Rakennusmiehillä täällä kotona jäi laastia yli muurattuaan lecaväggar uutta ryömintätilaa varten. Koska jäi muutamia säkkejä, he alkoivat iloisesti rapata samalla laastilla. https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/mur-och-putsbruk-b-p0112

Valvontavastaava ei ole nyt tavoitettavissa, mutta muistan hänen sanoneen, että on tärkeää rapata "KC-laastilla". (Tarkoittaako se kalkki-sementti-seosta??)

Joka tapauksessa sain kiinni työnjohtajan, ja hän pyysi rakennusmiehiä lähtemään ostamaan rappauslaastia. https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/puts-och-murbruk-c-p0113

Kuitenkin laasti oli pari tuntia lecaväggenillä. He ovat alkaneet raaputtaa sitä pois. Kuinka tarkka on saada kaikki pois? (Ei taida mennä ilman, että lecablocken takana vahingoittuu...) Ja tarttuuko rappauslaasti laastin päälle? Millainen on pitkäaikaistulos?

Kiitos etukäteen avusta!!

S
aina tulee vähän sotkua, joten ei se vahingoita mitään olennaista.
hyvä, että he raaputtivat pois

Mutta kiinnittyykö "parempi" käyttö "huonompaan"? Koska he eivät saa kaikkea pois.

S
huonompi? b-käyttö vähän kovempaa kuin kc-käyttö sanoisin. joten kc-käyttö = vähän huonompi, pehmeämpi

Mitä???
Silti he kutsuvat C-bruk:ia rappauslaastiksi ja B-bruk:ia muurauslaastiksi...
Onko siis parempi käyttää muurauslaastia rappaukseen?

S
Ei.
b-laasti kovettuu enemmän. Ei seuraa seinän liikettä.
c-laasti pehmeämpi, seuraa seinän liikettä enemmän. Huonompi hyvällä tavalla.

OK ja kiinnittävätkö ne toisiinsa?

S
olen pari kertaa hajottanut rappauslaastia. yleensä sieltä löytyy enemmän c-laastia päällä b-laastin.

OK sitten voin nukkua rauhassa luulen
Kiitos tiedosta!

M
KC-laasti löytyy sekä luokassa B että C, "Rappauslaasti" löytyy myös sekä luokassa B että C. "KC" tarkoittaa vain, että käytettävä sideaine on kalkki ja sementti, joten "KC-laasti" ei tarkoita tiettyä kovuusluokkaa.

Olen käyttänyt muurauslaastia b Byggmaxilta kellarissani muurarin suosituksesta. Minulla on betoniharkko perustana. Sivelin laastilla, joka oli löyhästi sekoitettu b-laastiin ja johon lisäsin hieman ylimääräistä sementtiä. Katsotaan, pysyykö se paikallaan 20 vuoden kuluttua.

Aha.

Amatööri kuin allekirjoittanut tuntuu ainakin loogisemmalta rappauslaasti kuin muurauslaasti.

M
Sir Duke sanoi:
Aha.

Amatöörinä, kuten minä, tuntuu ainakin loogisemmalta käyttää rappauslaastia kuin muurauslaastia.
Täysin ymmärrettävää.

Katso kuvauksia rakennuslap:ltä, siellä kerrotaan, että rappauslaastia voidaan käyttää myös muurauksiin tietyissä olosuhteissa, ja muurauslaastia voidaan rappata tietyissä olosuhteissa. Nimi näyttää enimmäkseen käytön tarkoituksen ensisijaisesti.

Kun kyseessä on erityislaastit tarkempiin käyttötarkoituksiin, siitä voi kuitenkin tulla kriittisempää.

Jotta voisit antaa vastauksen kysymykseen. Sääntö on, että kovin laasti tulee olla alimpana. Joten sinun tapauksessasi sinulla on laasti oikeassa järjestyksessä, b laasti alimpana ja sitten c laasti sen päällä.

Täydellistä, kiitos tiedosta!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.