1 724 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Etsitään muovipaneelia
Jotta en kirjoita kokonaan romaania ongelmastani, yritän olla lyhyt -G guggen sanoi:
Riippumatta siitä, miten yritän käsitellä kylpyhuoneen kattoa asunnossamme (märkätilamaali, tasoittaa hioa jne.), musta home tarttuu siihen ja maali halkeilee kuukauden kuluttua.
Nyt haluan laittaa jotain muuta, joka ei vie ikuisuutta asentaa ja johon home ei tartu tai joka on helppo pyyhkiä pois, jos tilanne niin vaatii.
PatrikStarfish sanoi:
Jotta en kirjoittaisi kokonista romaania ongelmastani, yritän ilmaista itseäni lyhyesti -
Miten tahansa yritän käsitellä kylpyhuoneen kattoa asunnossamme (kosteantilan maali, tasoitus, hiominen jne.), mustahome ilmestyy ja maali lohkeilee kuukauden kuluttua.
Nyt haluan asentaa jotain muuta, mikä ei vie ikuisuutta asentaa ja johon home ei tartu / jonka pyyhkiminen on helppoa, jos se käy tarpeelliseksi.
Painovoimainen ilmanvaihto, joka kuuluu asuntoon, on virheetön ja avattu niin paljon kuin mahdollista. Myös kylpyhuoneen tuuletin (hai hai) ei auta.useless sanoi:
Minulla on asuntoja yläpuolellani.R rävlyan sanoi:
Betonikatto on suoraan kuten nykyään.
Se ei ole naapurista, siitä voin vannoa.
Ongelma on siinä, että meitä on 2 aikuista, 2 lasta ja yksi pesukone vain yhdessä kylpyhuoneessa. Mustahome/maalin halkeilu on melko keskittynyt suihkukopin yläpuolelle, mitä meillä on, ja vähenee, mitä kauemmaksi siitä menee.
Mutta muut vinkit kuin muovipaneeli, jota olen ajatellut, otetaan kiitollisena vastaan.
Sitten onko suihku yläpuolella sinun, ja viemäri suoraan yläpuolella sinun suihkun. pitäisi ehkä tutkia tarkemmin, mistä kosteus tulee, vaikuttaa olevan aika paikallista katossa kuten sanot
Miten on viemärien kanssa, vanhat valurautaiset ja valurautaputket tai uudelleenrakennettu, onko märkää vai vain kosteaa se vaikuttaa tulevan aika nopeasti kuten sanot
Miten on, tuleeko kattoon pisaroita niin että tarvitset sateenvarjon
Miten on viemärien kanssa, vanhat valurautaiset ja valurautaputket tai uudelleenrakennettu, onko märkää vai vain kosteaa se vaikuttaa tulevan aika nopeasti kuten sanot
Miten on, tuleeko kattoon pisaroita niin että tarvitset sateenvarjon
Jos asennat muovipaneelin kattoa vasten, kosteus kerääntyy muovin ja katon väliin, ja loput sanovatkin itseään...
Ongelmasi ei ole ongelma vaan arkea hyvin monille perheille. Teillä kyseessä on jotain muuta.
Ongelmasi ei ole ongelma vaan arkea hyvin monille perheille. Teillä kyseessä on jotain muuta.
Ei, naapurilla ja minulla on suihku vastakkaisella puolella, ja molemmilla on lattiakaivo suunnilleen keskellä kylpyhuonetta. Meidän pesukone on tänään siellä, missä suihkumme oli kun muutimme sisään.R rävlyan sanoi:Sitten suihku on sinun yläpuolellasi, ja kaivo suoraan sinun suihkusi yläpuolella. Kannattaa tarkistaa vähän enemmän mistä kosteus tulee, koska se näyttää olevan melko paikallista katossa, kuten sanot. Miten on kaivojen kanssa, vanhoja valurautaisia ja valurautaputkia vai remontoituja, onko märkää vai vain kosteaa, se näyttää tulevan melko nopeasti, kuten sanot. Miten on, putoileeko kattoon pisaroita niin että tarvitset sateenvarjoa
Yhdistys on äskettäin puhdistanut poistoilmakanavat ja tehnyt viemärin sukituskorjauksen sekä vetänyt pintavedot koko talossamme. Valurautakaivot ovat edelleen paikallaan.
Kylpyhuone on usein kostea, koska sitä käytetään paljon, mutta emme vielä ole tarvinneet sateenvarjoa.
Se on arvostettua, kiitos kaikille, jotka auttavat minua!R rävlyan sanoi:
Luulen, että yritän käsitellä "betonikattoa" vielä kerran ja toivon, että se
tulee täysin tiiviiksi märkätilamaalilla.
Se voi johtua siitä, että kosteus tiivistyy kattoon, kun betoni on myös suhteellisen kylmää. Kylmä (samoin kuin lämpö) siirtyy mielellään betonin kautta. Edellisessä asunnossani vesi tiivistyi pisaroiksi kattoon, koska katto oli aina huoneenlämpötilaa kylmempi yhdeksän kuukautta vuodessa (talon ylin kerros, lämmittämätön ullakko päällä). Talo ei 50-luvulla ollut suunniteltu nykyaikaiseen suihkukäyttöön.
Minulla on muuten samanlaisia ongelmia nykyisessä rinnetaloasunnossani, mutta kesällä. Seinien betoni jäähtyy maan vuoksi, mikä tekee usein hyvin viileäksi kylpyhuoneen --> kondenssi katossa ja seinillä, kun on suihkussa käynyt. Pahimmillaan kuivaan katon suihkun jälkeen mopilla...
...mutta yleensä riittää, että laittaa pyyhekuivaimen hieman ylimääräistä lämpöä myös kesällä.
Kondenssia on lähes mahdoton välttää muutoin kuin lämmittämällä huonetta enemmän. Mutta riittävä ilmanvaihto on myös tärkeää!
Minulla on muuten samanlaisia ongelmia nykyisessä rinnetaloasunnossani, mutta kesällä. Seinien betoni jäähtyy maan vuoksi, mikä tekee usein hyvin viileäksi kylpyhuoneen --> kondenssi katossa ja seinillä, kun on suihkussa käynyt. Pahimmillaan kuivaan katon suihkun jälkeen mopilla...
...mutta yleensä riittää, että laittaa pyyhekuivaimen hieman ylimääräistä lämpöä myös kesällä.
Kondenssia on lähes mahdoton välttää muutoin kuin lämmittämällä huonetta enemmän. Mutta riittävä ilmanvaihto on myös tärkeää!
Klikkaa tästä vastataksesi

