M MackanM sanoi:
Aha okej. Dilemman meillä on, että emme halua ballasten näkyvän, vaan vain hiottu betonipinta.
Sitten suosittelen ottamaan yhteyttä lattianhiontayritykseen ja kysymään, mitä betonia he suosittelevat tarkoitukseesi.

Sinun tulisi myös keskustella suunnittelijasi kanssa ja kyseenalaistaa, miksi hän on suositellut kyseistä betoniseosta.

Mitä aiot valaa?
Ei ole merkitystä, onko keskikesä vai talvi – valaminen onnistuu ympäri vuoden, jos on oikeat työkalut.
Betonissa käytetään ilmaa, jotta se ei halkeile talvella kosteuden tunkeutuessa betoniin ja laajentuessa.
Jos valat talolle perustaa, sinun ei tarvitse käyttää ilmaa, mutta jos valat esimerkiksi carportin, siihen voi tulla kylmä, joten haluat käyttää ilmaa.

B Bubbenb sanoi:
Mitä aiot valaa?
Ei ole merkitystä, onko kesä tai talvi, voi valaa ympäri vuoden, jos on oikeat työkalut.
Ilmaa käytetään betonissa, jotta se ei halkeaisi talvella, kun kosteus menee betoniin ja laajenee.
Jos valat levyn talolle, et tarvitse käyttää ilmaa, mutta jos valat esimerkiksi autokatoksen, silloin se voi altistua kylmälle, ja siksi haluat ilmaa.
Olen googlannut koko yön siitä ja tullut siihen tulokseen, että se ei ole tarpeen. Aiomme peittää muovilla heti valun aikana, sitten hiertää ja suihkuttaa kalvonkarkaisuaineella ja sitten peittää uudelleen tavallisella muovilla.

Pohdin, pitäisikö minun olla huolissani siitä, että meillä ei tule olemaan tiiviisti kiinni talvella, vaan rakennamme koko ajan. Rakennamme lohkoilla.

Viimeksi muokattu:
M MackanM sanoi:
Olen googlannut koko yön siitä ja tullut siihen tulokseen, että sitä ei tarvita. Aiomme peittää muovilla heti valun jälkeen, sitten silottaa ja suihkuttaa kalvonkovettajaa ja sitten peittää taas tavallisella muovilla.

Se, mitä mietin, on, pitäisikö minun huolehtia siitä, että meillä ei ole kattoa talven aikana, vaan jatkamme rakentamista koko ajan. Rakennamme lohkoilla.
Sinun ei tarvitse huolehtia siitä.
Meillä ei ollut kattoa tai seiniä talon ympärillä koko talvena.

• Tykkään
MackanM
  • Laddar…
Jos on olemassa jäätymisriski, käytetään lämmityskaapelia laatan ulko-osassa.

Ei pakkasasteita 4 viikkoon. Vain plus 8 keskimäärin.

Eli et tarvitse xf3:a omakotitalon laatalle simple as that. Se on täysin uskomattoman ylisitovaa. Niin kauan kuin sinulla ei ole kuivumisvaatimuksia, käytä k30. Jos aiot lähitulevaisuudessa rakentaa esim. kylpyhuoneen, sinun on ehkä mietittävä kuivumista, muuten jatka.

B Bubbenb sanoi:
Siis et tarvitse xf3:ta omakotitalon laatalle, simple as that. Se on täysin uskomattoman ylisitova. Niin kauan kuin sinulla ei ole kuivatusvaatimuksia, käytä k30.
Jos aiot lähitulevaisuudessa esimerkiksi tehdä kylpyhuoneen, sinun voi olla tarpeen miettiä kuivatusta, muuten jatka.
Se lähtee maanantaina, kun soitan. Lisään kuitenkin Nopeamman silotuksen ja ylimääräisen lämmönkiihtyjän.

M MackanM sanoi:
Det åker bort på måndag när jag ringer in. kommer dock lägga till för Snabbare glättning och extra värme accelerator
Accelerator ei ole supertärkeä, kun on niin lämmin, ellet halua silottaa ultrasuoraan.

Sää tulee olemaan alla olevan mukaan. Valamme ensimmäisen auton klo 7:30.

• Säätiedotus 3–5 marraskuuta: selkeää ja pilvistä, lämpötila 7–11°C. Tuuli lounaasta 5–9 m/s. Sateen mahdollisuus 4. marraskuuta.
Niin, en usko sen jäätyvän, en voi puhua kaikkien betoninvalmistajien puolesta, mutta en koskaan suosittelisi kevytbetonia omakotitalon perustuksiin, tiedän, että suunnittelijat yleensä varmuuden vuoksi ylirakentavat.

Täysin oikein. Myös minun raudoitukseni on ylimitoitettu, mutta sen kanssa voin elää.

tulen olemaan ilman ilmaa ja pitää miettiä, pitäisikö minulla olla nopeasti tasoittuva. Aion nimittäin käyttää valmista betonia lattiana. Ehkä riittää, että peitämme, mikä saa meidät etenemään nopeammin.

Jos haluat puhtaan betonilattian, haluat mahdollisimman jäykän betonin ja mahdollisimman vähän sementtiä sekä kutistumista vähentäviä lisäaineita halkeamien estämiseksi, mielellään suuria kiviä.

M MackanM sanoi:
Helt rätt . Även min armering är överdimensionerade men det kan jag leva med
Vaikuttaa melko tyhmältä maksaa rakennesuunnittelijalle, kun itse jo tiedät, kuinka paljon armering pitäisi olla?!

Olen täysin samaa mieltä siitä, että ilmansekoitus on liioittelua. Jos olet huolissasi, voit aina peittää laatan, jotta vähentäisit laatalle jäävän sadannan määrää. Tarkista myös rakennesuunnittelijalta, täytyykö sinun käyttää c30/37, koska kuten mainittiin, kutistuminen vähenee pienemmällä määrällä sementtiä ja seurauksena myös raudoitustarve halkeamien osalta. Onko muuten rakennesuunnittelijaa tiedotettu siitä, että laatasta pitäisi tulla valmis lattiapinta? Valitettavasti väitteet, että suunnittelijat varmistavat kaiken varmuuden vuoksi, osoittavat, että henkilö ei oikein tiedä mistä puhuu.

Viimeksi muokattu:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.