2 506 lukukertaa ·
16 vastausta
3k lukukertaa
16 vastausta
ei ole olemassa 90 mm (B) x 78,5 mm (D) palkkeja - miten tehdään...
Sivu 1 / 2
Soitin ja kysyin paikalliselta puutavaraliikkeeltä 90 leveitä ja 78,5 syviä reglar, mutta heillä ei ollut niitä saatavilla eikä pystynyt tilaamaan.
Vaihtoehtoina oli ottaa liimapuupalkki ja sahata = kallista.
Tai kaksi kappaletta 45x90 ja yhdistää ne. Sahata toinen, jolloin saadaan yhteiseksi mitaksi 90x78,5... Sahatyö ei ollut kallista eikä aikaa vievää.
Minulla on vaikeuksia mitata tarkasti nykyisten regelien mittaa ilman työntömittaa.
Mitä mieltä olette tästä, onko tämä yksinkertaisin ratkaisu? Mikä on sopivin tapa yhdistää nämä kaksi ja mikä on helpoin tapa sijoittaa ne makaavien lautojen väliin lattiassa ja katossa?
(Aion siis vahvistaa kantavaa seinää)
Vaihtoehtoina oli ottaa liimapuupalkki ja sahata = kallista.
Tai kaksi kappaletta 45x90 ja yhdistää ne. Sahata toinen, jolloin saadaan yhteiseksi mitaksi 90x78,5... Sahatyö ei ollut kallista eikä aikaa vievää.
Minulla on vaikeuksia mitata tarkasti nykyisten regelien mittaa ilman työntömittaa.
Mitä mieltä olette tästä, onko tämä yksinkertaisin ratkaisu? Mikä on sopivin tapa yhdistää nämä kaksi ja mikä on helpoin tapa sijoittaa ne makaavien lautojen väliin lattiassa ja katossa?
(Aion siis vahvistaa kantavaa seinää)
Viimeksi muokattu:
jos tarvitset lähes metrin levyisiä reglar, siitä tulee todennäköisesti kallista. ovatko ne todella 900mm x 785mm?
Jos kyseessä on vain 78,5mm, sahalaitoksen pitäisi pystyä tekemään se sinulle ilman ongelmia.
Mutta jos haluat vain vahvistaa seinää, mielestäni tavalliset 45x70 riittävät.
Jos kyseessä on vain 78,5mm, sahalaitoksen pitäisi pystyä tekemään se sinulle ilman ongelmia.
Mutta jos haluat vain vahvistaa seinää, mielestäni tavalliset 45x70 riittävät.
oi, kirjoitin melko väärin, se on kaikki 45x78,5...
haluaisin mieluiten, että kipsilevyt voivat nojata näitä vastaan, muuten olen samaa mieltä siitä, että se olisi vain jotain.
vaihtoehto, että laitetaan esim. masonite mainitsi myös rakennuskeskus, mutta minusta tuntuu, että sillä haastaa kohtaloa, että siitä tulee epätasainen ja niin edelleen.
sen sijaan, nyt kun kaikki mainitsevat sahat, tajusin, että meillä on kaksi outoa sahaa metsissä, joihin voisi mennä ja kysyä.
nämä eivät tule näkyviin, vaan ne piilotetaan uusien kipsiseinien taakse nykyisten liian kaukana sijaitsevien ja liian kapeiden runkotolppien viereen... mieluummin liikaa kuin liian vähän - nyt kun kaikki seinät ovat auki ainakin...
haluaisin mieluiten, että kipsilevyt voivat nojata näitä vastaan, muuten olen samaa mieltä siitä, että se olisi vain jotain.
vaihtoehto, että laitetaan esim. masonite mainitsi myös rakennuskeskus, mutta minusta tuntuu, että sillä haastaa kohtaloa, että siitä tulee epätasainen ja niin edelleen.
sen sijaan, nyt kun kaikki mainitsevat sahat, tajusin, että meillä on kaksi outoa sahaa metsissä, joihin voisi mennä ja kysyä.
nämä eivät tule näkyviin, vaan ne piilotetaan uusien kipsiseinien taakse nykyisten liian kaukana sijaitsevien ja liian kapeiden runkotolppien viereen... mieluummin liikaa kuin liian vähän - nyt kun kaikki seinät ovat auki ainakin...
