43 633 lukukertaa ·
205 vastausta
44k lukukertaa
205 vastausta
Eivätkö koolaukset enää ole suoria?
Oma kokemukseni Byggmaxista liittyy enemmän siihen, että ihmiset valitsevat parhaat kappaleet pois ja jättävät vain huonot jäljelle. Siten taitamattomat työntekijät lisäävät tarjontaa ja asettavat sitten poimitut huonot takaisin hyvien suorien päälle. Olen nähnyt sen monta kertaa. Olen myös huomannut, että käsittelemätön puutavara on kuivaa siellä, missä minä ostan. Se on sinänsä ulkona mutta ei juuri koskaan märkää. Tietenkin voi vaihdella paikasta toiseen.Mats-S sanoi:
Ongelma on usein se, että puutavara käsitellään todella huonosti, kun sitä kasataan ByggMaxissa, ulkona auringossa hujan hajan. Tottakai niistä tulee vain potkurit silloin alun perin suorista listoista.
Karl Hedinilla Karlstadissa kaikki puutavara on kauniisti kasattu sisätiloissa, eikä aurinkokaan paista. Toki sielläkin on joitakin potkureita, mutta ne ovat äärimmäisen harvinaisia ja helppoja välttää![]()
Eli, virhe, joka aiheuttaa huonoa puutavaraa, johtuu taitamattomasta henkilökunnasta (mihin henkilökunta ei voi vaikuttaa) ja henkilöstön puutteesta. Tämä voidaan korjata koulutetulla henkilöstöllä ja heitä lisäämällä. Mutta nyt olemme yhtäkkiä Beijerissä, ja silloin koko idea olla halpa kaatuu.
Ostan usein Byggmaxista ja mitä olen ostanut on aina ollut hyvää, mutta osaan asian eikä minun tarvitse saada apua miltään työntekijältä. Olen myös ostanut toisesta Byggmaxista vähän kauempana. Siellä on sotkuisempaa, laittamatonta ja usein väärät hintalaput materiaalissa. Joten ero paikkojen välillä on suuri. Siksi ei voi tuomita kaikkia myymälöitä yhden perusteella.
👍ja tietämättömät asiakkaatK Kalbygge sanoi:
👍On usein eri henkilökunta ja eri asiakkaita eri myymälöissäK Kalbygge sanoi:
👍K Kalbygge sanoi:
Olen saanut päähäni, että riippuu sen rakennusliikkeen myymäläpäälliköstä, jossa vierailee, jos hän käskee henkilöstöään olla heittämättä mitään pois, kun he lajittelevat kasoja uudelleen niin lopulta jää vain roskaa jäljelle. Toisaalta, jos he lajittelevat liikaa pois, hänet ehkä erotetaan.
Tuskinpa Byggmaxilla on henkilöstöä, jolla olisi aikaa lajitella kasoja, Byggmax on tosissaan venyttänyt rajoja siinä, kuinka vähän henkilökuntaa voi olla paikalla (Vaikka Bauhaus johtaa kilpailua, kun kyse on siitä, kuinka epäpätevä henkilökunta voi olla). Puolessa käynneistäni Byggmaxilla joutuu etsimään jonkun, joka voi ottaa maksun, ja löytää joku, jolta kysyä, mistä tavarat löytyvät, on lähes mahdottomuus.S Sune i Blekinge sanoi:
Kävin rakennusliikkeessä viime viikolla ja tarvitsin raakalautaa 420 cm, kun ajoimme paikalle niin paketti näytti tosi hyvältä, täydellisesti pinottu ja kaikki oli kunnossa. Meidän täytyi ottaa pois ensimmäiset 5-6 kerrosta ennen kuin löysimme yhtäkään lautaa, jota voisi käyttää, ja sen jälkeen pystyimme poimimaan suoraan päältä. Lopputulokseni oli, että tässä liikkeessä ei heitetty mitään pois, kun lajiteltiin kasojen kanssa, enkä todennäköisesti koskaan tule vierailemaan tässä liikkeessä enää.
Jos haluaa hyvää puutavaraa, ei voi ostaa Byggmaxista ja Kbyggistä, ne ovat halpaliikkeitä ja se näkyy valikoimassa, saat mitä maksat. Olen jo kauan aikaa sitten lopettanut edes etsimästä puutavaraa sieltä, koska se on enimmäkseen huonoa. Borgunda såg ja Beiger rakennus ei koskaan ole ongelmia minun alueellani, Skaraborgissa.R Relik sanoi:Hei
Olen nyt käynyt kahdessa rautakaupassa (kbygg ja byggmax) etsimässä 45x70 säleitä. Joudun etsimään kissojen ja koirien kanssa löytääkseni säleitä, jotka eivät ole kieroja tai vääntyneitä. Luulin, että standardina oli, että säleiden pitäisi olla suoria? Onko syynä se, että etsin juuri nyt, ajattelen ettei ole harvinaista aloittaa rakennusprojekteja tähän aikaan, ja kaikki suorat on jo myyty?
