C
En ole aiemmin miettinyt tätä niin paljon, kunnes tarvitsin hieman suurempia määriä pitkiä rakennuspuutavaraa (>= 5m) kattorakenteeseen.

Teille, jotka ette ole ajatelleet tätä, Byggmaxilla ei ole kiinteää valikoimaa puutavaran pituuksia hyllyillä, vaan se vaihtelee sen mukaan, mitä heillä on toimitettuna. Joskus pisin tietyn mitan tavara on 4,2 m, joskus 5,4 m. Kaikki käsittely tapahtuu juoksumetreinä, joten myymälä, ja siten asiakas, eivät voi tilata mitään tiettyjä pituuksia, eikä kukaan tiedä, mitä pituuksia on hyllyssä tai mitä on tulossa.

Jos tarvitsee tiettyjä pituuksia, ainoa tapa on siis käydä myymälässä katsomassa hyllyjä ja palata myöhemmin, jos mitä tarvitaan ei ole sisällä. Kerättyäni puutavaraa projektiini puolen vuoden ajan olen alkanut ymmärtää, että tämä ei ole toimiva systeemi, ja luultavasti minun on pakko myöntää tosiasia ja tilata puutavara kotiin "oikeasta" rakennuskaupasta.

Ajattelin, että voisimme keskustella täällä tästä ja muista vastaavista outouksista rakennuskaupan valikoimassa.

Japp olen myös miettinyt sitä rakentaessani attefall, yleensä ne näyttävät olevan innostuneita pitkistä pituuksista eli 4,8, 5.4 ja lyhyistä rakenteista 2.5. Joskus harvoin heillä on 3.6 ja 4.2, mutta erittäin harvoin. Kuitenkin usein on silti halvempaa leikata ylimäärä pois kuin ostaa lyhyempiä pituuksia paremmin varustelluista lautapuutarhoista hintaeron vuoksi.

Nyt minulla on byggmax 5 minuutin päässä, joten käyn siellä silloin tällöin tarkastamassa. Sama koskee terassia ja kun uusi pakkaus avataan. Jos on siellä väärään aikaan, se on vain käärmeenpesä valituista laudoista.

Jos aikoo ostaa Byggmaxista, täytyy olla tietäväinen ja tarkkaavainen, jotta tietää, millaista laatua ostamansa puutavara on (kestävyysluokka ja lajittelu). Kunhan tekee tämän, pärjää kokemukseni mukaan hyvin. Totuuden nimissä mielestäni kaikilla rakennustarvikemyyjillä on ongelmia hyvän pituuslajittelun ylläpidossa, mikä voi ainakin johtaa turhaan hukkaan.

Onko byggmax halpa?
Etsi paikallinen puutavaraliike, joka ei kuulu suuriin ketjuihin.
Esittele projektisi ja hups, sinulla on tili ja 30 % alennus.
Saat nyt hyvää puutavaraa oikeassa pituudessa.
Hups, minimalisella hävikillä se on halvempi kuin byggmax.

Minun olisi pitänyt kirjoittaa, että jos vertaillaan hintoja saman puutavaran laadun kanssa, niin kokemukseni mukaan Byggmax ei ole halvempi. Olen täysin samaa mieltä @kioskdavid:n kanssa. On parempi mennä paikalliseen rakennusliikkeeseen ja avata tili, kun aloittaa projektin (jonka ei tarvitse olla suurempi kuin varasto). Hyötyjä on paljon, kun vähentää hukkaa saamalla oikeat pituudet.

C
K kioskdavid sanoi:
Onko Byggmax halpa?
Etsi paikallinen puutavarakauppa, joka ei kuulu suuriin ketjuihin.
Byggmax on linjassa muiden halpatoimijoiden kanssa, mikä tarkoittaa melkein puolta hintaa verrattuna "hienoihin" ammattikauppiaisiin kadun toisella puolen. Joten vähintään 30% tai parempia alennuksia tarvitaan, jos haluaa vastata niille. Valitettavasti tämä on pikkukaupunki ja puutavarakauppiaita on vähän, ellei halua ajaa useita kilometrejä hakeakseen puutavaraa.

Puutavaravalikoima on muuten ihan OK, mikä häiritsee on outo tapa käsitellä pituuksia. Se, että eri pituuksien saatavuus vaihtelee toimittajalta, on tosiasia, mutta normaalisti kauppiaalla on tietty määrä pituuksia, joita he yrittävät pitää hyllyssä, ja jos tietty pituus on lopussa, tietää, että sitä on tulossa lisää. Byggmax ilmeisesti ottaa mitä saa - jos esim. 4,8 metriä on loppu, niin ehkä 3-metristen paikalle tulee ja voi mennä kuukausia ennen kuin sattuu saamaan uuden erän 4,8-metristä.

C 24 puutavara ByggMaxilta ei ole huonompaa kuin C 24 puutavara toiselta kauppiaalta. Kun on kyse verhouslaudoista tai terassilaudoista, on tarkasteltava lajittelua. Vertailin juuri netissä hinnan 28x120 mm painekyllästetystä terassilaudasta "minun" Byggmax-kaupassani ja läheisessä XL-rakennuskaupassa, jota yleensä käytän. ByggMax veloittaa 13 kr juoksumetriltä G4-3 lajitellusta puutavarasta, kun taas XL-bygg veloittaa 22 kr juoksumetriltä G4-2 lajitellusta puutavarasta. Laadun ero näiden lajittelujen välillä on hyvin suuri. G4-3:ssa esiintyy reunalehtiä ja kuivia oksia. Jos haluaa siistin lopputuloksen, syntyy paljon hukkaa. Todellinen hintaero ei ole niin suuri, ja kaikki vie paljon enemmän aikaa.

• Tykkään
torparavgrund ja 1 muu
  • Laddar…
C
Näin on varmasti. Minun tapauksessani, kuten sanottu, on kyse rakennuspuusta, ja silloin pituudet ovat lisäksi huomattavasti kriittisempiä.

Onko kukaan kokeillut Byggmaxin palvelua "Osta kotoa - Nouda kaupasta"? Pitäisi pystyä tilaamaan netistä ja sitten noutamaan tilaus, valmiiksi pakattuna. Tarkoittaako se, että he pakkaavat trailerille, jonka voi yleensä lainata ilmaiseksi sieltä? Mietin tätä, koska silloin voisi mennä itse ilman apuria, joka auttaisi pakkaamaan puutavaran ja laittamaan sen trailerille. Olen yrittänyt soittaa Byggmaxille kysyäkseni tästä, mutta heillä ei ole aikaa vastata puhelimeen "henkilöstövajeen vuoksi".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.