Aivan alareunaan kiinnitän laudan, ja kysymys on mitä laitan sinne?
Asfaboard, trossbottenskiva tai fibercementskiva?
Teippaanko sitten levyn ja palkin välin siten, että se on täysin tiivis hiirten varalta?
Sen jälkeen jatketaan eristyksellä ja lattiaslastulevyllä.
Kiitos etukäteen
Kuitusementti on varmaankin teoreettisesti paras vaihtoehto, mutta myös hankalin ja kallein. Valitsisin "tason" olosuhteiden perusteella, joka tuntuu kohtuulliselta. Asfaboardin jättäisin väliin, koska levyt ovat niin heikkoja ja tarvitsevat paljon tukea.
Alapohjan tulee olla hiiritiivis, mutta myös ilmatiivis, eikä sen tekoon ole mitään tarkkaa oppikoulua, vaan vaihtoehtoja on olemassa.
Puutarjottimella on hyviä kuvia katseltavana inspiraatioksi. (tässä on 3 eri ratkaisua)
Kuitusementti on varmaan teoreettisesti paras vaihtoehto, mutta myös vaikein ja kallein. Valitsisin olosuhteiden mukaan, mikä "taso" tuntuu kohtuulliselta. Asfaboardin jättäisin väliin, koska levyt ovat niin heikkoja ja tarvitsevat paljon tukea.
Alapohjan pitäisi olla paitsi hiirtenpitävä myös ilmatiivis, mutta tarkkaa ohjetta ei luultavasti ole olemassa, vaan vaihtoehtoja on useita.
Träguidenilla on hyviä kuvia inspiraatioksi. (tässä 3 erilaista ratkaisua)
[kuva]
Kiitos vastauksesta. Taidan käyttää öljykyllästettyä rossipohjalevyä. Kuitusementti maksoi vain 15 kr enemmän per levy, mutta tuntuu hankalammalta.
Taidan käyttää rakennusliimaa ennen kuin asennan levyt, ja sitten ruuvata ne kiinni ja teipata saumat.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.