Olen kasaamassa lattiaa terassille upotettujen ruuvireikien kanssa ja olen käyttänyt Essve ET-T:tä välttääkseni palkkikengät.

Ohjeissa sanotaan, että ruuvikiinnitys on tehtävä yhtenäisenä vedon aikana, eikä iskuruuvinväännintä tule käyttää. Ei varsinaista selitystä miksi.

Kokeilin ruuvinväännintä, mutta oli todella hankalaa ruuvata niitä, ja riski lipsahtaa kärjen kanssa oli suuri. Kokeilin sitten ruuvata iskuruuvinvääntimellä, mikä oli suorastaan unelma.

Onko kenelläkään hyvää selitystä miksi nämä ohjeet ovat olemassa, ja mitä kompromissataan käyttämällä kuitenkin iskuruuvinväännintä? Ja mitkä ovat teidän kokemuksenne?

Aion myös rakentaa parvekkeen ja ajattelin käyttää samaa ruuvia, siinä on selvästi suurempi riski jos kiinnitys epäonnistuu...

K
Syy siihen, miksi ei pitäisi käyttää iskuruuvinväännintä rakennusruuveille, on juuri isku. On ”riski”, että isku saa teräksen murtumaan/halkeamaan jne. Kuinka todennäköistä se on käytännössä, en tiedä. Mutta tarvitset melko voimakkaan vääntimen saadaksesi ne ilman iskua, vääntimet, joita ”tavallisilla” suomalaisilla on, eivät usein ole tarpeeksi voimakkaita. Luulen kuitenkin, että riski on melko pieni kaiken kaikkiaan, ja voit luultavasti jatkaa iskuruuvaimen käyttöä.

• Tykkään
jishi
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.