Ostin noin vuosi sitten 76 vuodelta olevan kellaritalon.
Olen tehnyt uudelleen salaojituksen ja käyttänyt Platon Extra + heidän salaojituslevyjä, jotka ovat tyyppiä styroksi (eristää noin 20 cm paksu) Platonin päällä.
Nyt olen sisäpuolella ja saan eri vastauksia koko ajan.
Kellari näytti tältä ennen kuin aloin purkaa, kipsilevy-muovi-eristys betonilohkoja vasten - pystysuorat puukoolaukset, joiden ja betonin välissä 2–3 cm rako, lattia puista koolausta, joka on imenyt vähän kosteutta, minkä vuoksi hieman hajua.

Nyt olen poistanut kipsi-muovi-eristyksen, Ottanut pois lattian puukoolauksen ja vaihtanut sen metalliin.

Mitä voin nähdä, pystysuorat puukoolaukset eivät ole kärsineet kosteudesta, joten ajattelin säilyttää ne (käyttänyt kosteusmittaria).
Betoniseinä on käsitelty Japes Mögelfri:llä ja se poisti hajun, joka oli jäänyt betoniin.

Voinko tehdä kuten olen tehnyt? säilyttää kaiken paitsi lattian puukoolauksen, jonka olen vaihtanut metalliin.
Laittaa 45 eristeen koolausten väliin 70 sijasta, jotka olivat aiemmin, tehdä stoppi koolausten väliin kanaverkon suikaleilla niin, ettei eristys voi koskea betoniseinään (ilmarako) ja sen jälkeen laittaa kipsilevy takaisin (Ei muovia).

Tiedän, että suositellaan pystyssä olevia metallikoolauksia, mutta ajattelin, ettei niitä tarvita, koska ne ovat kestäneet vuodesta 76 ja kaikki on uutta ulkopuolella, + säästän vähän rahaa :).

Plzzzzzzz vastaa :)

Parasta on olla eristämättä muuta kuin mitä olet jo tehnyt ulkopuolelle. Puhdista seinä ja siten anna sen hengittää haluamallaan tavalla.

mm mutta muuttuu hieman viihtyisämmäksi täällä juuri kerhohuoneessa ajattelin.. muissa huoneissa mietin rappausta...

Viimeksi muokattu:
Mielipiteesi materiaalin säästämisestä/uudelleenkäytöstä mukaan olisin asettanut metalli- tai alumiiniprofiilin lattialle, ja sitten voit asettaa puupalkkeja sekä yläkiskon puusta kattoa vasten, mutta en olisi laittanut eristystä. Sinullahan on jo 200 mm solumuovia ulkopuolella.

EI eristystä/muovia kellarin seinille, jotka ovat MAAN TASON ALAPUOLELLA!

Eristys tehdään seinän ulkopuolella Pordrän/Isodrän tai vastaavalla.

Joten jos vaihdan lattian säännön peltiin ja säästän seinän säännöt puusta niin se on okei.. Ja sitten vain kipsiä tähän.

Kyllä, voit tehdä sen,

Aion tehdä osan kellariseinistäni, mutta aion laittaa vähän rappausta ja tasoittaa puoli-tasaiseksi pinnaksi, sitten piirtää feikkikiviä eri muodoissa ja sitten silikaattimaali...

voitko sinä tai joku selittää, miksi olet laittanut Platonin ja sitten eristeen päälle... etkö saa jäähdyttävää ilmarakoa seinän ja eristyksen väliin???

En oikeastaan tiedä. Mutta sen tiedän, että on varmasti erittäin vaikeaa kosteuden pysyä betonissa nyt...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.