2 618 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
eristää pulpettikatto
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 045 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 045 viestiä
On normaalia, että sisältä tuleva kosteus halutaan estää kulkemasta eristyksen läpi ja kohtaamasta kondensaatiopistettä (kun ilma jäähtyy niin, että kosteus tiivistyy), mikä aiheuttaa homeongelmia.
Voidaan käyttää myös ns. höyryjarrua, joka ei täysin estä kosteutta vaan pääosin pysäyttää vedon. Sitä käytetään usein yhdessä selluloosaeristeen tai muiden "luonnollisten" eristemateriaalien (pellava/villa/ym.) kanssa, jotka voivat imeä kosteutta ja päästää sitä, toisin kuin lasikuitu.
Jos ulkona on -20 ja varastossa +5, on suuri lämpötilaero, joka voi aiheuttaa kosteusongelmia, toisaalta varastossa ei ehkä ole mitään, mikä tuottaa kosteutta, joten ongelma saattaa olla pieni...
Voidaan käyttää myös ns. höyryjarrua, joka ei täysin estä kosteutta vaan pääosin pysäyttää vedon. Sitä käytetään usein yhdessä selluloosaeristeen tai muiden "luonnollisten" eristemateriaalien (pellava/villa/ym.) kanssa, jotka voivat imeä kosteutta ja päästää sitä, toisin kuin lasikuitu.
Jos ulkona on -20 ja varastossa +5, on suuri lämpötilaero, joka voi aiheuttaa kosteusongelmia, toisaalta varastossa ei ehkä ole mitään, mikä tuottaa kosteutta, joten ongelma saattaa olla pieni...
Klikkaa tästä vastataksesi

