Hei! Olemme repineet lattiat takkahuoneesta hajun vuoksi jne. Kaikki alla haisi. Tiukasti nauloilla kiinnitettyjä lankkuja betonilattiaan. Nyt jatkamme selvittämään mistä haju tulee, teimme otsonikäsittelyn, mutta haju palasi 2 päivän jälkeen. Se tarttuu vaatteisiin. Olen ottanut joitakin näytteitä sieltä täältä ja laittanut ne pussiin. Selvästi haiseva on näyte betonista lattiapinnan kohdalla. Se on maalattu jollain mustalla maalilla. Pitäisikö minun hioa tuo musta pois betonihiomalla vai voiko sen käsitellä kloriitilla tai jollain muulla?

• Kellaritila, jossa on paljas betonilattia, työkalut vasemmalla, lumilapio oikeassa reunassa. Keltainen seinä taustalla hieman vaurioitunut.
J Jens5 sanoi:
Hei! Olen purkanut lattian kellarista hajun ym. vuoksi. Kaikki alla haisi. Painetut laudat, jotka oli naulattu betonilattiaan.
Jatkamme nyt selvittämään, mistä haju tulee, teimme otsonikäsittelyn mutta haju palasi kahden päivän jälkeen. Se tarttuu vaatteisiin.
Olen ottanut hieman näytteitä sieltä sun täältä ja laittanut ne pussiin. Se, mikä selvästi haisee, on näytteitä betonista lattian pinnalla. Se on maalattu jollain mustalla maalilla.
Pitäisikö minun hioa pois musta betoniahiomakoneella vai voinko käsitellä sen kloriitilla tai jollain muulla?
Otsonikäsittely vie vain pois hajun ilmasta ja haihtuvia aineita pinnoilta. Joten sinun täytyy ihan selvästi poistaa lähde.
Painekyllästetty puu suoraan eristämättömän betonin päällä on yleinen ongelma tietyiltä ajanjaksoilta peräisin olevissa taloissa. Mutta "se musta" - eikö se ole asfalttia? Voisiko haju painetusta puusta olla levinnyt siihen?

Epäilen, että saisit esimerkiksi kylmäbitumin pois kloriitilla - raapiminen on todennäköisesti ainoa vaihtoehto :/

• Tykkään
Jens5
  • Laddar…
Kun olimme purkaneet lattiarakenteemme (joka ei tosin ollut painettu, mutta ei silti tuoksunut hyvältä...) Ocab käytti tätä ainetta. Haju katosi muutamassa päivässä.

Käsissä pidettävä Penetrox-nestekanisteri, jota käytetään bakteerien, homeen ja sienipölyn poistoon rakenteista.

• Tykkään
Jens5 ja 1 muu
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Ozonikäsittely poistaa vain hajun ilmasta ja haihtuvat aineet pinnoilta. Joten sinun on ehdottomasti poistettava lähde.
Kiiros ilman eristämätöntä betonia vasten on ongelma-alue, joka ilmenee tietyistä aikakausista peräisin olevissa taloissa. Mutta "det svarta" - eikö se ole tyyppiä asfaltti? Voiko painetun kynnyksen haju olla tarttunut siihen?

Epäilen, että saat esim. kylmäasfaltin pois kloriitilla, se on varmaankin raapimista varten :/
Okei, ajatus oli poistaa haju. Mutta nyt näyttää siltä, että käärit hihat, vuokraat betonihiomakoneen ja hiot tuon pois!

B BearTheFear sanoi:
Kun olimme purkaneet lattiarakenteemme (joka ei tosin ollut painekyllästetty, mutta ei myöskään tuoksunut hyvältä…), Ocab käyttää tätä ainetta. Haju katosi muutamassa päivässä.

[kuva]
Okei, meillä oli itse asiassa Ocab täällä tekemässä visuaalisen analyysin gillestuganista. Ne 2, jotka olivat täällä, vaikuttivat melko aloittelevilta ja eivät antaneet suoraan mitään konkreettisia neuvoja valitettavasti. Näyttää siltä, että hion pois roskat.

