2 236 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Elementtalo 1967 kysymys koskien Perustusrakennetta
Hei!
Vastikään muuttanut Elementhus-taloon vuodelta 1967, 1 1/2 kerrosta, kellarilla. Opiskelen juuri peruskurssia Rakennustekniikan perusteista ja meidän tulee tutkia taloa ja sen rakennetta. Valitsin tietenkin oman taloni, koska sillä näyttää olevan vähintäänkin erilainen rakenne. Olen löytänyt paljon hyvää tietoa tältä sivustolta seinä- ja lattiarakenteista, mutta olen hieman utelias kellariperustuksen suhteen, joten jos jollakin on tietoa siitä, otan mielelläni vastaan!
Liitän mukaan piirustukset talostani.
Vastikään muuttanut Elementhus-taloon vuodelta 1967, 1 1/2 kerrosta, kellarilla. Opiskelen juuri peruskurssia Rakennustekniikan perusteista ja meidän tulee tutkia taloa ja sen rakennetta. Valitsin tietenkin oman taloni, koska sillä näyttää olevan vähintäänkin erilainen rakenne. Olen löytänyt paljon hyvää tietoa tältä sivustolta seinä- ja lattiarakenteista, mutta olen hieman utelias kellariperustuksen suhteen, joten jos jollakin on tietoa siitä, otan mielelläni vastaan!
Liitän mukaan piirustukset talostani.
Se näyttää olevan tavallinen perustus sokkelilla siltä ajalta.
Valettu perustus.
Seinät todennäköisesti joko betonista tai betoniharkoista muurattuja.
Sen jälkeen kellarin lattia on valettu seinien jälkeen.
Mitä haluat tietää lisää?
Valettu perustus.
Seinät todennäköisesti joko betonista tai betoniharkoista muurattuja.
Sen jälkeen kellarin lattia on valettu seinien jälkeen.
Mitä haluat tietää lisää?
Kyllä, kellarin seinissä on Betonghålsten. Perustasta talossa ei kuitenkaan ole paljon tietoa, meidän täytyy tehdä piirustuksia perusrakenteesta, seinärakenteesta ja niin edelleen kaikkien rakennusmateriaalien ja mittojen kanssa, perustan laskeminen on vaikeinta, koska siellä ei voi mitata. Onko sinulla kokemusta Elementhusista?
Ei juuri niiden, mutta perustus on tavallinen.
Aluskerros on usein salaojasoraa. fraktio noin 0-8
Antura noin 600* 300 mm vahvistettu pituussuuntaisella vahvikkeella tyyppiä 4* fi12 ja mahdollisesti vyyhdeillä fi8
Seinään asennettu pystysuuntainen vahvike.
Ja todennäköisesti raudoitusverkko lattiassa, mutta ei aina.
Aluskerros on usein salaojasoraa. fraktio noin 0-8
Antura noin 600* 300 mm vahvistettu pituussuuntaisella vahvikkeella tyyppiä 4* fi12 ja mahdollisesti vyyhdeillä fi8
Seinään asennettu pystysuuntainen vahvike.
Ja todennäköisesti raudoitusverkko lattiassa, mutta ei aina.
Talon omistaja
· Huddinge
· 238 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi