Hei kaikille,

Tietääkö joku jälleenmyyjää, joka myy muovipaneeleita kuten liitetyissä kuvissa Ruotsissa?

Terveisin Patrik
 
  • Vaakasuorat harmaat muovipaneelit katossa valkoisessa huoneessa, jossa on ikkuna ja sinivihreät verhot.
  • Valkoinen muovipaneeli ulkona betonialustalla, taustalla vihreää kasvillisuutta ja metallikaide.
R
Tuohan näyttää siltä ulkoverhoilulta, jota myytiin ennen, oli suosittua tuolloin 70-luvulla, mutta joutui aikansa ohitse, kun ne rappeutuivat auringonvalossa ja haalistuvat melko hyvin.
 
Nytä uteliasuus herää, miksi ihmeessä haluaa sellaista?
Jenkithän rakentavat edelleen uutta sellaisella paneelilla ainakin, olen nähnyt sitä paljon eteläisessä USA:ssa ulkovuorauksena, joten sen pitäisi olla saatavilla.
 
G guggen sanoi:
Nyt sitä tulee mietittyä, miksi ihmeessä joku haluaa sellaista?
Jenkithän rakentavat edelleen uusia sillä paneelilla, ainakin olen nähnyt sitä paljon eteläisessä USA:ssa ulkopaneelina, joten sen pitäisi olla saatavilla.
Jotta en kirjoita kokonaan romaania ongelmastani, yritän olla lyhyt -

Riippumatta siitä, miten yritän käsitellä kylpyhuoneen kattoa asunnossamme (märkätilamaali, tasoittaa hioa jne.), musta home tarttuu siihen ja maali halkeilee kuukauden kuluttua.

Nyt haluan laittaa jotain muuta, joka ei vie ikuisuutta asentaa ja johon home ei tartu tai joka on helppo pyyhkiä pois, jos tilanne niin vaatii.
 
Kuulostaa siltä, että ongelma on huono ilmanvaihto. Miksi et korjaa sitä?
 
PatrikStarfish PatrikStarfish sanoi:
Jotta en kirjoittaisi kokonista romaania ongelmastani, yritän ilmaista itseäni lyhyesti -

Miten tahansa yritän käsitellä kylpyhuoneen kattoa asunnossamme (kosteantilan maali, tasoitus, hiominen jne.), mustahome ilmestyy ja maali lohkeilee kuukauden kuluttua.

Nyt haluan asentaa jotain muuta, mikä ei vie ikuisuutta asentaa ja johon home ei tartu / jonka pyyhkiminen on helppoa, jos se käy tarpeelliseksi.
useless useless sanoi:
Kuulostaa siltä, että ongelma on huono ilmanvaihto. Mikset korjaa sitä?
Painovoimainen ilmanvaihto, joka kuuluu asuntoon, on virheetön ja avattu niin paljon kuin mahdollista. Myös kylpyhuoneen tuuletin (hai hai) ei auta. :(
 
R
Onko sinulla asunto yläpuolellasi, onko siellä betonikatto suoraan, alakatto, ehkä se ei ole sinulta vaan kosteusvaurio ylhäältä jollakin tavalla, on esiintynyt ennenkin?
 
R rävlyan sanoi:
Onko sinulla asunto yläpuolellasi, onko betonikatto suoraan, alakatto, ehkä se ei ole sinusta vaan kosteudesta ylhäältä jollain tavalla, on esiintynyt aiemmin
Minulla on asuntoja yläpuolellani.

Betonikatto on suoraan kuten nykyään.

Se ei ole naapurista, siitä voin vannoa.

Ongelma on siinä, että meitä on 2 aikuista, 2 lasta ja yksi pesukone vain yhdessä kylpyhuoneessa. Mustahome/maalin halkeilu on melko keskittynyt suihkukopin yläpuolelle, mitä meillä on, ja vähenee, mitä kauemmaksi siitä menee.

Mutta muut vinkit kuin muovipaneeli, jota olen ajatellut, otetaan kiitollisena vastaan.
 
