Kyllä, oikea havainto, halusin poistaa kaikki riskit siitä, että palkit roikkuvat oman painonsa vuoksi, siksi ne oli ylijännitetty, ja se onnistui.
Liima oli tavallista vedenkestävää puuliimaa, osa Biltemasta, jonka uskon Cascon valmistavan.

rakennus edistyy http://img.photobucket.com/albums/v388/Z-Jensen/panel.jpg

lier sanoi:
Täytyy melkein olla samaa mieltä manbergin kanssa ;D Luulin, että aikuiset pojat ovat päässeet eroon siitä, kenellä on suurin ;D Mutta isot palkit ovat vaikuttavia, ja vielä vaikuttavampaa on, kun ne näkyvät ;)
Joo, minun on niin pieni, ettei sitä melkein näy.........50*50 mm  :-[

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.