Minulla on käytävä, jossa on 5 ovea, joista 2 märkätiloihin. Märkätiloissa olen tasoittanut lattian korkealle laskemalla oven aukon käytävän puolelta (saadakseni vedeneristyksen kynnykselle) ja seurauksena kaksi ovea ovat korkeammalla kuin muut 3. Kun astuu sisään sisäänkäyntiovesta, käytävä on suoraan edessä, joten se näkyy. Kuinka voin parhaiten minimoida "vaurion"?

Tällä hetkellä vain märkätilojen ovenkarmit on asennettu, joten on mahdollista nostaa kaikki samalle korkeudelle. Mutta silloin jokaisen oven alle jää valtava aukko.

Tämän hetkinen suunnitelmani on yrittää pitää peitelistat ovien yläpuolella samalla korkeudella käyttämällä korkeampia listoja alemmilla ovilla. Tuleeko tämä olemaan paras ratkaisu? Onko jollakulla parempia vinkkejä?

Korkeammat ovet ovat noin 4-5 cm korkeampia kuin muut...

Voisitko ehkä katkaista märkätilojen ovet niin, että yläreuna on samalla tasolla kuin muiden?

Korkeiden kynnysten asentaminen tuntuu ärsyttävältä - ainakin minä törmään varpaita niihin silloin tällöin - auuu

/K

Eikö yleensä huolehdita siitä, että korkea kylpyhuoneen lattia on oven sisäpuolella?
Tiedän monia, joilla on kylpyhuoneen lattia korkeampi kuin ulkopuolinen lattia, ja silloin olen sitä mieltä, että ovi avautuu kylpyhuoneen lattian ulkopuolella.

Ahlesten sanoi:
Eikö yleensä varmisteta, että korkea kylpyhuoneen lattia on oven sisäpuolella?
Tunnen monia, joilla on kylpyhuoneen lattia korkeammalla kuin ulkopuolinen lattia, ja silloin muistan, että ovi on kylpyhuoneen lattian ulkopuolella.
Eikö kylpyhuoneen lattian pitäisi olla alempi, jotta saadaan vedettyä tiivistekerros oven alapuolelle... niin minä ainakin olen tehnyt...

Hmm, niin se ehkä on, mutta ei alempana, vaan että se on korkeampi kynnys.

Mutta tiedän, että olen ollut pari asunnossa, jossa lattia on ollut korkeammalla, ja ovi mennyt juuri ulkopuolella.

tässä tapauksessa kylpyhuoneen lattia tulisi tehdä kuten sinä, eli tasoittaa kaato.
mutta, tasoitetta ei vedetä aivan kynnykseen asti vaan tasoitetaan tasaisesti.
sitten asennat karmin vasten ja siihen tulee kynnys ja nosto kumilla jne.
vaihtoehto: 2
ensin tasoite laitetaan vain puoliksi ja asennetaan karmi mutta leikataan tasoitteen reunalle, kaikki riippuu siitä, kuinka paljon on tasoitettu.
kynnys päälle mutta etuosassa sinun täytyy nostaa kynnys tammipalalla niin, että se voi levätä!

ystävällisin terveisin
snickari estwing

Kuten sanottu, helpoin vaihtoehto on luultavasti yksinkertaisesti katkaista märkätilan ovet alareunasta. Sinun ei ehdottomasti pitäisi säätää yläkarmimittaa, sen pitäisi normaalisti olla 2100 kaikkialla.

Parempi mutta hankalampi ratkaisu on, kuten jo mainittiin, antaa märkätilan ovien avautua ulospäin. Tällöin korkeampi märkätilan lattia jää piiloon.

zno sanoi:
Kuten sanottu, helpoin vaihtoehto on leikata märkätilan ovet vain alareunasta. Älä missään nimessä muuta yläkarmimittaa, sen tulee normaalisti olla 2100 kaikkialla.

Parempi, mutta hankalampi ratkaisu on, kuten jo on mainittu, antaa märkätilan ovien avautua ulospäin. Silloin korkeamman märkätilan lattia piilotetaan.
kaikki kylpyhuoneiden ovet pitäisi avautua ulospäin. muuten oven lehti osuu kynnyksen korokkeeseen!
oven lehden ja karmien leikkaamista en suosittele, sillä huomaat eron heti, erityisesti jos ovessa on kuvio.
sileän oven kanssa voisin ehkä suostua, mutta siinä tapauksessa oven on leikattava ylhäältä, muuten kiinnike tulee alemmaksi kuin muut ja se näyttää SIKALTA!

sinulla on myös vaihtoehto 3 jota unohdin mainita edellisessä viestissä.

sinun tapauksessasi ero on 3 cm, jos olen ymmärtänyt oikein?
asetat karmin tasoitusmassan päälle, kynnys klinkkeriin vasten.
karmilistan ulkopuolelle laitetaan yleensä keskelle karmia eli 15 mm päälle.
mutta laske se vain muutamaan millimetriin, sitten nostat muita yläkappaleita 1 cm, niin olet peittänyt suurimman osan eikä tätä huomata!
toivottavasti ymmärrät?
ota yhteyttä uudelleen, jos ei

terveisin
puuseppä estwing

Viimeksi muokattu:
Aha.... Oppii vähitellen. Harmi vain, että olen jo asentanut karmin ja vedeneristeen. Osa olisi voinut piiloutua kääntämällä oven ulospäin, mutta tasoitteen korkeus on kuitenkin korkeampi kuin kynnys, joten kokonaan pois taikominen ei olisi kuitenkaan onnistunut. Mutta kuten tilanne on nyt, ei ole mahdollisuutta muuttaa ovi- karmia. Ainoa mahdollisuus on peukaloida smyykilistoilla kuten näen sen. Mutta ehkä se vain näyttää rumalta sekin...?

Voisitko ehkä kikkailla vähän ovilistojen kanssa? Eli laittaa samanlaiset listat kaikille oville, mutta eri levyisiä listoja?

Kurtivan sanoi:
Voisit ehkä vähän kikkailla oven listojen kanssa? Eli käyttää samankaltaisia listoja kaikissa ovissa, mutta erilevyisinä?
Ei näytä hyvältä erikokoisina, et voi myöskään käyttää eri listoja, jos esimerkiksi on käytössä allmoge-listoja jne.
No, kuten sanoin, siirtämällä etulevyä joko ylös tai alas, voit ainakin päästä melko lähelle!
Terveisin,
snickar estwing

Meillä tulee olemaan sileät listat... ?

mielestäni sinun ei pitäisi olla eri kokoja...
siirrä vain yläosa ylös tai alas!

terveisin
snickar estwing

estwing sanoi:
En mielestäsi sinun ei pitäisi olla eri kokoja...
siirrä vain yläkappale ylös tai alas!

terveisin
puuseppä estwing
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat. Pitäisikö minun leikata ovi (spegeldörrar) märkätilassa voidakseni siirtää yläkappaleen alas, vai tarkoitatko, että nostaisin muita ovia hieman enemmän?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.