3 481 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
eterniitilevyt - kellariseinä
Kellarissa on yhdellä seinällä eterniittilaattoja. Olen paraikaa puhdistamassa muita seiniä ja haluan tietysti poistaa nämä rumat levyt samalla.
Ne on naulattu suoraan betoniin.
Kuinka vaarallista on oikeastaan vääntää nämä irti? Enhän aio leikata niitä. Kuinka hauraita ne ovat? Murtuvatko ne helposti irti vääntäessä?
Kiitos
Mangelito
Ne on naulattu suoraan betoniin.
Kuinka vaarallista on oikeastaan vääntää nämä irti? Enhän aio leikata niitä. Kuinka hauraita ne ovat? Murtuvatko ne helposti irti vääntäessä?
Kiitos
Mangelito
8) Det är inte så farligt som många tycks tro. Du exponeras trots allt, endast under några timmar. Skivorna knäcks ganska lätt.Mangelito sanoi:
Du kan, om du är orolig för dammet, vattna skivorna först och skaffa en riktig andningsmask. ½-BH duger inte, då kan du lika gärna köra utan.
Miten se talletetaan, riippuu siitä, minne sen heittää. Botkyrkan ÅVC:ssa on erityinen kontti asbestisementille. Östbergassa ukot juoksevat sisään mökkiin ja lukitsevat oven perässään, jos sanot "eternit".....mr Z sanoi:
On valittava paikkansa… Tiedän vain, että meillä on hirveitä sakkoja konteissamme, jos niissä on asbestia, elektroniikkaa tai sekajätettä purkeissa…MathiasS sanoi:
Ja, och det är ju rimligt faktiskt.mr Z sanoi:
Fast det är lite lustigt att två ÅVCs, förvisso i två olika kommuner, hanterar samma material så olika.
On vähän hassua, täytyy myöntää, kuinka eri tavoin asioita käsitellään. Ja mitä tulee meidän sakkomaksuihin, pidän niistäkin, ongelma on kun tuo kotiin kontin esimerkiksi puuta varten... Seuraavana päivänä siinä on talousjätteitä, rappausta, stereoita ja tavaroita, on hauskaa tyhjentää 10 kuutiota 15000 kruunun hintaan, kun sen olisi voinut tehdä 3000 kruunulla, ellei puolet korttelista olisi dyslektikkoja. Meillä on nimittäin kyltit konteissa, jotka kertovat, millaisia jätteitä niissä on. Usein meillä on kolme: poltettavat, kaatopaikka/sähkö ja palamattomat. Ei ole kivaa puolustella näitä kustannuksia tai kun saa moitteita ympäristöosastolta huonosta rakennusjätteiden käsittelystä.... Mutta korttelille on kuitenkin tehty palvelus....
Nyt olemme aloittaneet lukittavilla konteilla, ja sitä ukot arvostavat valtavasti, kun puolen päivän ajan kestää vain yhden rehukuormurin tyhjentäminen roskista....
Nyt olemme aloittaneet lukittavilla konteilla, ja sitä ukot arvostavat valtavasti, kun puolen päivän ajan kestää vain yhden rehukuormurin tyhjentäminen roskista....
Tuo suositus minäkin olen saanut erään kunnan ympäristövirastolta. Joko heitä se järveen tai haudaa tontillesi. Ei se ehkä ole niin hullua kuin miltä kuulostaa.Haagbard sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi