43 484 lukukertaa ·
205 vastausta
43k lukukertaa
205 vastausta
Eivätkö koolaukset enää ole suoria?
Hei
Olen nyt käynyt kahdessa rakennusliikkeessä (kbygg ja byggmax) etsimässä 45x70 reglar. Olen hakenut kissojen ja koirien kanssa etsimässä sellaista, joka ei ole taittunut tai kiero. Luulin, että standardi olisi, että reglarit olisivat suoria? Johtuisiko siitä, että etsin juuri nyt, kun ajattelen, etten ole ainoa, joka aloittaa rakennusprojektit, ja kaikki suorat on jo myyty?
Ystävällisin terveisin
Olen nyt käynyt kahdessa rakennusliikkeessä (kbygg ja byggmax) etsimässä 45x70 reglar. Olen hakenut kissojen ja koirien kanssa etsimässä sellaista, joka ei ole taittunut tai kiero. Luulin, että standardi olisi, että reglarit olisivat suoria? Johtuisiko siitä, että etsin juuri nyt, kun ajattelen, etten ole ainoa, joka aloittaa rakennusprojektit, ja kaikki suorat on jo myyty?
Ystävällisin terveisin
Harrastajapuuseppä
· Blekinge
· 180 viestiä
Hei,R Relik sanoi:Hei
Olen nyt ollut kahdessa rakennuskaupassa (kbygg ja byggmax) etsimässä 45x70 -koolausta. Joudun etsimään kissojen ja koirien kanssa löytääkseni sellaisen, joka ei ole vääntynyt tai vino. Luulin, että standardina olisi, että koolaukset olisivat suoria? Johtuuko siitä, että etsin juuri nyt, ajattelen etten ole ainoa, joka aloittaa rakennusprojekteja, ja kaikki suorat on jo myyty?
Ystävällisin terveisin
Minulla ei ole hyvää vastausta, mutta mielestäni laatu heikkenee ja hinnat nousevat.
Tunnistan ilmiön.
Sääntö ei ole koskaan suora sen jälkeen, kun se on imeytynyt tai jättänyt jälkeensä lisäkosteutta. Tietääkseni ei ole olemassa suuria sahalaitoksia, jotka sahaisivat valmiiksi kuivattua puutavaraa. Eikä edes silloin voi taata, että ne ovat suoria.
Vanhempi hitaasti kasvanut puutavara ei kuitenkaan taivu yhtä helposti.
Vanhempi hitaasti kasvanut puutavara ei kuitenkaan taivu yhtä helposti.
Ei, se on käytännössä se, mikä on ongelma. Olen ymmärtänyt, että itse kuivausprosessi on myös merkityksellinen tässä asiayhteydessä.pacman42 sanoi:
Itse en ole kokenut suurempia ongelmia löytää suoria lautoja Byggmaxista. Ehkä vaihtelee vuodenajan mukaan?
Ongelma on luultavasti se, että ne eivät ole snickeritorra, kun ne avataan, ja sitten ne käyristyvät kuivaessa. Minä koen, että puutavara, joka on ollut brädgårdenissa talven ilman narua, on melkein aina vääntynyt. Parempi odottaa uusia tuoreita lähetyksiä.
En tiedä, miltä tilanne näyttää Byggmaxissa nykyään, mutta noin 10 vuotta sitten tässä lähellä olevat Byggmax-myymälät ostivat toisen luokan puutavaraa läheisiltä sahoilta, joskus jopa kolmannen luokan. Silloinen K-rauta sijaitsi korttelin päässä Byggmaxista ja osti myös samoilta sahoilta, mutta he ostivat ensiluokkaista tavaraa, joten Byggmaxissa piti tarkkaan tutkia jokainen runkopuu, erityisesti terassirakennuskauden aikana, kun taas K-rautassa saattoi yleensä vain ladata kuormaan. Jos Byggmax edelleen hoitaa ostot samalla tavalla, saattaa olla suuria eroja eri puolilla maata siinä, kuinka helppoa/vaikeaa on löytää suoria runkopuita.C cpalm sanoi:
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 716 viestiä
Kikka on ostaa puutavaraa, joka ei makaa löysästi kuin Mikado-lauta puutavaravarastossa, vaan mieluiten niputettuna isoon nippuun. Tilaa ammattilaiskaupasta, niin he niputtavat yhteen myös pienempiä määriä. Sitten salaisuus on, että ÄLÄ missään nimessä pura eristeitä ennen kuin tarvitset niitä. Silloin useimmat ovat melko suoria, ja kun ne on kiinnitetty rakenteeseen, ne pysyvät usein suorina (on pakko tehdä niin).
Jos ostatte puutavaraa, joka EI ole niputettu, laittakaa se nätisti ja tasaisesti kotona ja niputtakaa se heti kiristyshihnoilla. Yhdessä he haluavat taipua eri tavalla, joten kun he makaavat lähellä toisiaan, voimat kumoavat toisensa. Sama vaikutus kuin jos halkaiset eristeen, käännät yhden osan ja ruuvaat ja liimaat ne yhteen uudelleen.
Jos ostatte puutavaraa, joka EI ole niputettu, laittakaa se nätisti ja tasaisesti kotona ja niputtakaa se heti kiristyshihnoilla. Yhdessä he haluavat taipua eri tavalla, joten kun he makaavat lähellä toisiaan, voimat kumoavat toisensa. Sama vaikutus kuin jos halkaiset eristeen, käännät yhden osan ja ruuvaat ja liimaat ne yhteen uudelleen.