Olen rakentanut pergolan, jossa on päällimmäiset 45X120 koolaukset. En kiinnittänyt koolauksia suoraan alla olevaan palkkiin, joten ne ehtivät kiertyä. Yritin sitten puristimilla ja vahvoilla ruuveilla pakottaa ne takaisin, mutta se ei onnistunut hyvin. Ajattelin ostaa uudet päällimmäiset, mutta ennen sitä;
Jos kiinnitän ne suoraan alla olevaan palkkiin, kun ne ovat suoria, onko silti suuri riski, että ne kiertyvät?
Miten pitäisi muuten tehdä?
Puutavara on ostettu "paremmasta" rakennustarvikeliikkeestä ja se pitäisi olla hyvää laatua, mutta juuri siinä puutavarassa en ole nähnyt mitään merkintää...
Oli juuri sama ongelma 45x120 C24 lankun (käsittelemätön) kanssa, sahasin kaiken ensimmäisenä päivänä voidakseni maalata, toisena päivänä kolme viidestä oli vääntynyt (olikta auringossa).
Rakensin sen silti, väänsin takaisin niin hyvin kuin pystyin ja kiinnitin tukevilla ruuveilla ja kulmaraudoilla.
Luulen, että vain minä näen, että se on vääntynyt, mutta tuntuu silti vähän ikävältä.
Ei, sitten on ongelma pitkän etäisyyden kanssa kiinnityspisteiden välillä, ei ole mitään, joka tukisi keskeltä.
Yläpuomin päät on viistetty alapalkkiin (lähinnä kameraa), sitten on 8X200 ruuvi suoraan yläpuomin läpi ja alas palkkiin. Ei kuitenkaan auttanut paljoakaan...
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.