3 039 lukukertaa ·
17 vastausta
3k lukukertaa
17 vastausta
Helpoin/paras tapa kiinnittää kipsilevyjä lecaharkkoseinään?
Sivu 1 / 2
Minulla on joitakin sisäseiniä kellarissani, joihin aion asentaa kipsilevyjä. Seinä ovat muurattuja kevytsorasta (leca). Ne eivät ole kovin tasaisia, luulen. Aiemmin niissä oli lastulevyjä "ulos kiinnitettynä" 20 mm päässä seinästä. Olen purkanut lastulevyt ja leca-seinässä kiinni olevat koolaukset eivät ole kunnolla kiinni. Ei ole paljon mihin ruuvata myöskään.
Onko siihen jokin hyvä menetelmä?
Onko siihen jokin hyvä menetelmä?
Miksi leca kuulostaa oudolta? Koko kellari on muurattu lecasta. Ulkoseinät ja sisäseinät.
Eikö se kuulosta helpommalta kuin se onkaan, tuo juttu? Haluan asettaa levyt kiinni betonikattoon. Miten levyt kiinnitetään ennen kuin kipsiseos kuivuu? Levythän liukuvat alas. Ja entäs nämä sähkölaatikot... Niin, on paljon, mikä täytyy osua kohdalleen.
Ajattelin käyttää kipsilevyjä, koska niitä on muillakin seinillä siinä huoneessa. Ajattelin, että se olisi hieman yhtenäistä eikä erilaisia seiniä jne. Toinen näkökohta on, että lecamuurit eivät eristä ääntä kunnolla. Kipsilevy auttaa kai hieman ainakin. Erityisesti, jos saumat huolellisesti tiivistää kaikkialla.
Kuinka vaikeaa rappaaminen oikeastaan on? Kuinka paksu rappaus tarvitaan sellaiselle väliseinälle? Ja miten tehdään sähköputkien yms. kanssa? Kuinka syvälle niiden täytyy mennä?
Mitä laastia tulisi käyttää? Vinkkaa mielellään konkreettisesta tuotteesta. Tarvitaanko vahvistusta?
Kuinka vaikeaa rappaaminen oikeastaan on? Kuinka paksu rappaus tarvitaan sellaiselle väliseinälle? Ja miten tehdään sähköputkien yms. kanssa? Kuinka syvälle niiden täytyy mennä?
Mitä laastia tulisi käyttää? Vinkkaa mielellään konkreettisesta tuotteesta. Tarvitaanko vahvistusta?