40 630 lukukertaa ·
60 vastausta
41k lukukertaa
60 vastausta
Eristys, jota hiiret eivät pääse läpi?
Olen tosiaan toivoton aloittelija tällaisissa asioissa, joten ole kärsivällinen kanssani nytJ justusandersson sanoi:
Eli keltaisen mineraalivillan sijaan minun pitäisi käyttää Armaflexiä? Miltä tämä näyttää ja mihin tarkalleen ottaen sijoitan sen? Putkien alle? Putkiin? Sijoitanko sen samalla tavalla kuin mineraalivillan? Samoihin paikkoihin?
TS, minulla on hieman vaikeuksia kuvitella miltä se näyttää sinun kuvauksesi perusteella. Jos otat kuvan, joka näyttää ongelmasi meille, meillä on vielä parempi mahdollisuus auttaa sinua.
"Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!"
"Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!"
Omatoimirakentaja
· SE4
· 3 301 viestiä
Alumiinifolio tai teippi ei auta pitkällä aikavälillä. Ne voivat mennä läpi ja riittää, että on yksi reikä, niin peli on menetetty. Käytä erittäin hienosilmäistä metalliverkkoa, kuten jo on neuvottu, myydään rullalla. Ota sitten mikä tahansa eristys, joka on helppo laittaa putkien päälle, ja vedä metalliverkko kaiken päälle.
Saan niin erilaisia vastauksia kaikilta, että olen aivan pyörällä päästäniT tompaah7503 sanoi:Alumiinifolio tai teippi eivät auta pitkällä aikavälillä. Ne voivat mennä läpi, ja yksi reikä riittää, jotta kaikki on menetetty. Käytä erittäin hienosilmäistä metalliverkkoa, kuten on jo suositeltu, myydään rullana. Ota sitten mikä tahansa eristys, joka on helppo laittaa putkille, ja vedä metalliverkko kaiken päälle.
Onko kenelläkään ideaa millaista eristystä voisin laittaa perustusta vasten mineraalivillan sijaan? Ja pitäisikö minun eristää putket vai jättää ne sellaisiksi?
Se on ryömintätila, mutta erittäin vaikea ryömiä läpi, koska ei ole tilaa ryömiä mihinkään.D Dave13 sanoi:
Vesi jäätyi ilmeisesti siinä osassa putkea, joka on maata/perustusta vasten. Siellä ei ole tilaa laittaa mitään eristystä alle.
Onko se, että alakatto on puuta, hyvää vai huonoa, mitä tarkoitat?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se vaatii hieman tarkkuutta kuvauksessa. Oletan, että jäätynyt vesi on tulo-kylmävesi. Mistä se tulee ja mitä putkea se on, PEM-putki vai jotain muuta? Putken halkaisijalla on myös merkitystä. Vesi, joka tulee 40 mm PEM-putkea pitkin, ei ole yhtä herkkä pakkaselle kuin se, joka tulee 16 mm PEM-putkea pitkin. Maassa olevat putket voidaan eristää kivivillalevyillä niin kauan kuin ne ovat maassa.
Kerro mielellään, missä talo sijaitsee, miten se on rakennettu ja kuinka vanha se on.
Kerro mielellään, missä talo sijaitsee, miten se on rakennettu ja kuinka vanha se on.
Kaikki vesi jäätyi. Vain keittiön kylmä vesi toimi, kun kutsuin putkimiehen. Putket ovat kupariputkia, oletan? Olen ladannut kaksi kuvaa, jotta näette miltä se näyttää, sekä keittiössä että huoneessa, jossa wc on.J justusandersson sanoi:Tarvitaan vähän tarkkuutta kuvaukseen. Oletan, että jäätynyt vesi on kylmä vesi. Mistä se tulee ja millaisessa putkessa, PEM-letku vai jotain muuta? Myös putken halkaisija on tärkeä. Vesi, joka tulee 40 mm PEM-letkussa, ei ole ollenkaan yhtä herkkä pakkaselle kuin se, joka tulee 16 mm PEM-letkussa. Maassa olevat putket voidaan eristää kivivillalevyillä niin kauan kuin ne ovat maassa.
Kerrotko mielellään missä talo sijaitsee, miten se on rakennettu ja kuinka vanha se on.
Joku täällä sanoi, että kun eristää perustaa vasten, ei pitäisi käyttää mineraalivillaa/kivivillaa?
Se on 30-luvun puutalo. Pohjois-Suomi.
Jatka antamalla neuvoja ja vinkkejä kiitos, ajattelin mennä ostoksille ja ostaa uuden eristeen tänään, nimittäin olisi kultaakin arvokkaampaa tietää, mitä materiaalia minun pitäisi ostaa 
Sanokaa, jos jokin näyttää oudolta kuvissa. Haluan oppia kaiken tästä. Siksi kirjoitan täällä foorumilla. Tiedän, että täällä on asiantuntevaa väkeä. Älkää pelätkö sanoa, jos jokin näyttää oudolta. Joten antakaa vaan kommentteja nyt
Sanokaa, jos jokin näyttää oudolta kuvissa. Haluan oppia kaiken tästä. Siksi kirjoitan täällä foorumilla. Tiedän, että täällä on asiantuntevaa väkeä. Älkää pelätkö sanoa, jos jokin näyttää oudolta. Joten antakaa vaan kommentteja nyt
Omatoimirakentaja
· SE4
· 3 301 viestiä
Sinun täytyy ymmärtää yksi asia, ja se on, että ei ole olemassa eristystä, joka auttaisi, jos ei samalla tavalla lisää lämpöä jollain tavalla.
Jos putkesi kulkevat siten, etteivät ne saa lämpöä mistään, esimerkiksi lämpövuoto lämmitetystä talostasi, ne tulevat lopulta jäätymään, jos vesi seisoo paikallaan, vaikka ne olisivat eristettyjä.
Eristys hidastaa kylmyyttä, mutta se ei luo lämpöä.
Jos putkesi kulkevat siten, etteivät ne saa lämpöä mistään, esimerkiksi lämpövuoto lämmitetystä talostasi, ne tulevat lopulta jäätymään, jos vesi seisoo paikallaan, vaikka ne olisivat eristettyjä.
Eristys hidastaa kylmyyttä, mutta se ei luo lämpöä.