Hei
Aion rakentaa autotallin ja minulla on joitakin kysymyksiä ulkoseinän koolausten cc-mittojen suhteen. Sisäpuolelle ei tule asennuskerrosta, vaan ajattelin laittaa vain OSB (10mm) ja sitten kipsilevy (13mm).

Vaihtoehto 1. Ensin teen oikean seinän sekä OSB:llä että kipsillä ja sitten vasemman seinän (alempi kuva kuvassa).

Vaihtoehto 2. Ensin laitan OSB:n oikealle seinälle, sitten vasemmalle seinälle. Sen jälkeen kipsi oikealle seinälle ja sitten vasemmalle seinälle (ylempi kuva kuvassa).

Jos teen vaihtoehdon 1, pitäisikö minun leikata levyt 26 mm vasemmalle seinälle, jotta ne osuvat koolauksen D keskelle, vai pitäisikö siirtää koolaus D:ta ja jatkaa sitten CC 60:llä?

Jos teen vaihtoehdon 2, pitäisikö minun leikata kaikki levyt (paitsi ensimmäinen OSB oikealle seinälle)?

Tai pitäisikö minun tehdä se aivan toisin?

Kulman piirustukset, joissa näkyy, miten kahden seinän runkorakenteet yhdistyvät, mitta 578mm ja 600mm mainittu.

Tee 2:n mukaan. Älä siirrä D:tä. Aloita kipsi puolikkaalla levyllä, jotta saumat eivät tule päällekkäin OSB:n ja kipsin kanssa ja jotta kipsin viiste ei osuisi nurkkaan.

Tulee kyllä vähän sahaamista 3 levylle.

Protte

Jos asennat pellikulman OSB:hen ja kipsilevyyn kulmassa, saat erittäin tiiviin ja vahvan kulman.

Protte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.