BigR
Bitumi, terva, svartlim ei väli mikä. Musta täytyy poistaa osan betonista.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
BigR BigR sanoi:
Bitumi, terva, musta liima, ei väliä mikä. Musta täytyy poistaa yhdessä osan betonin kanssa.
Okei, mitä tarkoitat osalla betonista?

BigR
niin syvälle kuin tarvitaan hajutartunnan poistamiseksi.

BigR BigR sanoi:
niin syvälle kuin on tarpeen hajutartunnan poistamiseksi.
Okei, toivotaan että vähän riittää, en edes tiedä kuinka paksu betoni on.

BigR
Ei, ei ole ihan helppoa arvioida. Vertaa työmäärää ja lopputulosta esimerkiksi betonin jyrsimisen tai vanhan purkamisen ja uuden lattian valamisen välillä.

J Jens5 sanoi:
Okei, meillä oli itse asiassa Ocab täällä, joka teki visuaalisen analyysin takkahuoneesta. Ne kaksi, jotka olivat täällä, tuntuivat melko kokemattomilta eivätkä valitettavasti antaneet suoraan konkreettisia neuvoja. Näyttää siltä, että aion hioa pois roskat.
Ikävää, jos ottaa yhteyttä yritykseen ja saa tuollaisen vastauksen... epäammatillista! toivottavasti asia ratkeaa.
Pahimmassa tapauksessa sinun on revittävä roskat ylös ja valettava kaikki uudestaan. Mutta silloin sinun on todennäköisesti tehtävä salaojitus uudestaan, sillä se on mukautettu nykyisen lattiatason mukaan. Minulta jäi tämä huomaamatta ja jouduin tekemään kaiken uudestaan. Projekti päättyi avioeroon ja henkilökohtaiseen konkurssiin.

• Surullinen
BigR
  • Laddar…
J Jens5 sanoi:
Hei! Olen repinyt lattian takkahuoneesta hajun ym. vuoksi. Kaikki alapuoli haisi. Painekyllästetyt laudat, jotka oli naulattu betonilattiaan.
Nyt jatkamme selvittämistä, mistä haju tulee, teimme otsonikäsittelyn, mutta haju palasi 2 päivän jälkeen. Se tarttuu vaatteisiin.
Olen ottanut hieman näytteitä sieltä täältä ja haistanut pussissa. Selvästi haisevat näytteet ovat betonin pintakerroksesta. Se on maalattu jollakin mustalla maalilla.
Pitäisikö minun hioa musta pois betonihiomakoneella, vai voiko käsitellä kloriitilla tai jollakin muulla?
Miten sinulla meni? Minulla on sama ongelma. Cuprinol-käsitellyt laudat eristämättömää betonilaattaa vasten. Vaikka olen repinyt ne pois, haju tulee betonilattiasta ja seinistä...

Voitteko yrittää kuvailla tuoksua?

O Olf Oggler sanoi:
Voitteko yrittää kuvailla hajua?
Vaikea kuvailla. Se, mitä erittyy, on kloraanisol, haitallinen ja erittäin haihtuva emissio, joka tarttuu kaikkeen. Ei koskaan lopeta haisemista ja kaikki materiaalit täytyy vaihtaa. Tarkoituksena on tuuletus seinille ja lattiaan Jape tai Platon Multi kanssa. Se on ratkaisu, joka pitää hajun poissa ja samalla pitää seinät ja lattiat vapaana kosteudesta. Ja lämpiminä, koska sisäilma menee seinille ja lattiaan.

M martin991 sanoi:
Miten meni? Minulla on sama ongelma. Cuprinol-käsiteltyjä lankkuja eristämätöntä betonilaattaa vasten. Vaikka olen repinyt ne pois, betoni lattia ja seinät haisevat..
Vuokrasin betonihiomakoneen (sekä sellaisen, jolla kävellään että käsikäyttöisen) ja jyrsin kaiken pois, todella rankkaa työtä mutta silti tyydyttävää saada se pois.
Sen jälkeen hioin seinät ja maalasin uudelleen. Lopuksi laitoin subfloor-lattian mekaanisella ilmanvaihdolla.
Onko siitä ollut mitään hyötyä? Kyllä, se on parantunut hieman, mutta emme ole vielä täysin tyytyväisiä. Tai sitten on liian aikaista sanoa, koska kaikki saatiin valmiiksi lokakuussa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.