Hei. Olen rakentanut autotallia noin kolme vuotta nyt. Tavallinen autotalli, jossa on autokatos edessä. Olen päättänyt eristää autokatoksen yläpuolella olevan ullakon. Koko rakennuksessa on liimapuupohjaranka.

Se, mitä mietin nyt eristäessäni ullakkoa, on kuinka asetan höyrysulun harjapalkin yläpuolelle. Harjapalkki on 600 mm ja eristys/kattoristikot 220 mm. Haluaisin, että loppuosa harjapalkista näkyy ullakolla, mutta en halua, että näkyvä osa harjapalkista tarvitsee peittää muovilla. Lopetanko vain höyrysulun harjapalkissa vai miten teen sen??:S
 
sinun olisi pitänyt tehdä näin. alhaalta ja ylös. palkki - muovi palkin päällä - lauta, joka on saman levyinen kuin palkki - kattopalkit. Sinä asetat siis vain kaistaleen (1m) palkin yli asennuksen aikana. silloin muovi on suojattu ja ehjä, ja valmis limitykseen/teippiin/puristuslistaan. nyt kiinnittäisin muovin palkkiin puristuslistalla molemmilta puolilta.
 
OK. Joo, oikea tapa olisi varmaan ollut, kuten sanot, laittaa palkki yläpuolelle ennen katon asentamista. Saumamuovi puristelistan kanssa?? Mikä lista tahansa vai käytetäänkö jotain erityistä?
 
käytät hyväksyttyä tiivistemassaa, kuten sicaflex, tec7 tai vastaavaa, ja laitat sen palkin jälkeen. sitten muovi päälle ja kiinnityslista, noin 11x36 tai vastaava. mittasuhteisiin ei kannata katsoa liian tarkasti, koska ne ovat norjalaisia ja hieman erilaisia kuin mitä löydät/lohkeat. onnea!
 
Kiitos!:)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.