T
Aion ryhtyä rakentamaan varastoa, jonka aion eristää.

Varasto tulee seisomaan koolauksella, 45x170, joka seisoo pilareilla.

Mietin, mikä on paras/helpoimmainen tapa eristää lattia.
Olen nähnyt erilaisia ehdotuksia, joissa kanaverkko ja tuulensuojapaperi kiinnitetään alapuolelle eristeiden tukemiseksi. Olen myös nähnyt, että jotkut ovat laittaneet terassilautoja koolausten alapuolelle, jonka päälle eristeet asetetaan.

Miten te pitäisitte eristyksen paikoillaan lattiassa?

Asfalttilevy tai raakapontti ovat kaksi koeteltua tapaa.

T
Raakaponttiovet olivatkin hyvä idea. Lattiajäykisteet ovat 45x170. Ajattelin käyttää 170 eristystä lattiaan. Mutta raakaponttiovet rakentuvathan muutaman senttimetrin. Voiko silti käyttää 170 eristystä vai onko parempi mennä 145, jotta saadaan vähän enemmän ilmavuutta?

Rickard.
Puhummeko blindbottenista (joskus kutsutaan trossbotteniksi)? Sen pitää olla ilmatiivis ja pikkunäätätiivis. Eriste asetetaan suoraan sen päälle ja sitten lattia.

Helpoin tapa on ruuvata/naulata 22x95 tryckimp trall lattian palkkien alle. Sitten laittaa trossbottenskiva. Byggmaxilla on 2 vaihtoehtoa, öljykyllästetty masoniitti (80:-) ja kuitusementtipohjainen (90:-). Itse valitsisin sementtipohjaisen. Hiiret eivät yleensä pidä sementistä ;-)
Sitten käytät 170-eristystä.

ClasseClas
  • Tykkään
Jakobkdk ja 1 muu
  • Laddar…
T
Kiitos vastauksistanne. Minulla oli kuitenkin puutavaratilaus meneillään ja ehdin tilata råspontsluckor ennen kuin näin loput ehdotuksista. Mutta kyllä siitä varmaan tulee hyvä silti.

Kysymys on, voinko edelleen käyttää 170 eristystä vai pitäisikö tyytyä 145:een?

Rickard.
Jos saat mahtumaan 170 ilman, että joudut puristamaan sitä naurettavan paljon, niin anna mennä, et halua ilmaa mihinkään palkistossa.

T
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Jos 170 mahtuu ilman, että sitä tarvitsee puristaa naurettavan paljon, valitse se, et halua ilmaa missään kohtaa palkistossa.
Råsponten rakentaa 20 mm. Joten
Oletan, että tila on 150 mm sijaan 170 mm. Ehkä 170 eristys onnistuu silti tehdä?

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.