6 046 lukukertaa ·
6 vastausta
6k lukukertaa
6 vastausta
Esityö Laatat keittiössä?
Aion laatoittaa keittiön uudelleen. Kun aloitin laatoituksen purkamisen seinältä tiskialtaan yläpuolelta (noin 2 x 0,5 m), huomasin, että vanhan kiinnityslaastin takana on korjattu jollain tyyppisellä laastilla. Tämä laasti irtoaa, kun yritän irrottaa kiinnityslaastia, ja tämän takana löytyy jonkinlainen seinä, joka on muurattu olkikaislalla vahvistettuna!! Talo on peräisin vuodelta 1929.
Mitä laastia minun pitäisi käyttää saadakseni uuden hyvän pinnan, jolle voin laatoittaa? Eli koko pinta-ala tarvitsee kunnostusta.
Te, jotka tiedätte, antakaa minulle mielellään vaihe vaiheelta ohjeita tilanteen ratkaisemiseksi!
Kiitos etukäteen!
Mitä laastia minun pitäisi käyttää saadakseni uuden hyvän pinnan, jolle voin laatoittaa? Eli koko pinta-ala tarvitsee kunnostusta.
Te, jotka tiedätte, antakaa minulle mielellään vaihe vaiheelta ohjeita tilanteen ratkaisemiseksi!
Kiitos etukäteen!
ilman että mitenkään väitän olevani muurari, niin luulen, että HusFix on se mitä etsit. Valmiiksi sekoitettuna se muistuttaa laastia/paksua kittiä, jota voit levittää leveällä lastalla.
Kun se on kovettunut/kuivunut, voit vain hioa pois epätasaisuudet ja kitata päälle.
Kun se on kovettunut/kuivunut, voit vain hioa pois epätasaisuudet ja kitata päälle.
Jouduin samanlaiseen tilanteeseen, kun olin remontin keskellä ja kun otin alas paneloinnin yhdestä huoneesta, koko 1,5x2 m alueen rappaus putosi alas
, seinät olivat olkivahvisteisia. Kiinnitin reikään vahvistusverkon ja käytin sitten rappauslaastia rakentaakseni seinän uudelleen, oli aika hankalaa saada pinta tasaiseksi, mutta toisaalta reikä oli melko iso
. Muista vain kostuttaa saumapinnat ennen kuin aloitat rappauksen.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 viestiä
Husfix toimii myös paksuissa kerroksissa, jos muistan oikein. Se on helppo jälkikäsitellä, jos on vaikea saada sitä tasaisesti. Jos se on todella paljon, voi olla kustannuskysymys käyttää sen sijaan putsbrukia. Jos ei ole muurari, putsbrukin käyttö on huomattavasti vaikeampaa (ja sotkuisempaa).
Husfix kutistuu eri tavalla kuin tasoite ja se on vahvempaa, tasoitteen kanssa täytyy laittaa useita kerroksia. Mutta kallis, varmasti saat ison säkin gipsbruk samalla hinnalla kuin pienen pieni kartonki husfix. Olen itse korjannut samanlaisen seinän reiät vanhojen kaakeleiden jälkeen tavallisella muurauslaastilla, se oli ensimmäinen kerta kun muurasi ja se meni melko hyvin. Voi tasoittaa jälkikäteen. Muuten ehkä voi ruuvata siihen gyproc-levyn sijasta?
Klikkaa tästä vastataksesi