38 255 lukukertaa ·
21 vastausta
38k lukukertaa
21 vastausta
Eterniittijulkisivu
Kuinka paljon sinun tulee eristää, riippuu kai siitä, kuinka hyvin eristetty se on ennestään ja millainen lämmitysjärjestelmä on käytössä nyt! (toki useimmat tämän aikakauden talot ovat suhteellisen huonosti eristettyjä) mutta jos aiotaan siirtää ulos 90mm, niin pitää siirtää ikkunat ja ovet jne., joten puhutaan hieman suuremmasta remontista.MathiasS sanoi:
ne, jotka tiedän tehneen tämän, ovat tyytyneet 45 mm sääntöihin ja siten välttyneet työltä purkaa Mineriitti sekä siirtää ovet+ikkunat jne.
(minulla on vain 95mm + asfa seinissä ja silti kokonaiskulutus on 17000 kwh/vuosi 147m2:llä, joten ei tarvitse ylieristää!)
På tal om eternit, fast det inte riktigt tillhör denna tråd. I taket i ett av rummen i min källare sitter det plattor som är 1x1meter, ca 0,5 cm tjocka. De är gråa till färgen. Jag vet inte vad de är av för material men jag gissar att det är eternit. Vad tror du? Eller någon annan här... Är det eternit?Immobil sanoi:
Eftersom jag är en riktig tuffing (=hjärndöd) har jag tagit ner två av dem utan något andningsskydd. Det gick rätt bra men de sprack på några ställen och det innebär förmodligen att det bildades ett osynligt moln av asbetsdam som jag andades in så nu är det bara att lägga sig ner och vänta på lungcancer, lungsjukdomen kol och f*n vet vad mer jag kommer att drabbas av :'(
Se on varmasti vanha pannuhuone? Silloin on todennäköisesti eterniittiä katossa palosuojana. On usein myös ovissa.siamthai sanoi:Puhuttaessa eterniitistä, vaikka se ei oikein kuulu tähän ketjuun. Yhden huoneen katossa kellarissani on laattoja, jotka ovat 1x1 metri, noin 0,5 cm paksuja. Ne ovat harmaita väriltään. En tiedä, mistä materiaalista ne on tehty, mutta veikkaan, että ne ovat eterniittiä. Mitä luulet? Tai joku muu täällä... Onko se eterniittiä?
Koska olen todellinen kovanaama (=aivokuollut), olen ottanut alas kaksi niistä ilman mitään hengityssuojaa. Se meni ihan hyvin, mutta ne halkeilivat hieman, ja se tarkoittaa luultavasti, että syntyi näkymätön asbestipölypilvi, jonka hengitin sisään, joten nyt ei muuta kuin makuulle ja odottamaan keuhkosyöpää, keuhkosairautta copd ja ties mitä muuta tulenkaan saamaan :'(
8) Voit elää rauhassa eteenpäin. Riski, että olet saanut asbestoosin, on erittäin minimaalinen. Sinulla on suurempi vaara ylittää tie, joten katso tarkkaan. :siamthai sanoi:Koska olen oikea kovis (=aivokuollut), olen purkanut kaksi niistä ilman hengityssuojainta. Se meni aika hyvin, mutta ne halkeilivat joissain paikoissa ja se luultavasti tarkoittaa, että muodostui näkymätön asbestipilvi, jonka hengitin sisään, joten nyt on vain makaa alas ja odottaa keuhkosyöpää, keuhkosairautta KOL:ia ja ties mitä muuta tulen saamaan :'(
Tuollaisia laattoja oli pannuhuoneessa yhdessä taloista, joita olemme katsoneet. Laitettiin asbestilevyjä kattoon, koska ne kestivät lämpöä niin hyvin.
On kai aika kyseenalaista, saisitko keuhkosyövän vain käsittelemällä niitä. Onhan sitä oppinut jonkin verran nyt, kun on alkanut kiinnittää huomiota asbestitaloihin! =)
On kai aika kyseenalaista, saisitko keuhkosyövän vain käsittelemällä niitä. Onhan sitä oppinut jonkin verran nyt, kun on alkanut kiinnittää huomiota asbestitaloihin! =)
Asuin muutama vuosi sitten rivitalossa, jossa oli eterniitillä päällystetyt seinät. Kiinteistö vaihtoi omistajaa ja uusi omistaja halusi siistiä taloja. He asensivat koolaukset ja puupaneelit eterniitin päälle, enkä muista että se olisi ollut erityisen pölyistä tai että levyt olisivat haljenneet. Sen sijaan se rakennettiin ulos sen verran, että ikkunat oli vaikea avata, mutta se korjattiin, kun he myöhemmin vaihtoivat ikkunat 
Omistamme nyt omakotitalon, jossa on eterniitillä päällystetyt seinät, ja ajattelimme asettaa koolaukset ja paneelit levyjen päälle. Levyt eristävät todella hyvin, joten miksi poistaa ne. Asettamalla uudet paneelit päälle, meidän ei tarvitse lisäeristää, sillä silloin talosta tulee liian tiivis. Nyt meidän on kuitenkin onnistuttava sopimaan talon väristä paneelin kanssa, minä haluan keltaista ja kumppanini haluaa jotain siljansinistä. Ehdotukseni oli 10 vuotta keltaista ja sitten maalata uudestaan 10 vuotta sinisellä ja sitten tulevaisuus voi näyttää seuraavan värin
Omistamme nyt omakotitalon, jossa on eterniitillä päällystetyt seinät, ja ajattelimme asettaa koolaukset ja paneelit levyjen päälle. Levyt eristävät todella hyvin, joten miksi poistaa ne. Asettamalla uudet paneelit päälle, meidän ei tarvitse lisäeristää, sillä silloin talosta tulee liian tiivis. Nyt meidän on kuitenkin onnistuttava sopimaan talon väristä paneelin kanssa, minä haluan keltaista ja kumppanini haluaa jotain siljansinistä. Ehdotukseni oli 10 vuotta keltaista ja sitten maalata uudestaan 10 vuotta sinisellä ja sitten tulevaisuus voi näyttää seuraavan värin
Klikkaa tästä vastataksesi