851 lukukertaa ·
5 vastausta
851 lukukertaa
5 vastausta
Eri tasojen lattia ok?
Hei! Uusi lattia (kelluva puulattia) asennettiin talossamme (vuodelta 2013) yläkertaan muun muassa muutama viikko sitten. Tuntuu hieman joustavalta kävellessä, olen ymmärtänyt, että se voi olla niin jonkin aikaa, kunnes se "asettuu"?
Mutta poikamme huoneessa huomaan pienen korkeuseron.
Ei koko huoneessa, mutta osassa sitä. Mittasin eilen ja sain 0,8 suurimmalle erolle. Ei näkyvää, mutta tuntuu hieman kävellessä. Pieni korkeusero myös muualla lattialla ylhäällä, mutta erittäin vähän, noin 0,1-0,3. Missä kulkee raja sille, kuinka paljon eroa saa olla? Ja pitäisikö meidän tarkastella tätä lähemmin? Haluaisin aloittaa huoneen kalustuksen kokonaan, mutta olen hieman epävarma juuri nyt kuormittamisesta.
Mutta poikamme huoneessa huomaan pienen korkeuseron.
Ei koko huoneessa, mutta osassa sitä. Mittasin eilen ja sain 0,8 suurimmalle erolle. Ei näkyvää, mutta tuntuu hieman kävellessä. Pieni korkeusero myös muualla lattialla ylhäällä, mutta erittäin vähän, noin 0,1-0,3. Missä kulkee raja sille, kuinka paljon eroa saa olla? Ja pitäisikö meidän tarkastella tätä lähemmin? Haluaisin aloittaa huoneen kalustuksen kokonaan, mutta olen hieman epävarma juuri nyt kuormittamisesta.
Remontoija
· Värmland
· 1 178 viestiä
Oletko tilannut, että lattiat tasataan ennen asennusta? Muuten ne yleensä asennetaan olemassa olevan alustan päälle ilman toimenpiteitä.
Remontoija
· Värmland
· 1 178 viestiä
Näin on varmaankin 7/10 talossa, että lattiat asettuvat paikoilleen, jos juuri rako häiritsee sinua, poista lista ja kiinnitä se uudelleen enemmän painetta lattiaa vasten,
Ei, oikeastaan en häiriinny siitä sillä tavalla. Enemmänkin epäilen, onko se kunnossa vai pitäisi se tutkia tarkemmin, hieman huolestuttaa, että lattiaan on jotain "vikaa". Jos lattia kuitenkin on vakaa kalustamisen kannalta...R Rickard.lj sanoi:
Remontoija
· Värmland
· 1 178 viestiä
Ei varmasti mitään erikoista, kalusta ja nauti 😉
Klikkaa tästä vastataksesi

