Hei!
Tämä on ensimmäinen postaukseni täällä. Anteeksi, että kirjoitan englanniksi, mutta ruotsini ei ole kovin hyvä. Nämä foorumit ovat todella auttaneet minua, koska tulen maasta, jossa rakennukset ovat täysin erilaisia. Ongelmaani: Asun nyt 1950-luvulla rakennetussa talossa, jossa on (luullakseni) "betongpannor"-katto. En tiedä, onko kattoa vaihdettu sen jälkeen.

Tänään menin ylös puhdistamaan sammalta ja huomasin muutamia rikkinäisiä takpannor. Kävin k-rauta:ssa hakemassa korvaavia laattoja, mutta heillä oli vain näitä moderneja betongpannor, joissa on tämä "lip" – luulen, että ruotsiksi termi on "falsade". Ne, jotka minulla on katolla, ovat ofalsade. Etsin netistä nähdäkseni, löydänkö näitä kattotiiliä, mutta en löydä mitään. Onko kenelläkään vinkkejä?

Kiitos!
Gianfranco

kulle
Jos otat kuvan katosta ja tiilistä, on helpompi auttaa.

• Tykkään
gfs
  • Laddar…
Tässä on pari kuvaa. Kiitos kaikesta avusta. Ps voit vapaasti kirjoittaa ruotsiksi

Katto peittyy osittain sammaleeseen ja neulasiin. Katon tiilet näyttävät kuluneilta. Vaurioituneita kattotiiliä, joissa on sammalta ja likaa.

Jos katsot takapuolta, siinä lukee usein, mikä merkki pannulla on. Oletan, että satoja tällaisia heitetään pois joka päivä, joten tutki kattourakointiyritystä, jos he ovat pian uusimassa katon tällaisilla pannuilla.

• Tykkään
gfs
  • Laddar…
T topmount sanoi:
Jos katsot taakse, siinä lukee usein mikä merkki katto on. Oletan, että satoja tällaisia heitetään pois päivittäin, joten tarkista kattoliikkeeltä, aikovatko he uusia katon tällaisilla tiilillä pian.
Kiitos! Ei valitettavasti merkkiä takana, mutta tarkistan ehdottomasti yrityksiltä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.