Hei,

Olemme ostaneet hirsitalon rinnetontilla, ja julkisivu on Eternitiä. Talo on noin 200 neliömetriä, ja lämmitys tapahtuu maalämmöllä ja FTX-ilmanvaihdolla.

"Keskimmäinen kerros" on valmis, jossa eristimme poistamalla korkkieristyksen hirsiin asti. Laitettiin avoin "diffuusiopaine" joka estää tuulen mutta ei kosteutta. Sitten 45mm lasivilla playwood+gips.

Eli poikkileikkauksessa seinä koostuu seuraavista.
Eternit(maalattu) -> vanha puuverhoilu -> hirsi noin 8cm -> diffuusiopaine -> 45 lasivilla -> playwood+gips.

Nyt kysymykseeni.
Edelliset omistajat ovat tehneet seuraavaa yläkerrassa.
Korkki -> muovi (diffuusionkestävä) -> 90mm lasivilla -> gips.

Voiko tällä rakenteella olla ongelmia?

Ystävällisin terveisin
Chrlen
 
C Chrlen sanoi:
Korkki-> muovi (diffusionstät) -> 90mm lasivilla -> kipsi.
Onko korkki sisäpuolella ja kipsi ulkopuolella? Ei mitään puutavaraa?
 
Ei, anteeksi, selitin vähän huonosti.

Eternit, julkisivu, hirsi, korkki, muovi, lasivilla, kipsi.
 
Muovi tulee sijoittaa lämpimälle puolelle. Tai ainakin enintään 1/3 syvyyteen eri materiaalien eristysarvojen mukaan. Joten se rakenne, joka teillä on, ei ole hyvä tai hyväksytty...
 
Ajattelin melkein sitä..

olen nyt purkanut seinän yläkerrasta, tämä oli kuitenkin vain korkki "eristetty". aion liittää kuvan, mutta näkee, että kosteutta on ollut juuri katon kohdalla. Katossa on käytetty muovia, pitäisikö katossa olla diffuusioavoinka kangas ehkä?

Tuntuu kuin se johtaisi paljon homeeseen ullakolla?
 
  • Yläkerran huone, jossa on paljastettu puu- ja korkkieristetty seinä, ikkunasta näkyy puutarha. Mahdollisia kosteusongelmia katossa.
Muovi itsessään ei ole virhe, mutta jos se on eristyksen väärällä puolella, voi syntyä kondensaatiota.
 
  • Tykkään
TRJBerg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.