R
Sitten onko suihku yläpuolella sinun, ja viemäri suoraan yläpuolella sinun suihkun. pitäisi ehkä tutkia tarkemmin, mistä kosteus tulee, vaikuttaa olevan aika paikallista katossa kuten sanot
Miten on viemärien kanssa, vanhat valurautaiset ja valurautaputket tai uudelleenrakennettu, onko märkää vai vain kosteaa se vaikuttaa tulevan aika nopeasti kuten sanot
Miten on, tuleeko kattoon pisaroita niin että tarvitset sateenvarjon
 
Jos asennat muovipaneelin kattoa vasten, kosteus kerääntyy muovin ja katon väliin, ja loput sanovatkin itseään...

Ongelmasi ei ole ongelma vaan arkea hyvin monille perheille. Teillä kyseessä on jotain muuta.
 
R rävlyan sanoi:
Sitten suihku on sinun yläpuolellasi, ja kaivo suoraan sinun suihkusi yläpuolella. Kannattaa tarkistaa vähän enemmän mistä kosteus tulee, koska se näyttää olevan melko paikallista katossa, kuten sanot. Miten on kaivojen kanssa, vanhoja valurautaisia ja valurautaputkia vai remontoituja, onko märkää vai vain kosteaa, se näyttää tulevan melko nopeasti, kuten sanot. Miten on, putoileeko kattoon pisaroita niin että tarvitset sateenvarjoa
Ei, naapurilla ja minulla on suihku vastakkaisella puolella, ja molemmilla on lattiakaivo suunnilleen keskellä kylpyhuonetta. Meidän pesukone on tänään siellä, missä suihkumme oli kun muutimme sisään.

Yhdistys on äskettäin puhdistanut poistoilmakanavat ja tehnyt viemärin sukituskorjauksen sekä vetänyt pintavedot koko talossamme. Valurautakaivot ovat edelleen paikallaan.

Kylpyhuone on usein kostea, koska sitä käytetään paljon, mutta emme vielä ole tarvinneet sateenvarjoa. :)
 
R
Ihan vain ajatuksia
Normaalisti kaivot ja käsienpesualtaat menevät samaan runkoon kuin wc, tiedätkö miten putket kulkevat lattian läpi ja mihin runko menee alas talon läpi
 
R rävlyan sanoi:
Vain vähän ideoita
Normaalisti kaivot ja käsienpesualtaat menevät samaan runkoputkeen kuin wc, tiedätkö miten putket kulkevat lattiassa ja missä runkoputki menee talon läpi
Se on arvostettua, kiitos kaikille, jotka auttavat minua!

Luulen, että yritän käsitellä "betonikattoa" vielä kerran ja toivon, että se
tulee täysin tiiviiksi märkätilamaalilla.
 
R
Yritä antaa SpackelFredrikille yksityisviesti, hän on foorumilla ja vaikuttaa tietävän suurimman osan asioista polullasi.
 
Se voi johtua siitä, että kosteus tiivistyy kattoon, kun betoni on myös suhteellisen kylmää. Kylmä (samoin kuin lämpö) siirtyy mielellään betonin kautta. Edellisessä asunnossani vesi tiivistyi pisaroiksi kattoon, koska katto oli aina huoneenlämpötilaa kylmempi yhdeksän kuukautta vuodessa (talon ylin kerros, lämmittämätön ullakko päällä). Talo ei 50-luvulla ollut suunniteltu nykyaikaiseen suihkukäyttöön.

Minulla on muuten samanlaisia ongelmia nykyisessä rinnetaloasunnossani, mutta kesällä. Seinien betoni jäähtyy maan vuoksi, mikä tekee usein hyvin viileäksi kylpyhuoneen --> kondenssi katossa ja seinillä, kun on suihkussa käynyt. Pahimmillaan kuivaan katon suihkun jälkeen mopilla...
...mutta yleensä riittää, että laittaa pyyhekuivaimen hieman ylimääräistä lämpöä myös kesällä.

Kondenssia on lähes mahdoton välttää muutoin kuin lämmittämällä huonetta enemmän. Mutta riittävä ilmanvaihto on myös tärkeää!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.