28 599 lukukertaa ·
33 vastausta
29k lukukertaa
33 vastausta
EPS Betoni puulattiarakenteessa, paksuus?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
EPS-betonin tilavuuspaino on 480 kg/m3. Se on kylläkin vähän verrattuna tavalliseen betoniin, joka on 2300 kg/m3, mutta ei merkityksetön. Itsestään tasoittuvalla lattiatasoitteella on tilavuuspaino 2200 kg/m3 tuoreena. Klinkkerillä on sama tilavuuspaino kuin betonilla. Joten 1 cm paksu levy painaa 23 kg/m2. Summaa kaikkien materiaalien painot neliömetriä kohti kyseisillä paksuuksilla ja katso, mihin päädyt. Lisää siihen hyötykuorma 200 kg/m2.
Luulen nyt, että olen päättänyt, miten etenen:
Kortlar cc 300mm 45x70mm, ruuviliimaan 22mm uurretun lastulevyn.
Kiinnitän yhden kerroksen lattialastulevystä Bostik Rep & Fixillä (sen sijaan että käyttäisin ardex s48). Sitten laitan klinkkerin päälle.
Onko mitään huomautuksia tästä, yksinkertaistuksia/virheitä suunnitelmassani?
Kiitän hyvin paljon kaikkia avuliaista vastauksista ja ajasta, jonka olette käyttäneet auttaaksenne minua!
Kortlar cc 300mm 45x70mm, ruuviliimaan 22mm uurretun lastulevyn.
Kiinnitän yhden kerroksen lattialastulevystä Bostik Rep & Fixillä (sen sijaan että käyttäisin ardex s48). Sitten laitan klinkkerin päälle.
Onko mitään huomautuksia tästä, yksinkertaistuksia/virheitä suunnitelmassani?
Kiitän hyvin paljon kaikkia avuliaista vastauksista ja ajasta, jonka olette käyttäneet auttaaksenne minua!
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 966 viestiä
Tulee varmasti hyvä. Jos sinulla on ylimääräistä tilaa, lisää koolauksia korkeussuunnassa.
Kiillolla on ohje, jossa käytetään heidän flytfixiään sen sijaan, huomattavasti halvempaa kuin Bostik.T TechChad sanoi:Luulen, että olen nyt päättänyt, miten aion edetä:
Rajoitan cc 300 mm 45x70 mm, kiinnitän ja liimaan 22 mm uritettu lastulevy.
Kiinnitän kerroksen lattialevyä Bostik Rep & Fix -liimalla (ardex s48 sijasta). Sitten laatoitan päälle.
Onko tähän mitään vastalauseita, yksinkertaistuksia/virheitä suunnitelmassani?
Kiitän todella paljon kaikkia avuliaista vastauksista ja siitä, että olette käyttäneet aikaanne auttaaksenne minua!
http://www.kiilto.se/files/attachme...uren_golvvarme_i_sparskiva_pa_trabjalklag.pdf
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Ei, mutta esimerkiksi linkin mukaan, jonka Peter2400 linkkasi, 600cc on ok. Lyhyiden palkkien asennus auttaa lisäämään jäykkyyttä ja yrittämään saada lattia mahdollisimman tasaiselle tasolle.J justusandersson sanoi: