1 885 lukukertaa ·
18 vastausta
2k lukukertaa
18 vastausta
EI asennuskerrosta, kylmä ilma imeytyy laitteiden läpi...
Hei!
Meillä on katto, jossa ei ole asennuskerrosta, kaikki led-lamput (asennuslaatikot), jotka ovat katossa, ovat tehneet reikiä höyrysulkuun.
Tämän takia kylmää ilmaa imeytyy nyt asennuslaatikoiden kautta sisään.
Onko mitään fiksua tapaa estää tämä ilman, että koko katto puretaan ja asennuskerros asennetaan?
Eli suoraan laatikoiden läpi...
Olen piirtänyt kuvan, jonka toivon selittävän miten asennukset kipsilevyn takana ovat.
HUOM! tällä hetkellä näkee vain ledit
Kiitoksia todella paljon avusta!
Meillä on katto, jossa ei ole asennuskerrosta, kaikki led-lamput (asennuslaatikot), jotka ovat katossa, ovat tehneet reikiä höyrysulkuun.
Tämän takia kylmää ilmaa imeytyy nyt asennuslaatikoiden kautta sisään.
Onko mitään fiksua tapaa estää tämä ilman, että koko katto puretaan ja asennuskerros asennetaan?
Eli suoraan laatikoiden läpi...
Olen piirtänyt kuvan, jonka toivon selittävän miten asennukset kipsilevyn takana ovat.
HUOM! tällä hetkellä näkee vain ledit
Kiitoksia todella paljon avusta!
Viimeksi muokattu:
Ovatko kattorasian liitännät avoinna, joita ei käytetä mihinkään putkeen/letkuun? Siinä tapauksessa ne pitäisi peittää esimerkiksi sähköteipillä. Teippiä voi myös laittaa rasian ulkopuolelle, jotta muoviin ei jää aukkoja.
Kiitos, mutta tällä hetkellä näkyvät vain LED-valot. Katso uutta kuvaa, jonka latasin...J Josth sanoi:
En pääse kunnolla käsiksi takaosaan. Tarkoitatko, että tämä voidaan tehdä ilman seinän purkamista?
Ehkä jos pystyy työntämään kivivillaa reikiin ilmastointina.
Viimeksi muokattu:
Ei siis, tuo kuva kojerasioista ei ole minun. Se on vain lainattu kuva, jota olen muokannut näyttämään, miltä takaosa suurin piirtein näyttää. Meillä oli kalvo asetettu höyrynsuluksi. Joten se on tiivis ympäriltä.useless sanoi:
Ilma tulee sen sijaan suoraan kojerasian läpi.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 viestiä
Jos tuota kautta imeytyy kylmää ilmaa, se kuulostaa siltä, että talossasi on liian huono korvausilman saanti.
Minulla on kaksi ikkunaa noin 20 neliömetrin alueella, joissa ikkunoiden yläpuolella olevat ilmanvaihtoaukot ovat auki.H hempularen sanoi:
Eikö se ole vain niin, että ilma menee helpoimman ja lähimmän reitin kautta?
Moderator
· Stockholm
· 57 843 viestiä
Mutta helpoin reitti on luultavasti venttiilien kautta. Sinulla saattaa olla liikaa poistoilmaa, mikä aiheuttaa alipainetta.
Todennäköisesti ilma tulee sitten läpi kaapeleiden jotka eivät ole letkussa. Kokeile laittaa vähän tiivistettyä eristettä tai vastaavaa niihin reikiin, joista ei tule johtoja dosaan. Jos ilma tulee samasta reiästä kuin johdot, niin jotain on asennettu väärin...B berteriksson sanoi:
Onko todella valmistajan hyväksymää asentaa LED-spottivalot kojerasioihin? Normaalisti käytetään huomattavasti suurempia potteja katon yläpuolella antamaan riittävä jäähdytys, vaikka LED tuottaa vähemmän lämpöä kuin vastaava halogeeni.
Vaddå? Är det inte solklart?J Josth sanoi:
"Armaturen är godkänd för montering mot normalt brännbart material och direkt mot isolering."
"Armaturen får under inga omständigheter täckas med isolering."
"Suitable for direct mounting on normally flammable surface and covering with thermally insulating material"