D
Aluksi ajattelin rakentaa kylmävaraston, mutta pohdin nyt hieman eristyksen lisäämistä. Toimisiko tällainen ratkaisu vai puuttuuko jotain?

Siinä on pulpettikatto. En aio käyttää raakaponttia vaan peltikatto asennetaan suoraan 34x70mm koolaukseen.
 
  • Rakenteen leikkauskuva pulpettikatosta, jossa plåttak, bisonunderlagstak väv, 95mm eristys ja 34x70mm läkt näkyvissä.
T
Se vaikuttaa täysin kohtuulliselta. Varmista vain, että alhaalla ja ylhäällä on rako ilmavirroille ja älä unohda hyönteisverkkoa raon kohdalla.
 
D
Ei tarvitse mitään tuulensuojalevyä tai muovia lämpimälle puolelle?
 
T
D Derbyboy sanoi:
Tarvitaanko lämmönpuolella tuulensuojalevyä tai muovia?
Kyllä, sinun pitäisi olla... Keskityin yläpuolelle, joten en ajatellut sitä...
 
D
Yksityiskohtainen kuvaus talon katon eristyksestä, jossa näkyy höyrynsulku, lämpöeriste ja tuuletusväli.
Här ligger det en ångspärr på varma sidan. Jag vete sjutton om det blir bra. Tanken är ju att bara hålla 5-6 grder på vinterhalvåret.
 
T
On normaalia, että sisältä tuleva kosteus halutaan estää kulkemasta eristyksen läpi ja kohtaamasta kondensaatiopistettä (kun ilma jäähtyy niin, että kosteus tiivistyy), mikä aiheuttaa homeongelmia.
Voidaan käyttää myös ns. höyryjarrua, joka ei täysin estä kosteutta vaan pääosin pysäyttää vedon. Sitä käytetään usein yhdessä selluloosaeristeen tai muiden "luonnollisten" eristemateriaalien (pellava/villa/ym.) kanssa, jotka voivat imeä kosteutta ja päästää sitä, toisin kuin lasikuitu.

Jos ulkona on -20 ja varastossa +5, on suuri lämpötilaero, joka voi aiheuttaa kosteusongelmia, toisaalta varastossa ei ehkä ole mitään, mikä tuottaa kosteutta, joten ongelma saattaa olla pieni...
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.