Rakennan autotallia irtomateriaalista ja olen eristänyt ensimmäisen kerroksen ja aloitin nyt muovin laittamisen ja pystykoolauksien kiinnittämisen, kun huomasin, että sokkelista alkaa tiputtaa vettä!

Amatöörimäinen analyysini on, että rakennusaikana ilman muovia on kosteutta työntynyt ulos, joka sitten jäätynyt tuulensuojalevyyn, ja nyt kun se on eristetty ja sisälle on saatu huonelämpötila yhdessä ulkona olevien -1 asteen kanssa, jää sulaa ja valuu kankaan ja eristeen välistä alas sokkelille.

Odottaessamme talon valmistumista, aioimme asua väliaikaisesti autotallissa, joten sen oli tarkoitus olla valmis kuun vaihteessa. Pitääkö sen nyt kuivua pidemmän aikaa? Mitä minun pitäisi tehdä? Lämmittää niin paljon kuin mahdollista?

Liitän mukaan kaksi kuvaa, yksi joka näyttää miltä se näyttää monessa paikassa koolauksissa ja toinen kun otin muutamia eristelevyjä pois.

• Kosteutta puukehikon pohjalla autotallin rakentamisen aikana, eristeiden ja muovin välissä näkyy kosteutta ja puupalkkiin kertynyttä vettä.
  • Kuva näyttää autotallin lattian, jossa on puuraamit ja kosteutta tihkuva kohta, sekä putki, josta vesi valuu lattialle.
B
vettä täytyy saada pois. voitko kertoa, miten olet rakentanut seinän?

Suunniteltu seinä näyttää tältä:
Ulkoverhous - rimat - tuulensuoja - 145mm runko & eristys - muovi - 45mm runko & eristys - OSB - kipsi

Alaohjauspuu on kyllästetty painekyllästämällä ja se on aluspahvin päällä, joka on lecaharkkojen päällä.

Eristettyäni 145 mm kerroksen olen nyt aloittanut muovin ja 45 mm rankojen kanssa. Olen nitoen ja naulaten tehnyt tämän noin 5 m seinää, yhteensä noin 20-25 m.

Voin lisätä, että osa seinästä puuttuu ulkoverhousta tämän toimitusongelmien vuoksi, mutta näyttää siltä, että sama jää/halla on kankaan päällä kaikkialla.

B
voi että, siinä on monta ongelmaa samaan aikaan. erityisesti jos aiotte pian asua siellä.
paras olisi lämmittää kunnolla ja sulattaa kaikki. mutta se on vähän kuin lämmittäisi harakoille.

"tinnat"? Onko se väärin kirjoitettu sana vai sana, jota en ole koskaan kuullut? Tarkoitatko, että minun pitäisi poistaa eristys? Eikö sama ongelma ilmene taas sitten, kun se laitetaan paikalleen? Tai ehkä ei, jos muovitetaan sitä mukaa?

B
väärinkirjoitettu. et voi laittaa eristystä veteen.

Olen lukenut, että eriste ei suoraan ime kosteutta? Mutta on selvää, että se estää ilman pääsyn ja kuivamisen.

Täytyy kai mennä sinne ja repiä huomenna :(
Mutta jos yrittää nähdä tämän positiivisesti, onhan tämä parempi kuin että olisin rakentanut valmiiksi ja sitten jää olisi sulanut, kun kaikki on muovitettu ja levyt ovat paikoillaan. Silloin ei luultavasti olisi nähnyt vettä ja se olisi voinut homehtua.

B
no joo imee ja imee. mutta märkä se voi tulla.
jos sinulla on kostea eristys, voi home alkaa viihtyä

Kuinka paljon vettä puhutaan? virtaako se? tuleeko lisää?

etkö voi laittaa ilmankuivainta ja odottaa muovituksen kanssa? lämpö pysyy aika hyvin vain 145mm eristyksellä.
Sitten voit katsoa, miltä vaikuttaa viikon kuluttua, ja jos silloin on kuivaa, voit jatkaa rakennusta suunnitelmien mukaan. Henkilökohtaisesti uskon, että ei ole mitään vaaraa, kosteus kuivuu läpi tuulensuojan, jos on vain vähän pakkasta eikä mitään vuotoa, josta tulisi uutta vettä ulkoa.
Homeongelma tulee vain jatkuvasta kosteudesta, joten että on kosteaa rakennusaikana ei ole useinkaan ongelma, koska se kuivuu oikealla ilmatilalla jne.

B
huonointa on se, että he aikovat muuttaa autotalliin pian. is täytyy poistaa nopeasti. sama veden kanssa

Kuinka paljon se on? No, se on kai hieman märkä, kuten ensimmäisessä kuvassa näkyy monissa palkeissa mutta ei kaikissa. Kun poistettiin kolme eristyslevyä tarkistaakseni, tunsin, että kangas oli hieman jäässä ja siellä oli ohut jääkerros osassa pitkittäiskappaletta. Ilman eristystä tämä suli melko nopeasti ja sitten tippui tietenkin pitkittäiskappaleesta, mutta se loppui myös melko nopeasti.

On epätodennäköistä, että kyseessä on vuoto, kun kattohuopa asetettiin, satoi ja tarkistin silloin, kastuuko rakennuslevy jossain kohdassa, mitä ei tapahtunut. Nyt minulla on kattotiilet paikoillaan, ja katolla on ollut lunta ilman sisäistä eristystä, rakennuslämmitin täydellä teholla, joten räystään ulostulosta on roikkunut suuria jääpuikkoja. Silloinkaan ei rakennuslevyssä ole näkynyt kosteutta.

B
jos saat kaiken jään pois ja kuivaat pinnan märän, niin voit varmasti jatkaa

Minkälainen tuulensilta sinulla on, sen ei pitäisi normaalisti vuotaa noin.

B
kosteus seinän sisäpuolella jäätyy. koska ulkopuolella on vain paneeli.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.