14 105 lukukertaa ·
3 vastausta
14k lukukertaa
3 vastausta
Eristä puutarhavaja,
Minulla on yksinkertainen puutarhavaja, jonka olen ajatellut hieman eristää seinistä, lähinnä koska minulla on paljon vanerilevyjä sisäpuolen verhoiluun. Onko olemassa mitään vaaraa/riskia laittaa 45 mm eristystä ja verhoilla sisäpuoli vanerilla? Haluaisin lähinnä estää tuulen ja sateen pääsyn raoista. Tarvitseeko olla ilmarako, tuulensuojapaperi jne.? Kuten sanottu, se on vain yksinkertainen puutarhavaja, jota ei koskaan lämmitetä.
Joo, seinän täytyy olla tiivis ulkopuolelta! Muuten home alkaa kasvaa nopeasti. Eristys ei myöskään hyödytä mitään, jos siihen pääsee tuulemaan sisään ja se jäähtyy.
Normaalisti tällainen seinä koostuu Rimalauta->Ilmarako->Tuulensuoja->Eristys/runko, jossa tuulensuojatyyppi Windyduk on myös kosteutta hylkivä.
Normaalisti tällainen seinä koostuu Rimalauta->Ilmarako->Tuulensuoja->Eristys/runko, jossa tuulensuojatyyppi Windyduk on myös kosteutta hylkivä.
Okei, joten on parempi vain vuorata sisäpuoli vanerilla ilman mitään seinässä?
Jos sanomme, että haluan vuorata sisäpuolen vanerilla, miten voin tehdä sen ilman, että puran seinän.
Silloin on parempi vuorata tuulensuojalevyllä ja sitten vanerilla, yksinkertaisesti vain 45 mm tuuletusrako ilman eristystä?
Jos sanomme, että haluan vuorata sisäpuolen vanerilla, miten voin tehdä sen ilman, että puran seinän.
Silloin on parempi vuorata tuulensuojalevyllä ja sitten vanerilla, yksinkertaisesti vain 45 mm tuuletusrako ilman eristystä?
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi