On tullut aika korjata vuotava parveke... Parveke on "sisäänrakennettu" katon alle ja toimii myös makuuhuoneen kattona alemmassa kerroksessa.
Tällä hetkellä parvekkeen alapuolella olevan makuuhuoneen katto on eristetty sisäpuolelta 75 mm:llä styroksia + 45 mm ilmarakolla ennen kipsilevyjä (13 mm). Tavoitteena on ensisijaisesti vaihtaa parvekkeen vesieristys ja saada aikaan toimiva rakenne vedenpoistolle, jotain missä epäonnistuivat surkeasti vuonna 1977, kun talo rakennettiin... On selvää, että vettä pääsee makuuhuoneen ulkoseinään, ja voin nyt todeta muutaman päivän porakoneen käytön jälkeen, että se tulee parvekkeelta.
Se on betonivälipohja ja vähän piikkauksen jälkeen huomasin, että parveke oli valettu 70 mm:llä betonia kattohuovan päälle. Olen nyt saanut poistettua valun ja kamppailen vanhan kattohuovan ja bitumin kanssa...
Koska olen nyt todennut, että parveke on 70 mm "syvä", voin myös lisätä ulkoista eristystä ja poistaa sen makuuhuoneesta, mikä nostaa katon noin 13 cm!
Niinpä, kaltevuus mukaan lukien, minulla on noin 40 mm käytettävissä eristykseen... Polyuretaanipohjainen eristys riittänee hyvin. Kysymys onkin, miten edetä, jotta se toimii...
Parvekkeelle tulee sitten laatat pintakerrokseksi.
Miten siis teen, jotta saan eristyksen + vesieristyksen + kaadon?