Ystävällisin terveisin
Anders
Se ei ole minun kokemukseni. Karl Hedinin puutavara on parempaa kuin Byggmaxin, luulen, että siellä on erilaatuisia tuotteita. Jo sellainen yksityiskohta, että KH:n puutavara on paljon paremmin höylätty, siinä ei ole huonoja reunoja jne., kertoo, että se ei ole samaa.O sanoi:
Normaalisti rautakauppa ostaa lähimmältä toimittajalta tai parhaan hinnan mukaan. Joten voi olettaa, että lähistön rautakaupoissa on samat tuotteet.
Kaikki puutavara on suoraa, koska se sahataan suoraksi ja toimitetaan nippuina. Jos sen antaa kuivua nipussa, se pysyy suorana myös kuivuttuaan.
Jos sen laittaa sikin sokin kuten "plockepin", se vääntyy kuivuessaan.
Jos voi tuntea, että se painaa paljon enemmän, syynä on, että se on kosteampaa eikä ole vielä kuivunut ja ehtinyt vääntyä. Niin tiheää puutavaraa, että se olisi paljon raskaampaa, ei yksinkertaisesti ole tavanomaisessa rautakaupassa.
Syy, miksi puutavara vääntyy tai taipuu, on se, että se on ollut vapaana kuivuessaan. Jos haluaa sen olevan suora kuivuttuaan, täytyy varmistaa, että se on suora kuivumisen aikana. Nipuissa tai asennettuna ei ole väliä, kunhan se kiinnitetään täysin suoraksi.
Mikä siis järkevästi tarkoittaa, että on parempi valita kevyt lankku kuin raskas, jos ne muuten ovat yhtä hyviä. Kevyt pysyy suorana ja raskas vääntyy, jos ei ole varovainen.
Lisäksi, kyllä, se on tiheämpää, ei kosteampaa. Ajattelin itse samoin ja rakensin improvisoidun kosteusmittarin, eikä ollut eroa, paitsi että Byggmaxilla oli hieman enemmän kosteutta, mutta niin vähän, etten voi sanoa, ettei se ollut mittarini virhemarginaalissa. Vuosirenkaatkin voi laskea. Ne ovat tiheämpiä KH:n puutavarassa.
Lisäksi, jos se on kuten sanot, miksi C24 on raskaampi kuin C14?
Se voi myös olla niin, että Hedinillä on henkilökuntaa, joka poistaa banaanipuutavaran, kun taas asiakkaat lajittelevat sitä Byggmaxissa, sillä kaikissa myymälöissähän on roskakasoja käyrällä puutavaralla?
Näyttää siltä, että monia Karl Nilssoneja mellastaa lautatarhoilla
"Sain töitä sahalta ja ladoin lautoja
Ja lautoja ja lautoja siellä ja lautoja uudestaan
Osa laudoista, laitoin näin, ja toiset laitoin näin
Osa laitoin sivuun, osa laitoin erikseen
Osa oli reikiä, ne laitoin erikseen
Ja toiset olivat liian lyhyitä, ne laitoin erikseen
För traddiralladedej...
Osa oli reunaltaan rispaantuneita, ne laitoin omalle paikalleen
Osa oli taipunut, ne laitoin erikseen
Osa oli sinihomeen ja ötököiden syömiä
Ne laitoin sivuun omaksi erilliseksi kasakseen
Osa oli kutistunut, ne laitoin erikseen
Osa oli ensiluokkaista puutavaraa, ne laitoin itselleni...
"Sain töitä sahalta ja ladoin lautoja
Ja lautoja ja lautoja siellä ja lautoja uudestaan
Osa laudoista, laitoin näin, ja toiset laitoin näin
Osa laitoin sivuun, osa laitoin erikseen
Osa oli reikiä, ne laitoin erikseen
Ja toiset olivat liian lyhyitä, ne laitoin erikseen
För traddiralladedej...
Osa oli reunaltaan rispaantuneita, ne laitoin omalle paikalleen
Osa oli taipunut, ne laitoin erikseen
Osa oli sinihomeen ja ötököiden syömiä
Ne laitoin sivuun omaksi erilliseksi kasakseen
Osa oli kutistunut, ne laitoin erikseen
Osa oli ensiluokkaista puutavaraa, ne laitoin itselleni...
Kokeile optimera. Olen aina tyytyväinen siellä.R Relik sanoi:Hei
Olen nyt käynyt kahdessa rautakaupassa (kbygg ja byggmax) etsimässä 45x70-kokoa olevaa kehyslistaa. Joudun etsimään valon ja lyhdyn kanssa löytääkseni sellaisen, joka ei ole kiero tai vääntynyt. Luulin, että standardina oli, että kehykset ovat täysin suorat? Johtuuko se siitä, että etsin juuri nyt, ajattelen etten ole ainoa joka aloittaa rakennusprojekteja ja kaikki suorat on jo myyty?
Terveisin
Korjasin äskettäin portin, joka seisoi ulkona ja se oli rikki sormiliitoksissa ja siellä oli myös kasvillisuutta, ja ne näyttävät kestävän huonommin kun ne altistuvat sääolosuhteille.L Liljeros sanoi: