Hei!

Olen rakentanut seinän, joka on 130x100 cm

Se on kiinnitetty olemassa olevaan seinään sekä lattiaan.

Olen rakentanut sen kahdella vaakasuoralla 45x45 puukoolauksella ja näiden väliin kuusi pystysuoraa 45x45 koolausta. Mielestäni se on kuitenkin epävakaa. Se heiluu oikealle ja vasemmalle, kun katsoo edestä ja painaa sitä. Miten saan sen vakaaksi?

Kiitollinen vinkeistä

Kiinnitä se kattoon?

C
Tulee olemaan vaikeaa saada vakautta rakenteeseen, joka ei ole kiinnitetty kattoon. Voit kokeilla kiinnittää teräsnauhaa ristiin molemmilta puolilta, mutta epäilen, että se auttaa. Muuten joudut valitettavasti laittamaan pylvään seinän päähän, joka on kiinnitetty lattiaan ja kattoon.

Anteeksi, en huomannut seinän korkeutta. Mutta se saattaa olla kattovintillä...

Voi olla erittäin vaikeaa saada vakautta ilman kiinnittämistä kattoon.

Vaikeaa.. aion kokeilla teräsnauhaa.. Ehkä laittaa lisää koolinkeja myös vaakasuoraan?

En halua mitään kiinnikettä kattoon.

C
Jos kiinnität teräsnauhaa ja liimaat ja kiinnität levyjä (kipsiä tai lastulevyä tai mitä nyt valitsetkaan), niin siitä tulee varmaan melko vakaata kuitenkin, mutta tuskinpa kukaan haluaa seistä ja roikkua siinä...

Voiko tehdä massiivista muurausta ja kiinnittää kipsilevyn?

vai valamalla seinä? Onko se mahdollista?

Viimeksi muokattu:
tee siitä kaksin verroin paksumpi, niin siitä tulee vakaa

"Se on vakaa"

Oletko harkinnut käyttää leca, se kuulemma tekee siitä vakaamman...

rakensin puoli­seinä­kkeen kellari­portaita vasten kotona, 45x45 cc30 + vakaimilla, se on kiinnitetty lattiaan ja toiselle puolelle, täyskiinnitetty lastulevy molemmille puolille kaikkia juoksuja vasten ja sitten täyskiinnitetty kipsilevy lastulevyn päälle. siitä tuli todella vakaa.

Seinän tulee yhtyä toiseen seinään ja siksi sen on oltava yhtä paksu = 45x45 säännöt, joissa on 13 mm kipsilevyä kummallakin puolella.

Luulen, että olen keksinyt ratkaisun:
Lattia on betonia, joten porakoneella teen reiän ja laitan sisään harjateräksen, jonka valan kiinni. Sen jälkeen pujotan pylvään harjateräksen päälle ja valan sen kiinni. Ruuvaan 45x45 säännöt tähän pylvääseen, joka on seinän uloimmassa osassa.

Tämän pitäisi olla vakaa?

Danneå sanoi:
Oletko miettinyt leca:n käyttöä, siitä tulee kuulemma vakaampi...
Olen miettinyt sitä sekä myös kevytbetonia, mutta paksuus ei valitettavasti sovi

C
Ehdottaisin, että yrität siinä tapauksessa hankkia pätkiä sinkitystä raudasta tai ruostumattomasta raudasta, muuten on todennäköistä, että se ruostuu jonkin ajan kuluttua.

Varmista vain, ettet poraa mihinkään lattialämmitysputkeen, se tuntuu olevan suosittua viime aikoina.. :rolleyes:

Paul-Staffanstorp
Itselläni on seinä 3x1m, joka on todella vakaa, mutta se on rakennettu 45x70:stä... joten harmi, että et voi käyttää tätä...
45x45 tuskin voidaan kutsua koolauksiksi... ;)

Jos aiot tehdä tämän tyyppisen seinän, sinun tulisi käyttää vähintään 70 mm rankoja. Mielellään 95 mm, väittäisin. Teräsrankoja käytetään kevyemmän ja paremman rakenteen saavuttamiseksi. Mielellään vahvikeprofiili ylä- ja alareunaan, sitten voi halutessa lisätä puurunkoja tähän. Vahvikeprofiili tai FSK, kuten se kauniisti lyhennetään, on erittäin hyvä tässä tapauksessa. Olemme käyttäneet sitä monissa projekteissa saadaksemme vakautta tämän tyyppiseen seinään. Sitten PITÄÄ käyttää 2 levyrakenteita per puoli, joko kaksinkertainen kipsi, mutta mieluiten 13 mm 5-kerroksinen vaneri ja kipsi. Rakenteen voi myös ruuviliimata.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.