Olen samaa mieltä Biggien kanssa. Se näyttää enemmän siltä, että se voi olla kevytbetonia ja rappausta. Siinä tapauksessa kannattaa käyttää kevytbetonitulppia, joissa on karkeammat uurteet. Sileät tulpat kuten sininen (ruskea, vihreä, punainen) eivät tartu kunnolla. Koskee vetävää voimaa.

Kiitos paljon!

Etsin Googlessa tietoa kantavuudesta ja kevytbetonista ja löysin tämän kiinnikkeen: https://www.gunnebofastening.se/produkt/?product_id=752&family_slug=expander-och-plugg 10 mm versiossa on vetolujuus 30 kg kevytbetonissa. Jos minulla on kaksi jokaisessa konsolissa ja neljä säännössä seinällä, niin minulla on yhteensä 240 kg vetolujuutta. Toisin sanoen nelinkertainen katon paino. Sitten poikittainen sääntö istuu tiukasti seinien välissä, joten plugissa ei ole vetolujuutta suuntaan, vaan vain suoraan alaspäin, mikä pitäisi auttaa. Sääntö seinällä tulee olemaan jonkin verran vetolujuutta ulospäin, mutta samalla sääntö toimii huoneen keskellä pysäyttimenä. Eli lähinnä voimien pitäisi olla alaspäin.

Tuntuu nyt paljon paremmalta! Nyt on vain selvitettävä, että kyseessä on kevytbetoni. Vai olemmeko jo selvittäneet sen? Mietin, että pystyin hakkaamaan puuruuvin seinään, voiko sen tehdä kevytbetonilla?

Pitäisikö mielestänne edetä tämän kanssa, vai onko idea kutsua paikalle kirvesmies tarkistamaan seinä paikan päällä varmistaakseen? En halua, että tulee virheitä ja se romahtaa. Vai olemmeko varmoja, että se on kevytbetonia?

/Jens

• Tykkään
Biggie
  • Laddar…
Ainoa tapa on kokeilla luulen, huomaat selvästi tuleeko se hyväksi vai ei, kun poraat ja pluggaat

Joo, niin se varmasti on, mutta olen epävarma siitä, kuinka vakaalta sen pitäisi tuntua, jotta se olisi ok. Pelkään hieman tämän katon asentamista, koska epäilen, että seuraukset voivat olla suuret, jos se kaatuisi alas. (Kuolemaan johtavia seurauksia?) Haluan olla 100 % varma, että se tulee kestämään. Eli että olisi suuri turvallisuusmarginaali.

Joten minulla on vielä muutama kysymys.

Jos seinässä on kevytbetonia, onko se uloimpana? Lähimpänä tapettia? Vai voiko olla niin, että kevytbetonin päällä on joku muu materiaali? Koska tuntuu siltä, että uloimpana on jokin hyvin huokoinen materiaali. Miten kevytbetoniseinät yleensä ovat rakennettu?

Kun sanotte kevytbetonia ja rappausta, onko rappaus itse ulkopuolella? Eli talon ulkopuolella? Vai voiko olla niin, että rappaus on lähimpänä tapettia?

Kun puhumme asunnon sisäseinistä verrattuna ulkoseiniin, onko näiden seinien rakenteissa eroja? Koska yksi seinistä, johon minun pitäisi kiinnittää katto, on noin 10-11 cm paksu sisäseinä. Pitäisikö minun ajatella kiinnitystä eri tavalla siinä?

/Jens

Ps. Tuntuu siltä, että lähestymme rakennusvaihetta täällä, minun pitää vain varmistaa, että toimintatapani on turvallinen, jotta voin viettää siellä aikaa pelkäämättä, että saan 60 kg painavan katon päähän. :)

Mitä oikeastaan ihmettelen, onko se huokoista ulkona lähellä tapettia, onko se silloin kevytbetonia? Vai voiko se olla jotain muuta? Jos se on kevytbetonia, se on kai vain ajaa eteenpäin, vai mitä?

BirgitS
Yleensä kevytsoraharkot putsataan sisäpuolelta, jotta saadaan tasaisempi pinta, jota voi maalata tai tapetoida.

• Tykkään
Biggie
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta!

Se kuulostaa yhä enemmän ja enemmän kevytsorabetonilta. Mutta mitä muita vaihtoehtoja on olemassa? Voiko se olla jotain muuta? Vai onko sillä mitään merkitystä? Onko niin, että niin kauan kuin se on huokoista, käytän tällaista tulppaa, riippumatta siitä, onko se kevytsorabetonia tai rappausta, mitä se nyt voikaan olla?

Minkälaisen katon aiot asentaa sisätiloihin konsolien avulla?

Hei! Minun pitää asentaa lasivillaa kattoon 30 cm syvyyteen. Se on akustiikkakäsittelyä varten olohuoneeseeni, jossa minulla on pieni musiikkistudio. Syy siihen, että minulla on kannattimia seinällä, on se, etten vuokranantajan luvalla saa porata kattoon.

Katsoin nyt keittiössä, missä oli edellisen omistajan jäljiltä 10mm tulppa. Vedettiin se ulos, ja se oli 6 cm syvä porausreikä. Tulppa oli 5 cm. Se näytti erittäin massiiviselta siellä sisällä. Kuin betonia! Ei näyttänyt huokoiselta. Mutta tiedänhän, että se on. Joten sen täytyy olla kevytbetonia.

Se tulee toimimaan loistavasti, kunnolla ankkuroitu ruuvi kantaa suuria voimia, nyt sinun täytyy kerätä rohkeutta ja asentaa se katto, jotta voimme nähdä :thumbup:

Haha joo täytyy kai yrittää. On vähän pelottavaa kuitenkin asentaa niin raskas katto, mutta jos käytän 8 tulppaa, jotka kestävät 30 kg vetovoimaa, niin siitä tulee 240 kg, neljä kertaa katon paino! Silloin sen pitäisi kyllä pysyä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.