Hei
Olen ajatellut rakentaa pumppuhuoneen, jonka yritän pitää pakkaselta suojattuna (tai ainakin pienellä pakkasvahdilla). Ajattelin muurata seinät ja eristää ne solumuovilla, kun taas maaperä jätetään eristämättä ja saada lämpöä sieltä talvella.
Eristämiseen on kolme vaihtoehtoa:
1, 9 cm Lecaharkko + 10 cm solumuovi + 9 cm Lecaharkko
2, 19 cm Lecaharkko + 10 cm solumuovi ulkopuolella + Rappaus
3, Rappaus + 10 cm solumuovi sisäpuolella + 19 cm Lecaharkko
Kysymys on, mikä on paras? Vai onko sillä niin suurta merkitystä.
Siitä tulee pienempi rakennus, 2x2 metriä ja sisäkorkeus ehkä enintään 2 metriä.