T
Jos käyttäisin uritettua lastulevyä ja yhtä kerrosta lattiakipsiä, riittäisikö se vai tarvitsenko kaksi kerrosta kipsiä? Olen ajatellut laittaa koolaukset cc 300mm välein.

Mitä pintamateriaalia aiot käyttää?

T
Klinkkerit suuret laatat 600x600mm noin 1cm paksut

Liimaa kipsiä s48:lla, se kestää yhdellä kerroksella.

EPS-betonin tilavuuspaino on 480 kg/m3. Se on kylläkin vähän verrattuna tavalliseen betoniin, joka on 2300 kg/m3, mutta ei merkityksetön. Itsestään tasoittuvalla lattiatasoitteella on tilavuuspaino 2200 kg/m3 tuoreena. Klinkkerillä on sama tilavuuspaino kuin betonilla. Joten 1 cm paksu levy painaa 23 kg/m2. Summaa kaikkien materiaalien painot neliömetriä kohti kyseisillä paksuuksilla ja katso, mihin päädyt. Lisää siihen hyötykuorma 200 kg/m2.

T
Aion käyttää kerros kipsiä. Ardex s48 on kuitenkin melko kallista. Onko kenelläkään tietoa, jos on olemassa halvempaa vaihtoehtoa?

Viimeksi muokattu:
En ole koskaan käyttänyt mitään muuta, enkä ole vielä tähän mennessä joutunut tekemään reklamaatiota...

Mutta on varmasti melkein yhtä hyviä kopioita.

T
Luulen nyt, että olen päättänyt, miten etenen:
Kortlar cc 300mm 45x70mm, ruuviliimaan 22mm uurretun lastulevyn.
Kiinnitän yhden kerroksen lattialastulevystä Bostik Rep & Fixillä (sen sijaan että käyttäisin ardex s48). Sitten laitan klinkkerin päälle.
Onko mitään huomautuksia tästä, yksinkertaistuksia/virheitä suunnitelmassani?

Kiitän hyvin paljon kaikkia avuliaista vastauksista ja ajasta, jonka olette käyttäneet auttaaksenne minua!

• Tykkään
Rabbithole
  • Laddar…
Tulee varmasti hyvä. Jos sinulla on ylimääräistä tilaa, lisää koolauksia korkeussuunnassa.

T TechChad sanoi:
Luulen, että olen nyt päättänyt, miten aion edetä:
Rajoitan cc 300 mm 45x70 mm, kiinnitän ja liimaan 22 mm uritettu lastulevy.
Kiinnitän kerroksen lattialevyä Bostik Rep & Fix -liimalla (ardex s48 sijasta). Sitten laatoitan päälle.
Onko tähän mitään vastalauseita, yksinkertaistuksia/virheitä suunnitelmassani?

Kiitän todella paljon kaikkia avuliaista vastauksista ja siitä, että olette käyttäneet aikaanne auttaaksenne minua!
Kiillolla on ohje, jossa käytetään heidän flytfixiään sen sijaan, huomattavasti halvempaa kuin Bostik.
http://www.kiilto.se/files/attachme...uren_golvvarme_i_sparskiva_pa_trabjalklag.pdf

T
Kyllä, mutta täytyy varmaan myös hankkia heidän fixbinder? 5 litraa fixbinderia 20 kiloon antaa varmaan noin 5 neliömetriä?

T TechChad sanoi:
Joo, mutta tarvitseeko myös heidän fixbinderinsä? 5 litraa fixbinderiä 20 kg:lle antaa noin 5 neliömetriä?
Menikö ohi, aiotko käyttää lämpöjakolevyjä? niitä tarvitaan kai, jos letku asetetaan uritettu lattialastulevyyn?

T
Joo, lämpölevyjä aion käyttää, kiinnittää ne ruuveilla ja pestä t-spritillä

T TechChad sanoi:
Lyhennän cc 300mm 45x70mm kanssa
Huomaa, että lyhenteet eivät lainkaan lisää palkiston kantokykyä. Se voi auttaa vähentämään pistekuormien vaikutusta ja lisäämään palkiston jäykkyyttä.

• Tykkään
Lars48
  • Laddar…
T
J justusandersson sanoi:
Huomaa, että lyhyet palkit eivät lainkaan lisää välipohjan kantokykyä. Ne voivat auttaa vähentämään pistemäisten kuormien vaikutusta ja lisäämään välipohjan jäykkyyttä.
Ei, mutta esimerkiksi linkin mukaan, jonka Peter2400 linkkasi, 600cc on ok. Lyhyiden palkkien asennus auttaa lisäämään jäykkyyttä ja yrittämään saada lattia mahdollisimman tasaiselle tasolle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.