6 868 lukukertaa ·
8 vastausta
7k lukukertaa
8 vastausta
Eristääkö varaston lattia?
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Aion ryhtyä rakentamaan varastoa, jonka aion eristää.
Varasto tulee seisomaan koolauksella, 45x170, joka seisoo pilareilla.
Mietin, mikä on paras/helpoimmainen tapa eristää lattia.
Olen nähnyt erilaisia ehdotuksia, joissa kanaverkko ja tuulensuojapaperi kiinnitetään alapuolelle eristeiden tukemiseksi. Olen myös nähnyt, että jotkut ovat laittaneet terassilautoja koolausten alapuolelle, jonka päälle eristeet asetetaan.
Miten te pitäisitte eristyksen paikoillaan lattiassa?
Varasto tulee seisomaan koolauksella, 45x170, joka seisoo pilareilla.
Mietin, mikä on paras/helpoimmainen tapa eristää lattia.
Olen nähnyt erilaisia ehdotuksia, joissa kanaverkko ja tuulensuojapaperi kiinnitetään alapuolelle eristeiden tukemiseksi. Olen myös nähnyt, että jotkut ovat laittaneet terassilautoja koolausten alapuolelle, jonka päälle eristeet asetetaan.
Miten te pitäisitte eristyksen paikoillaan lattiassa?
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Raakaponttiovet olivatkin hyvä idea. Lattiajäykisteet ovat 45x170. Ajattelin käyttää 170 eristystä lattiaan. Mutta raakaponttiovet rakentuvathan muutaman senttimetrin. Voiko silti käyttää 170 eristystä vai onko parempi mennä 145, jotta saadaan vähän enemmän ilmavuutta?
Helpoin tapa on ruuvata/naulata 22x95 tryckimp trall lattian palkkien alle. Sitten laittaa trossbottenskiva. Byggmaxilla on 2 vaihtoehtoa, öljykyllästetty masoniitti (80
ja kuitusementtipohjainen (90
. Itse valitsisin sementtipohjaisen. Hiiret eivät yleensä pidä sementistä ;-)
Sitten käytät 170-eristystä.
Sitten käytät 170-eristystä.
Trossbottenskivor ovat kiitollisia, koska niillä on oikeat mitat lattianpalkistolle cc600 + ovat tuulenpitäviä.
Katso mielellään Träguidenista rakennusvinkkejä,
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/bjalklag/
Myös tässä joitain konkreettisia esimerkkejä,
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8788&Doc=Broschyr
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8790&Doc=Broschyr
Katso mielellään Träguidenista rakennusvinkkejä,
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/bjalklag/
Myös tässä joitain konkreettisia esimerkkejä,
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8788&Doc=Broschyr
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8790&Doc=Broschyr
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Kiitos vastauksistanne. Minulla oli kuitenkin puutavaratilaus meneillään ja ehdin tilata råspontsluckor ennen kuin näin loput ehdotuksista. Mutta kyllä siitä varmaan tulee hyvä silti.
Kysymys on, voinko edelleen käyttää 170 eristystä vai pitäisikö tyytyä 145:een?
Kysymys on, voinko edelleen käyttää 170 eristystä vai pitäisikö tyytyä 145:een?
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi