Hei!
Vastikään muuttanut Elementhus-taloon vuodelta 1967, 1 1/2 kerrosta, kellarilla. Opiskelen juuri peruskurssia Rakennustekniikan perusteista ja meidän tulee tutkia taloa ja sen rakennetta. Valitsin tietenkin oman taloni, koska sillä näyttää olevan vähintäänkin erilainen rakenne. Olen löytänyt paljon hyvää tietoa tältä sivustolta seinä- ja lattiarakenteista, mutta olen hieman utelias kellariperustuksen suhteen, joten jos jollakin on tietoa siitä, otan mielelläni vastaan!
Liitän mukaan piirustukset talostani.

• Arkkitehtipiirustukset vuoden 1967 talosta, joka on 1 1/2 kerroksinen kellarilla; näyttää julkisivut, pohjapiirrokset ja leikkaukset.
  • Tykkään
larsbj
  • Laddar…
Se näyttää olevan tavallinen perustus sokkelilla siltä ajalta.
Valettu perustus.
Seinät todennäköisesti joko betonista tai betoniharkoista muurattuja.
Sen jälkeen kellarin lattia on valettu seinien jälkeen.
Mitä haluat tietää lisää?

Kyllä, kellarin seinissä on Betonghålsten. Perustasta talossa ei kuitenkaan ole paljon tietoa, meidän täytyy tehdä piirustuksia perusrakenteesta, seinärakenteesta ja niin edelleen kaikkien rakennusmateriaalien ja mittojen kanssa, perustan laskeminen on vaikeinta, koska siellä ei voi mitata. Onko sinulla kokemusta Elementhusista?

• Tykkään
larsbj
  • Laddar…
Ei juuri niiden, mutta perustus on tavallinen.
Aluskerros on usein salaojasoraa. fraktio noin 0-8
Antura noin 600* 300 mm vahvistettu pituussuuntaisella vahvikkeella tyyppiä 4* fi12 ja mahdollisesti vyyhdeillä fi8
Seinään asennettu pystysuuntainen vahvike.
Ja todennäköisesti raudoitusverkko lattiassa, mutta ei aina.

Kiitos kaikista vastauksista! :)

• Tykkään
larsbj
  • Laddar…
Saraff Saraff sanoi:
Kiitos kaikista vastauksista! :)
Miten meni? Se on ehkä vähän myöhäistä nyt, mutta minulla on joitain piirustuksia talostani (Elementhus vuodelta 1968), jos sinulla on vielä tarvetta.

Otan mielelläni piirustuksesi! Nämä talot ovat niin jännittäviä, joten kaikki tieto on super!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.