Se tulee hieno! En jaksa laittaa kuvaa juuri nyt...Yrrol sanoi:oj, kirjoitin melko väärin, se on kaikki 45x78,5...
haluan mieluiten, että kipsilevyt voivat nojata näihin, muuten olen samaa mieltä siitä, että olisi vain otettava jotain.
vaihtoehto, että laitetaan esim. masonite mainitsi myös rakennuskeskus, mutta minusta tuntuu, että se on kohtalon uhmaamista ja tulee epätasaiseksi ja niin edelleen.
sitä vastoin, nyt kun kaikki mainitsevat sahat, minulle tuli mieleen, että meillä on kaksi outoa sahaa metsissä, joille voisi mennä ja kuunnella.
nämä eivät tule näkyviin, vaan piiloon uusien kipsiseinien taakse nykyisten runkojen viereen, jotka ovat kaukana toisistaan ja liian kapeita... mieluummin liikaa kuin liian vähän - nyt kun kaikki seinät ovat joka tapauksessa auki..
no ja minulla on omia masonitilla päällystettyjä palkkeja katsottavana, ja varmasti siitä tulee hienoa, mutta tarkkuus huolestuttaa minua. Mitä enemmän osia pitää sovittaa yhteen, sitä suurempi riski, että mitat eivät olisikaan lopussa oikeita.. 
mutta nyt unohdimme, että teidän piti kertoa kokoamistekniikka.
Minulla on kantava seinä, ilman levyjä niin että näkee koolaukset, minun pitää lisätä sinne enemmän koolauksia...
Sanotaan että olen ostanut kotiin joukon 2,5 metrin pätkiä...
* Miten sitten teen... mittaanko joka kerta ja katkaisen - tarkasti? liian vähän?
* Ja sitten pidän sitä niin kuin se tulee olemaan, ja naputtelen sen suoraan, tai, miten kuvailisin maalarin ehdotusta, asetan sen lattialle ja lyön sen sisään ylhäältäpäin...
* ja miten asennan lopullisen, kulmaraudalla tai nauloilla vai millä? pitäisikö olla hieman silikonia välissä vai puhtaana?
Minulla on kantava seinä, ilman levyjä niin että näkee koolaukset, minun pitää lisätä sinne enemmän koolauksia...
Sanotaan että olen ostanut kotiin joukon 2,5 metrin pätkiä...
* Miten sitten teen... mittaanko joka kerta ja katkaisen - tarkasti? liian vähän?
* Ja sitten pidän sitä niin kuin se tulee olemaan, ja naputtelen sen suoraan, tai, miten kuvailisin maalarin ehdotusta, asetan sen lattialle ja lyön sen sisään ylhäältäpäin...
* ja miten asennan lopullisen, kulmaraudalla tai nauloilla vai millä? pitäisikö olla hieman silikonia välissä vai puhtaana?
Voit hankkia edullisia tunkkeja Jula:sta. Yksi makaava palkki + 2 tukijalkaa/jatkopalaa tunkkeihin noin 10-20 cm palkista, jonka aiot vaihtaa. Nosta hieman ja lisää / aseta tueksi / reglar paikalleen. Ne voit kiinnittää puuliimalla ja tavallisilla 90 asteen kiinnikkeillä. Pituussuunnassa BMF-levyt ankkurinauloilla. Jos aiot keventää 1,5 kerroksen taloa, palkin tulee olla vähintään 30 cm. Itse olisin ostanut liimapuuta ByggMaxista ja asettanut nykyisten seinien molemmille puolille.
// ne pystysuorat sahaat tarkasti. Tai hieman tiukasti. Naulaat vuorotellen 2 naulaa kummaltakin puolelta 45 asteen kulmassa.
// ne pystysuorat sahaat tarkasti. Tai hieman tiukasti. Naulaat vuorotellen 2 naulaa kummaltakin puolelta 45 asteen kulmassa.
Viimeksi muokattu:
Nyt eivät seinät yleensä millimetrin tarkkuudella mene..
Minun piti sahata alas 45x95 tukit, mutta jos se ei onnistu, voi aina yhdistää 45x45 ja 22x45 saadakseen 77x45. Siirtymää 78,5:sta voi maalari tasoittaa laastilla, jos se näkyy, mitä kyllä epäilen.
Minun piti sahata alas 45x95 tukit, mutta jos se ei onnistu, voi aina yhdistää 45x45 ja 22x45 saadakseen 77x45. Siirtymää 78,5:sta voi maalari tasoittaa laastilla, jos se näkyy, mitä kyllä epäilen.