N
Hei

Olen parhaillaan eristämässä ullakkoa. Ullakolla on savupiippu, joka on niin sanottu leca-savupiippu. Tämä tarkoittaa, että savupiipun ulkopinta ei kuumene. Tietääkö joku, miten minun pitäisi toimia, kun eristän savupiipun ympärillä? Voiko eristys ja ikääntymisen kestävä muovi olla tiiviisti savupiipun ympärillä?

Kiitollinen vastauksista.

Daniel

Hei

olen tekemässä samaa asiaa

ota yhteyttä paikalliseen nokikolariin ja pyydä heitä lähettämään tarkastaja, joka voi antaa vinkkejä ja neuvoja sinun edellytystesi perusteella

ennen vierailua voit polttaa voimakkaasti 4-6-8 tuntia ja mitata, kuinka kuumaksi savupiippu tulee. Jos et ylitä 85 astetta, ei pitäisi olla ongelmaa asettaa masoniittia, muovia ym. savupiippua vasten, mutta kysy nokikolarilta

tarkista myös, että kantavien puurakenteiden ja kuumien kanavien väli on 10 cm

muista myös, että on vaatimuksia uudelleentarkastusmahdollisuudesta, nokikolari täytyy pystyä näkemällä tarkastamaan koko savupiippu, esim. jos asetat teräsprofiilit ja sitten minerittilevy ilman tarkastusaukkoa, tulee huomautus pöytäkirjaan tarkastuksessa (ei kuitenkaan polttokieltoa)

poikkeuksena toistuvasta katselmuksesta ovat välipohjat ja katon eristys, mutta ne on dokumentoitava (vinkki: valokuvaa) rakentamisen aikana

tapetit ja kaakelit voivat olla suoraan savupiipussa kiinni

nils

Viimeksi muokattu:
N
Kiitos nils f hyvistä neuvoista.

/ Daniel

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.