Hei! Uusi lattia (kelluva puulattia) asennettiin talossamme (vuodelta 2013) yläkertaan muun muassa muutama viikko sitten. Tuntuu hieman joustavalta kävellessä, olen ymmärtänyt, että se voi olla niin jonkin aikaa, kunnes se "asettuu"?

Mutta poikamme huoneessa huomaan pienen korkeuseron.
Ei koko huoneessa, mutta osassa sitä. Mittasin eilen ja sain 0,8 suurimmalle erolle. Ei näkyvää, mutta tuntuu hieman kävellessä. Pieni korkeusero myös muualla lattialla ylhäällä, mutta erittäin vähän, noin 0,1-0,3. Missä kulkee raja sille, kuinka paljon eroa saa olla? Ja pitäisikö meidän tarkastella tätä lähemmin? Haluaisin aloittaa huoneen kalustuksen kokonaan, mutta olen hieman epävarma juuri nyt kuormittamisesta.
 
  • Digitaalinen vatupassi näyttää lattian epätasaisuutta lukemalla 0,8 astetta.
  • Vaalea puulattia, jossa on pieni tasoero. Seinän vieressä valkoinen pyöreä esine, kuvassa näkyy myös lattialista.
Oletko tilannut, että lattiat tasataan ennen asennusta? Muuten ne yleensä asennetaan olemassa olevan alustan päälle ilman toimenpiteitä.
 
R Rickard.lj sanoi:
Oletko tilannut, että lattiat tasataan ennen asennusta? Muuten yleensä asennetaan olemassa olevan alustan päälle ilman toimenpiteitä.
Ei, ei ollut aavistustakaan, että niin pitäisi tehdä. Ei ollenkaan ajatusta siitä. :/
 
Näin on varmaankin 7/10 talossa, että lattiat asettuvat paikoilleen, jos juuri rako häiritsee sinua, poista lista ja kiinnitä se uudelleen enemmän painetta lattiaa vasten,
 
R Rickard.lj sanoi:
Näin on varmaan 7/10 talossa, että lattiat asettuvat, jos juuri tuo rako vaivaa sinua, niin ota lista pois ja paina se uudelleen voimakkaammin lattiaa vasten,
Ei, oikeastaan en häiriinny siitä sillä tavalla. Enemmänkin epäilen, onko se kunnossa vai pitäisi se tutkia tarkemmin, hieman huolestuttaa, että lattiaan on jotain "vikaa". Jos lattia kuitenkin on vakaa kalustamisen kannalta...
 
Ei varmasti mitään erikoista, kalusta ja nauti 😉
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.