Hei
Olen nyt käynyt kahdessa rakennusliikkeessä (kbygg ja byggmax) etsimässä 45x70 reglar. Olen hakenut kissojen ja koirien kanssa etsimässä sellaista, joka ei ole taittunut tai kiero. Luulin, että standardi olisi, että reglarit olisivat suoria? Johtuisiko siitä, että etsin juuri nyt, kun ajattelen, etten ole ainoa, joka aloittaa rakennusprojektit, ja kaikki suorat on jo myyty?

Ystävällisin terveisin

• Tykkään
  • Haha
jenhul ja 8 muuta
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Käyristyneitä puita metsässä, joiden humoristinen teksti ehdottaa olevan peräisin Home Depotin laudoista.

• Haha
  • Tykkään
husägaren TS ja 109 muuta
  • Laddar…
hsd
Spikraka
Ruostunut, käyrä naula valkoisella taustalla.

• Haha
  • Tykkään
Noll koll ja 37 muuta
  • Laddar…
R Relik sanoi:
Hei
Olen nyt ollut kahdessa rakennuskaupassa (kbygg ja byggmax) etsimässä 45x70 -koolausta. Joudun etsimään kissojen ja koirien kanssa löytääkseni sellaisen, joka ei ole vääntynyt tai vino. Luulin, että standardina olisi, että koolaukset olisivat suoria? Johtuuko siitä, että etsin juuri nyt, ajattelen etten ole ainoa, joka aloittaa rakennusprojekteja, ja kaikki suorat on jo myyty?

Ystävällisin terveisin
Hei,

Minulla ei ole hyvää vastausta, mutta mielestäni laatu heikkenee ja hinnat nousevat.
Tunnistan ilmiön.

• Tykkään
byggpiraten ja 24 muuta
  • Laddar…
Olen lopettanut ostamisen heiltä, ostan Karl Hediniltä. Ne ovat paitsi suorempia, myös tuntuu, että ne painavat paljon enemmän (eli tiheämpi puu) ja ovat paremmin höylättyjä.

• Tykkään
OramaC ja 31 muuta
  • Laddar…
Sääntö ei ole koskaan suora sen jälkeen, kun se on imeytynyt tai jättänyt jälkeensä lisäkosteutta. Tietääkseni ei ole olemassa suuria sahalaitoksia, jotka sahaisivat valmiiksi kuivattua puutavaraa. Eikä edes silloin voi taata, että ne ovat suoria.

Vanhempi hitaasti kasvanut puutavara ei kuitenkaan taivu yhtä helposti.

• Tykkään
MoggePogge ja 10 muuta
  • Laddar…
T Troberg sanoi:
Ne ovat paitsi suorempia, ne tuntuvat painavammilta (eli tiheämpää puuta) ja paremmin höylättyjä.
Ehkä ne ovat raskaampia, koska ne eivät ole kuivuneet ja ehtineet vääntyä vielä?

• Tykkään
  • Haha
Noll koll ja 33 muuta
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Ne voivat olla raskaampia, koska ne eivät ole vielä kuivuneet ja ehtineet taipua?
Ei, eron huomaa työstettäessä niitä.

• Tykkään
OramaC ja 3 muuta
  • Laddar…
C
pacman42 pacman42 sanoi:
Mitä tiedän, ei ole olemassa suurempia sahalaitoksia, jotka sahaavat valmiiksi kuivattua puutavaraa.
Ei, se on käytännössä se, mikä on ongelma. Olen ymmärtänyt, että itse kuivausprosessi on myös merkityksellinen tässä asiayhteydessä.
Itse en ole kokenut suurempia ongelmia löytää suoria lautoja Byggmaxista. Ehkä vaihtelee vuodenajan mukaan?

• Tykkään
Rosenrobban
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Ei, se on käytännössä se ongelma. Olen ymmärtänyt, että itse kuivausprosessi on myös tärkeä tässä yhteydessä.
Itse en ole kokenut suurempia ongelmia löytää suoria lankkuja Byggmaxista. Ehkä vaihtelee kauden mukaan?
Talvikaadettu on kuivempaa, ehdottomasti.

• Tykkään
Grönamarie
  • Laddar…
Jos haluaa 45x70 sisäseinille, yleensä on saatavilla lyhyitä reglar. Ne ovat mielestäni usein suorempia.

• Tykkään
Totem ja 9 muuta
  • Laddar…
Ongelma on luultavasti se, että ne eivät ole snickeritorra, kun ne avataan, ja sitten ne käyristyvät kuivaessa. Minä koen, että puutavara, joka on ollut brädgårdenissa talven ilman narua, on melkein aina vääntynyt. Parempi odottaa uusia tuoreita lähetyksiä.

• Tykkään
Ujy ja 5 muuta
  • Laddar…
Sormijatkettu lyhyt sääntö on yleensä ok.

• Tykkään
Roger Fundin ja 9 muuta
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Ei, se on käytännössä se ongelma. Olen ymmärtänyt, että itse kuivausprosessilla on myös merkitystä tässä yhteydessä. Itse en ole kyllä kokenut suurempia ongelmia suorien runkopuiden löytämisestä Byggmaxilta. Ehkä se vaihtelee kausittain?
En tiedä, miltä tilanne näyttää Byggmaxissa nykyään, mutta noin 10 vuotta sitten tässä lähellä olevat Byggmax-myymälät ostivat toisen luokan puutavaraa läheisiltä sahoilta, joskus jopa kolmannen luokan. Silloinen K-rauta sijaitsi korttelin päässä Byggmaxista ja osti myös samoilta sahoilta, mutta he ostivat ensiluokkaista tavaraa, joten Byggmaxissa piti tarkkaan tutkia jokainen runkopuu, erityisesti terassirakennuskauden aikana, kun taas K-rautassa saattoi yleensä vain ladata kuormaan. Jos Byggmax edelleen hoitaa ostot samalla tavalla, saattaa olla suuria eroja eri puolilla maata siinä, kuinka helppoa/vaikeaa on löytää suoria runkopuita.

• Tykkään
MoggePogge ja 10 muuta
  • Laddar…
Kikka on ostaa puutavaraa, joka ei makaa löysästi kuin Mikado-lauta puutavaravarastossa, vaan mieluiten niputettuna isoon nippuun. Tilaa ammattilaiskaupasta, niin he niputtavat yhteen myös pienempiä määriä. Sitten salaisuus on, että ÄLÄ missään nimessä pura eristeitä ennen kuin tarvitset niitä. Silloin useimmat ovat melko suoria, ja kun ne on kiinnitetty rakenteeseen, ne pysyvät usein suorina (on pakko tehdä niin).

Jos ostatte puutavaraa, joka EI ole niputettu, laittakaa se nätisti ja tasaisesti kotona ja niputtakaa se heti kiristyshihnoilla. Yhdessä he haluavat taipua eri tavalla, joten kun he makaavat lähellä toisiaan, voimat kumoavat toisensa. Sama vaikutus kuin jos halkaiset eristeen, käännät yhden osan ja ruuvaat ja liimaat ne yhteen uudelleen.

• Tykkään
Beemaster ja 27 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.