17 224 lukukertaa ·
18 vastausta
17k lukukertaa
18 vastausta
Eteiskatos pienemmässä mallissa... mitä tarvitaan?
Olen ajatellut tehdä pienen mallin sisääntulokatosta. Haluan tehdä rungon puusta ja katon pellistä. En ole kuitenkaan löytänyt hyvää piirustusta mallille, jota olen kiinnostunut tekemään (katso liitetty kuva).
Miten minun pitäisi ajatella ja riittääkö, että käytän pelkästään runkopuita verhoillakseen sitten sisääntulokatoksen pellillä?

Miten minun pitäisi ajatella ja riittääkö, että käytän pelkästään runkopuita verhoillakseen sitten sisääntulokatoksen pellillä?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos et halua tuoda palkkeja, jotka kiinnittyvät talon sisäpuolelle, niin on olemassa vain kaksi pääperiaatetta kantamiselle. 1) Jonkin tyyppiset konsolit ja 2) Pilarit etukulmiin. Mikä on sopivinta ja siisteintä riippuu paljon siitä, miltä talon julkisivu näyttää.
Ajattelin olla käyttämättä mitään tolppia ja kiinnittää sen julkisivuun käyttäen 45 x 145 perusrakenteena.J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Silloin se on konsoliratkaisu. Kattorakenne on mitoitettava lumikuormituksen mukaan, muista se.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Konsoliratkaisu tarkoittaa jonkinlaista vinotukea tai riippujaa. Vähän kuin hylly. Olet itse poissulkenut tolpat. Palkit, jotka kiinnitetään talon välipohjaan, eivät ole realistisia näin jälkikäteen. Mitään muuta ratkaisua ei ole. Katto ei voi leijua ilmassa.
Vaikuttaa siltä, että se on kiinnitetty vain 4 ruuvilla julkisivuun,
https://st.bygghemma.se/files/bfb9a740-4ad5-4f01-8588-7e05beebcbf5/måttskiss.pdf
https://st.bygghemma.se/files/bfb9a740-4ad5-4f01-8588-7e05beebcbf5/måttskiss.pdf
Olen myös nähnyt tämän. Uskon, että on parempi tehdä pienempi malli ja kiinnittää se monilla kunnollisilla ruuveilla! Mahdollisesti vaijeri kummallakin puolella, joka on kiinnitetty kattoon, aloitan rakentamisen huomenna.
Mutta tuntuu siltä, että jos tuo malli pysyy paikallaan neljällä ruuvilla, niin minun pienempi mallini pitäisi pysyä 6-10 ruuvilla.
Mutta tuntuu siltä, että jos tuo malli pysyy paikallaan neljällä ruuvilla, niin minun pienempi mallini pitäisi pysyä 6-10 ruuvilla.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Bygghemman malleissa konsolit on upotettu kattoon, mikä on tilatehokasta. On tärkeää yhdistää konsolit kiinnikkeillä niin, että ne kestävät rasituksia.
Tein eilen mallin, joka on 175 cm leveä ja 90 syvä. Siinä on neljä pulttia, jotka on kiinnitetty tiilen takana olevaan puuhun. Aion myös asentaa 5 kunnollista ruuvia lisää. Mallin paino on nyt enintään 10-15 kg.
Mietin, pitäisikö minun laittaa metallilaatat kulmiin, jotta saisin kehyksen vielä paremmin kokoon.
Tässä on mallin toinen puoli, joka pitää pohjustaa ja koota ennen kuin se päällystetään pellillä.
Mietin, pitäisikö minun laittaa metallilaatat kulmiin, jotta saisin kehyksen vielä paremmin kokoon.
Tässä on mallin toinen puoli, joka pitää pohjustaa ja koota ennen kuin se päällystetään pellillä.
Se meni hyvin. En halunnut tukia sivuille, joten minun piti yrittää pitää koko ja paino mahdollisimman alhaisina.OlleOh sanoi:
Peltiseppä oli epävarma siitä, tarvitaanko vaneria ja huopaa vai riittäisikö kondenssikangas ja pelkkä pelti. Lopulta laitettiin vaneri ja huopa alle, jotta pelti ei menisi kupruille lumen alla. Mutta jälkikäteen ajatellen, en usko että se olisi ollut tarpeen.
Alaosa on 5 mm levy, joka näyttää paneelilta.
Minulla on enemmän kuvia koko prosessista, jos haluat että lataan ne.
Tilausmalli olisi maksanut noin 15 000 kr. Dratta maksoi meille 6000 kr, sähköasennus sisältyi hintaan. Peltiseppä oli se, mikä maksoi rahaa.
Remonttinalokas
· Stockholm
· 647 viestiä
Tyylikkäästi! Mietin tehdä jotain vastaavaa ja minulla on sama ongelma, etten halua/voi laittaa konsoleita/vinojäykisteitä. Onko sinulla lisää kuvia koko prosessista, olisin kiitollinen niiden vastaanottamisesta 
Ehdottomasti, ne ovat tietokoneellani. Lataan ne päivän aikana. Minulla oli se etu, että tiilijulkisivun takana oli metallikehikko puupaneelin takana. Metallikehikosta meni männänpultteja tiilen läpi, joten tein reiät etukatoksen puukehikkoon ja ruuvasin päälle prikkoja ja muttereita. Sitten täydensin vielä 4-5 helkkarin pitkällä ja vankalla ruuvilla.Pasjostrom sanoi: