Hei,

tarvitsisin vinkkejä siitä, miten voisin estää valon ja äänen pääsyn makuuhuoneeseen. Kyse ei ole ikkunasta, vaan ovesta, joka avautuu huoneeseen. Ovelle ei ole oikein tilaa, ja lisäksi haluaisin pystyä peittämään myös viereisen vaatekaapin aukon. Katso kuva, niin näet mistä puhun. Olen miettinyt kahta ratkaisua:

- Paneeliverhot, joissa on kisko sekä oven että vaatekaapin yläpuolella ja jotka peittävät joko vaatekaapin tai oven. Estää valon mutta ei äänen.

- Jokin tyyppi raskasta kangasta oven peittämiseen, estää valon ja äänen, mutta ei peitä vaatekaappia.

Onko teillä ideoita?

rummet.png

• Tykkään
Johanna B
  • Laddar…
Lumi vikdörr on vaihtoehto.

Taitto-ovi ei olekaan mikään huono idea oveksi, mietin kuinka leveitä ne ovat taitettuna. Pitänee tutkia niitä enemmän.

Zixten - mmm, vai mitä :P

Miksi ei ovea kiskolla.
Kun menet nukkumaan, siirrät sen oven suuntaan, kun et aio nukkua, se peittää vaatekaapin?

Frodda: Jos poistan ovenkarmit, aukot ovat samalla tasolla, mutta minulla on oviaukko, joka on noin 80 x 200 ja vaatekaapin aukko, joka on noin 110 x 240 (huoneen korkeus 270). Pitäisikö kiskon asentaa kattoon silloin? Mistä voisi löytyä ovia näissä mitoissa uskoisit?

Yonder sanoi:
Frodda: Jos irrotan ovenkarmit, aukot ovat samassa tasossa, mutta minulla on ovenaukko, joka on noin 80 x 200 ja vaatekaapin aukko, joka on noin 110 x 240 (huoneen korkeus 270). Pitäisikö kisko laittaa kattoon silloin? Mistä löytäisi ovia näissä mitoissa, luuletko?
Eikö sitä seinää voi avata kokonaan? Niin, että koko aukko on yhtä korkea kuin vaatekaapin aukko...

Ajatukseni oli, että voi ostaa kiskot itse ja asentaa, sitten oven valmistaminen ei ole niin vaikeaa kuin miltä se saattaa vaikuttaa, pidän itse tammilevyistä, jyrsiä kahva, ja hioa sekä lakata. Ei tarvitse olla pirun paksu levy.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.