On olemassa valmista paneelia, joka on juuri sitä mitä etsit. Moelven rough. paneelattu 12.-120. ja paneelin urat eivät ole symmetrisiä, joten aukot ovat sopivat, noin 5mm

Olen asentanut sen kellariini. mielestäni erittäin hyvä laatu. se on myös valmiiksi maalattu.

Totte_S
kimtommy sanoi:
Det finns färdig panel som är exakt det du söker. Moelven rough. spontad 12.-120. och sponten är inte symmetrisk så därmed blir det lagom glipor ca 5mm

Jag har satt den i min källare. väldigt bra kvalitet tycker jag. färdigmålad är den också.
Pris på den? jag har sett nåt om ca 17 kr / lpm stämmer det på ett ungefär?

Moelven rough näyttää kieltämättä juuri siltä, mitä etsin, mutta se vaikuttaa kalliilta. Mistä sitä saa?

Ostin omani XL-bygg:stä. Luulen, että se maksoi noin 20:- per metri. Se on päätypontattu, joten hävikkiä ei tule paljon. Muista, että esim. raakalauta pitää oksalakata, pohjamaalata ja pintamaalata. Ei sekään itse asiassa ihan halpaa ole.

Jos hinta on 20 kr/lpm, niin se on noin 2200:- minun katolleni. Byggmaxin raakapontti (120mm) maksaisi noin 1200. Kysymys on, eikö sen 1000-lappusen arvoista olisi välttyä oksalakkaukselta, maalaukselta ja maalaukselta.

Heillä oli Moelven rough XL-byggissa täällä Gbg:ssä hintaan 22 kr/lpm. Tietääkö kukaan muita jälleenmyyjiä?

Mikael_L
The Tor sanoi:
Jos hinta on 20kr/lpm, niin kattoni hinnaksi tulee noin 2200:-. Byggmaxin raakalautapontin (120 mm) hinta olisi noin 1200. Kysymys on, eikö se ole tuon 1000 kruunun arvoista, että voi välttyä oksalakkaukselta, maalaukselta ja maalaukselta.
Mielestäni se on ehdottomasti sen arvoista ... :)

Mutta maalaaminen, kittaus ja kaikki tuo, on pahinta mitä tiedän ... ;)

Yksi yksittäinen maalipurkki ja oksalakka maksavat sekin myös tuhat kruunua.

Olemme asentaneet Moelven roughin ja oksat ovat kellastuneet kunnolla vuoden aikana.

Se oli juuri sitä mitä halusin kuulla... Takaisin ruutuun yksi siis.

Kuten sanottu, saadaksesi käsittelemättömän mäntypaneelin hienosti maalattua: unohda oksalakkauksen ja maalaa KOKO laudat estemaalilla. Vähän kalliimpaa kuin tavallinen maali, mutta halvempaa kuin koko laudan oksalakkaus ja lisäksi peittää hyvin. Anna maalin kuivua vähintään 24 tuntia ennen seuraavan kerroksen maalausta, jolloin koko kellastuminen imeytyy estokerrokseen. Tämä pätee riippumatta siitä onko kyseessä uusi paneeli vai 40 vuotta vanha paneeli.

daviden sanoi:
Olemme pystyttäneet Moelven rough ja oksat ovat kellastuneet kunnolla vuodessa.
Hmm... XL-bygg:ssä he eivät olleet koskaan kuulleet, että Moelvenissa voisi olla läpilyöntiä, mutta he eivät tienneet, miten laudat oli käsitelty. Yritän saada vastauksen Moelvenilta.

Anna_H sanoi:
Kuten sanottu, jotta saat käsittelemättömän mäntypaneelin hienosti maalattua: unohda oksalakkauksen ja maalaa KOKO laudat estomaalilla. Hieman kalliimpaa kuin tavallinen maali, mutta halvempaa kuin koko laudan oksalakkaus ja lisäksi peittää hyvin. Anna maalin kuivua vähintään 24 tuntia ennen seuraavan kerroksen maalausta, jotta värimuutos otetaan kokonaan vastaan estokerroksessa. Tämä koskee riippumatta siitä, onko kyseessä uusi paneeli tai 40 vuotta vanha paneeli.
Viestin tekemiseksi VIELÄKIN mielenkiintoisemmaksi voin ilmoittaa, että olemme kohdanneet läpikuultavuuden myös estovalkoisen maalauksen jälkeen, joten sen jälkeen käytämme aina oksalakkaa, koska on niin äärimmäisen ikävää tehdä uudelleen.

Olen ostanut samaan tarkoitukseen hienosahattua raakaponttia. Luulen, että se on sitä, mitä sinä, The Tor, etsit.
Ostin ilman kuivausta, koska haluan maalata, naulata kiinni ja sitten nähdä halkeamien ilmestyvän. Kunhan ne on maalattu.
Puu on kuusta, ei mäntyä. Liitteenä oleva kuva on tarjous ilman ALV:tä.

• Offert för finsågad råspont av gran, 22x120 mm, ej torkad, totalt 250 LPM med pris 13,60 per LPM och total pris 2720,00 exklusive moms.
Sama puutavara, mutta kuivattuna, on saatavilla hintaan 14,85kr/lpm (sis. alv). Puutavara tulee Sandåsa:sta. Soita heille ja kysy, mitkä paikalliset toimittajat ovat lähimpänä sinua....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.