3 824 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Etäisyys paalujen välillä talolle ja terassille
Aion rakentaa terassin kesämökkini luo ja minulla on rakennuskysymys. Ajattelin laittaa terassin kantopalkin pilareille mahdollisimman lähelle taloa. Nyt myös itse talo seisoo pilareilla ja ihmettelen, kuinka lähelle näitä voin laittaa terassipilarit?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se riippuu luultavasti ensisijaisesti siitä, millaista maata sinulla on. Myös se, missä päin maata talo sijaitsee, voi olla merkityksellistä.
Talo sijaitsee Nyköpingin ulkopuolella Sörmlannissa. Ajattelin laittaa terassin 700 mm pilareille. Talo on pilarien päällä, jotka seisovat maassa, joka on täytetty melko savisen maan päälle. Ilman, että olisin kaivanut ja katsonut, sanoisin, että pilarit, jotka ovat lähimpänä terassipilareita, seisovat enimmäkseen maassa/sorassa ja mahdollisesti alimpana olevat savimaassa.
Viimeksi muokattu:
Talo sijaitsee Nyköpingin ulkopuolella Sörmlannissa. Ajattelin asettaa terassin 700 mm pilareille. Talon pilarit sijaitsevat maassa, joka on täytetty melko saviselle maalle. Kaivamatta ja katsomatta sanoisin, että pilarit, jotka ovat lähimpänä terassin pilareita, sijaitsevat enimmäkseen maa-/sora-alueella ja mahdollisesti alimmillaan savimaassa.J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On tärkeää varoa, ettet heikennä talon pilareita. Kuten kuvailet olosuhteet, riski on luultavasti melko pieni. 700 mm pilarit mielestäni ovat liioittelua terassille. Se aiheuttaa paljon työtä. Minä tyytyisin 500 mm pilareihin. Terassin pilarit eivät tarvitse olla lähempänä julkisivua kuin puoli metriä.
J justusandersson sanoi:On tärkeää varoa, ettet aliarvioi talon anturoita. Kuten kuvailemasi olosuhteet ovat, se riski on luultavasti melko pieni. 700 mm anturat mielestäni ovat liioittelua terassille. Siitä tulee paljon työtä. Itse tyytyisin 500 mm anturoihin. Terassin anturat eivät tarvitse olla lähempänä julkisivua kuin puoli metriä.
Kiitos neuvoista! Siirrän anturat hieman pois talon seinästä.raveper sanoi:
Suunnittelen käyttää 145x45-palkkeja ja cc60. Pitää tarkistaa ja ehkä valita 170-palkit.raveper sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
45x145 lattialankut ovat OK, jos jänneväli on enintään 2,1 metriä.
Klikkaa tästä vastataksesi