Aion rakentaa pysäköintialueen kahdelle autolle. Olen siksi kaivanut noin 50 cm syvyyteen ja nyt on tarkoitus täyttää erilaisilla materiaaleilla suositusten mukaisesti. Se, mitä en kuitenkaan ole vielä päättänyt, on se, pitäisikö minun laittaa maaneristystä (5 cm solumuovia) vai ei. Eri alojen ihmiset sanovat, että eristyksen pitäisi olla, mutta ohjeet esimerkiksi Bendersin sivustolla eivät mainitse mitään siitä...

Kysymykseni on siis: Onko viisasta vai typerää laittaa 5 cm eristys alimpaan kerrokseen, kaiken samkross-materiaalin ja muiden alla?

Ylimmäksi aion laittaa katukiviä (210x140x60).

PS: Toivon saavani vastauksen pian, koska etenen tällä askeleella erittäin nopeasti...

Jos et aio asentaa lämmityskaapeleita, on typerää eristää.

Käsittääkseni markioslering on ensisijaisesti tarkoitettu estämään routa nostamasta maaperää.
Olen tutkinut tätä hieman tulevaa projektia varten ja ajattelen, jos pinnalla ei ole tänään routanousu-ongelmia, maaperän eristystä ei todennäköisesti tarvita. Joten aion jättää sen pois projektistani.

Hieman tietoa, johon olen törmännyt.
www.stenull.paroc.se/produktdat/pdf_down/Tjal_o_frost.pdf

Kyllä, se oli pääasiassa routavaurioiden välttämiseksi. Samalla jouduin kaivamaan noin 1 m, mikä tarkoittaa, että tuleva vesi ja viemäri ovat noin 50 cm syvyydessä tällä hetkellä. Ajattelin laittaa eristettä joka tapauksessa näiden putkien päälle, ja kun kerran ollaan jo liikkeellä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.