Hei!
Minulla on talo, joka on rakennettu vuonna 1949, ja meillä oli eterniittilevyjä pannuhuoneessamme, jotka olemme poistaneet hyväksytyn saneerausyrityksen avulla.

Huomasimme kuitenkin saneerauksen jälkeen, että pannuhuoneen oven (sisäpuolella) oli lähes yhtä suuri levy kuin ovi (maalattu), joka näyttää kipsilevyltä (noin 1 cm paksu). Levy on riittävän pehmeä, jotta siihen voi leikata veitsellä, ja se on kuin valkoista jauhetta, kun siihen leikkaa veitsellä.

Syynä kysymykseeni on se, että remonttimiehemme (joka remppaa kellariamme) on katkaissut oven alaosan ja pölyytti paljon. Olin yksinkertaisesti unohtanut levyn ovessa. Hän sanoi, että se oli kipsiä, koska hän näki levyllä "raitoja" (en oikein ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti).

Mutta nyt olen tullut todella huolestuneeksi ja epävarmaksi tästä levystä.
Onko jollain kokemusta juuri siitä, millaista materiaalia käytetään vanhojen pannuhuoneiden oviin, tai uskotko, että se on kipsiä yllä olevien tietojen perusteella? Kiitos etukäteen, Max

JanneJanne123
Kuulostaa kipsiltä, mutta jos olet epävarma ja tunnet, että tämä on hankalaa päästää irti, suosittelen sinua lähettämään pienen palan levystä analyysiin. Kestää 2-3 päivää ja maksaa muutaman sata, mutta se voi olla kaiken arvoista hyvän yöunen kannalta.

Kuulostaa epäilemättä kipsiltä. Eterniitti palosuojaksi ei ole valkoinen, 1cm paksu eikä sitä voi leikata veitsellä.

Oletan, että voit nähdä saumakohdan kipsin ja levyn pahvin/paperin välillä myös.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.