Minulla on joitakin sisäseiniä kellarissani, joihin aion asentaa kipsilevyjä. Seinä ovat muurattuja kevytsorasta (leca). Ne eivät ole kovin tasaisia, luulen. Aiemmin niissä oli lastulevyjä "ulos kiinnitettynä" 20 mm päässä seinästä. Olen purkanut lastulevyt ja leca-seinässä kiinni olevat koolaukset eivät ole kunnolla kiinni. Ei ole paljon mihin ruuvata myöskään.

Onko siihen jokin hyvä menetelmä?

Jos se nyt on leca, mikä kuulostaa vähän oudolta, niin käytätupotettuja kevytbetoniruuveja.
Kuulostaa siltä, että jätetään avoimeksi, pitäisikö sitä tehdä ollenkaan..

Kiinnitä levyt kipsilaastilla, se pitää hyvin ja käy nopeasti.

Miksi leca kuulostaa oudolta? Koko kellari on muurattu lecasta. Ulkoseinät ja sisäseinät.

C C.Lundin sanoi:
Jättääkö se avoimeksi, pitäisikö sitä tehdä ollenkaan..
Seinien puhdistaminen on huomattavasti parempi vaihtoehto, vaikka ne olisivat sisäseiniä, ei voi sulkea pois kosteuden kulkua levyn läpi.

J jimmie.p sanoi:
Kiinnitä levyt kipsilaastilla, se pitää hyvin ja se käy nopeasti.
Miten saat sen tasaiseksi kipsilaastilla? Miten saat levyt sopimaan siis?

Laitetaan kluttar taakse ja kohdistetaan pitkällä passilla.

Eikö se kuulosta helpommalta kuin se onkaan, tuo juttu? Haluan asettaa levyt kiinni betonikattoon. Miten levyt kiinnitetään ennen kuin kipsiseos kuivuu? Levythän liukuvat alas. Ja entäs nämä sähkölaatikot... Niin, on paljon, mikä täytyy osua kohdalleen.

Mikael_L
Puhdista koko seinä suoraksi ja tasaiseksi!

Käytä niin vahvaa rappausta kuin alustalle on mahdollista, jotta se soveltuu hyvin kohtuullisen vahvojen kiinnitysten tekemiseen.

Mutta miksi haluat kipsilevyjä.

O Olf Oggler sanoi:
Miksi leca kuulostaa oudolta? Koko kellari on muurattu lecaan. Ulkoseinät ja sisäseinät.
Minulla on leca ja laasti samojen ongelmien kanssa

Ajattelin käyttää kipsilevyjä, koska niitä on muillakin seinillä siinä huoneessa. Ajattelin, että se olisi hieman yhtenäistä eikä erilaisia seiniä jne. Toinen näkökohta on, että lecamuurit eivät eristä ääntä kunnolla. Kipsilevy auttaa kai hieman ainakin. Erityisesti, jos saumat huolellisesti tiivistää kaikkialla.

Kuinka vaikeaa rappaaminen oikeastaan on? Kuinka paksu rappaus tarvitaan sellaiselle väliseinälle? Ja miten tehdään sähköputkien yms. kanssa? Kuinka syvälle niiden täytyy mennä?

Mitä laastia tulisi käyttää? Vinkkaa mielellään konkreettisesta tuotteesta. Tarvitaanko vahvistusta?

Muuten voit käyttää stålreglar ja silloin saat eristystilaa sähkölle, haittapuolena on, että se rakentuu 45 mm + kipsi.

• Tykkään
Papphammar666 ja 2 muuta
  • Laddar…
Mikael_L
Kyllä, säädettävä palkki katon ja lattian välillä antaa usein huomattavasti paremman mahdollisuuden saada kiinnikkeet kunnolla kiinni kuin yrittää kiinnittää LECA:an.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.