Hei

Olemme poistaneet talostamme muutamia ovia, joita pidimme täysin turhina, ja nyt haluamme myös poistaa karmit ja kynnykset, jotta saadaan vain siisti aukko. Kysymys kuuluu, miten saada aikaan siisti aukko helpoiten? En löytänyt sopivia lautoja sisäpuolien verhoiluun, kun katsoin rakennusliikkeestä.

• Tykkään
Oskarfaglefelt
  • Laddar…
Onhan olemassa liimapuulevyjä. Oletan, että ne on tarkoitettu käytettäväksi hyllytasoina, mutta ne mäntylevyt eivät ole hirveän kalliita ja niitä voisi käyttää "hålfoder".

Muuten on olemassa useita lastulevyjä ja MDF-levyjä, jotka voisi sahata sopivaksi.

/ATW

Teen listoja MDF:stä - se on halvempaa kuin liimapuuta ja helpompaa saada aikaan kauniisti maalattu pinta kuin lastulevyllä. Sitten peitelevyt sauman yli reunuksen ja seinän välillä.

Planhyvlat pitäisi toimia erinomaisesti.

Mitä työkaluja tarvitaan MDF-listojen siistiksi saamiseksi? Ajattelin myös poistaa ovikarmit ja ruman itsetehdyn holvikaarten, joista tulee vain aukkoja. Yksinkertainen suora portti Lundbergsilta ei ole kovin halpa. http://www.lundbergs-prod.se/valv/portaler___175.aspx?prodId=19&startId=0 Ehkä voisin perustella jonkin hauskan työkaluhankinnan sen sijaan :)

nimhed sanoi:
Planhyvlat debería funcionar utmärkt.
Joo, sitä etsin, mutta lähin löytämäni mitta oli 95mm, ja tarvitsin 100.

Farzan sanoi:
Teen MDF:stä smyygit - se on halvempaa kuin liimapuuta ja helpompi saada siisti maalipinta kuin lastulevystä. Sitten peitelista saumakohtaan smyygin ja seinän väliin.
MDF vaikuttaa kyllä kätevältä, mutta tuntuu mahdottomalta saada sitä rakennusliikkeistä kuten byggmax tai cheapy. MDF-hyllytasot olivat lähinnä mitä löysin.

MDF:tä saa varmaan ostaa isompina levyinä ja sahata itse...

gadu^ sanoi:
MDF täytyy ostaa suurempina levyinä ja sahata itse...
Njae, tietysti se on halvempaa ostaa levy ja sahata itse jos tarvitsee paljon, mutta muuten on olemassa mdfhyllylevyjä sekä pitkiä että lyhyitä, kapeita ja leveitä esimerkiksi bauhuse.

On vain 200 mm kapeimmillaan muistaakseni, mutta jos sahaat sen, saat 2 kpl hieman yli 100 mm, muutama millimetri vähemmän ei varmasti haittaa, kun aiot sitten kuitenkin kehystää ympäriinsä benox?

Alpha, aivan oikein! En ajatellut hyllylevyjä...
Mutta jos ei sahaa itse, niin täytyy huomioida, että Bauhausin/Hornbachin ym. sahat eivät aina pysty käsittelemään kapeita leveyksiä, joita saattaa tarvita...

benox sanoi:
Kyllä etsin sitä, mutta lähin koko jonka löysin oli 95mm, ja tarvitsin 100.
Seuraava leveys on 118mm.

Ostin 'valvbrädor' Bauhausista. Materiaali on MDF, ja niitä on saatavilla eri leveydeltä.

Huomasin, että Bauhausissa on valmiita kittipakkauksia, joilla voi siistiä ovenkarmien jälkiä.

Ah, siistiä. Bauhausilla on todellakin kaikkea, paitsi valikoimansa verkkosivuilla, mikä häiritsee minua... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.