9 196 lukukertaa ·
12 vastausta
9k lukukertaa
12 vastausta
Boracol tai vastaava homeen torjuntaan
Suuren kellaritulvan ja sen jälkeisen homekasvun jälkeen tarvitsen jotakin Boracol-tyylistä. Ilmeisesti Boracolin ostamiseen tarvitaan yritys, joten onko olemassa toimivia vaihtoehtoja? Olen nähnyt ns. "Mögelfri" jne., mutta ne eivät ilmoita ainesosaluetteloa, joten arvelen, että ne ovat arvottomia. Vai ovatko?
Onko kellään vinkkejä aineista tai mistä niitä voisi hankkia?
Onko kellään vinkkejä aineista tai mistä niitä voisi hankkia?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Kloori ja hankauslevy tai -harja.
Kloori tappaa homeen, jonka jälkeen se on helppo harjata pois. Huolehdi vain hyvästä ilmanvaihdosta, niin se toimii mainiosti.
Kloori tappaa homeen, jonka jälkeen se on helppo harjata pois. Huolehdi vain hyvästä ilmanvaihdosta, niin se toimii mainiosti.
Se olen jo suunnitellut tehdä. Mutta sen jälkeen tarvitsen jotain pidemmän aikavälin ratkaisua. Tila tulee pysymään kosteana. Tämä kellari on enemmän ruokatyyppinen kellari, se on osa vanhempaa taloa, noin 1920-luvulta, ja on rakennettu suurista kivistä ja sementistä tehdyllä holvikatolla. Lattia on sileää betonilattiaa. Ainoa käyntireitti on oven kautta ulkopuolelle (se on rakennettu "ilmalukolla" tyyliin, eli kaksi ovea).ricebridge sanoi:
Puu. Pääasiassa ovissa, ovenkarmeissa (palkit) ja sisustuksessa (hyllyt, kaapit).C cpalm sanoi:
Koska kellari koostuu muuratuista holveista suurempien kivien alla talon, ei rakenne muutosta halua mielellään kokeilla. Lisäksi se ei ole lämmitetty (ei realistinen mahdollisuus sille). Joten se toimii parhaiten ruokakellarina.
Joo, ymmärrän... Minullakin on sellainen "potatiskällare" talon alla. En nyt ajatellut, että sinun pitäisi uudistaa puoli taloa, vaan ajattelin enemmän salaojitusta, ilmanvaihtoa ja sellaista. Jos on niin kosteaa, että puu homehtuu ilman tulviakin, sitä ei myöskään voi käyttää mihinkään järkevään säilytykseen.TRJBerg sanoi:
Meillä oli samanlaisia ongelmia entisellä paikallamme olevan maakellarin kanssa, ja analyysini oli, että se johtui osittain siitä, että maaperäolosuhteet olivat sellaiset, että sadevedet tunkeutuivat sisään, mutta osittain uskon, että betonilattia oli suuri syy - vedellä ei ollut minne mennä. Nykyisessä talossa ei ole lattiapäällystettä, vain "stampat jordgolv" ja huomaa, että sillä on valtava kapasiteetti puskuroida kosteutta.
Minulla ei ole suurempaa kokemusta kellarin käyttämisestä ruokakellarina. Talo on ollut vuokralla vuosina 2014–2022. Viimeiset vuokralaiset säilyttivät talousjätteitä ja pontikkaa kellarissa. Haisevan, kun tarkistin myöhemmin!C cpalm sanoi:Joo, ymmärrän... Minulla on itsellänikin sellainen "perunakellari" talon alla. En itse ajatellut, että sinun täytyisi muuttaa puoli taloa, vaan enemmänkin mietin salaojitusta, ilmanvaihtoa ja sellaista. Jos on niin kosteaa, että puu homehtuu myös ilman tulvia, sitä ei voi käyttää myöskään järkevään varastointiin.
Meillä oli samanlaisia ongelmia edellisen paikan maakellarissa, ja analyysini oli, että osittain se johtui siitä, että maan olosuhteet olivat sellaiset, että vettä tuli sateella sisään, mutta osittain uskon, että betonilattia oli suuri syy - vedellä ei ollut minnekään kulkea. Nykyisessä talossa ei ole lattiapinnoitusta, vain "tamppattu maapohja", ja sitä on ymmärtänyt, että se kykenee valtavasti puskuroida kosteutta.
Olin juuri tyhjentänyt ja siivonnut kellarin pari viikkoa ennen tulvaa (60 cm vettä!). Joten se oli onni.
Ennen tulvaa (eli ennen vuotta 2014) en huomannut mitään hometta. Mutta nyt hometta on useissa paikoissa.
Koska kellari pysyy plussan puolella talvella ja viileänä kesällä, haluan käyttää sitä ruokakellarina. Mutta olen huolissani, että home "on juurtunut kiinni". Joten haluan korjata tämän mahdollisen ongelman mahdollisimman tehokkaasti.
Kiinnostavaa. Muutamia huomioita: puhutaan lähinnä myrkyistä. Lisäksi on hieman ristiriitaista tekstiä, kun vertaa kolmea kappaletta. Muuten teksti on lähinnä sovellettavissa minulle koskien mäntysahalaudetta, kun taas kipsilevyjen kohdalla se ei ole. Ja ilmeisesti klorini voi myös vähentää myrkkyjen määrää, jos tehdään toistuvia käsittelyjä (mäntysahalaudetta varten).D Dilato sanoi:
Mutta omasta näkökulmastani myrkyt eivät ole olennaisia, koska kukaan ei tule oleskelemaan kellarissa muuta kuin erittäin lyhytaikaisesti ja se, mitä sinne varastoidaan, todennäköisesti ei altistu tai ainakaan saastu myrkyillä.
Tämä voisi ehkä koskea esim. varastoituja juureksia. Mutta myrkyn määrä minun tapauksessani on luultavasti riittävän pieni.
Miten on Boracol kanssa?
Muistan, että sitä ei saanut myydä yksityishenkilöille 14. kesäkuuta -23 jälkeen (Lavtox.se:n mukaan, mutta ehkä se oli juuri heidän lisenssinsä joka umpeutui silloin).
Voin joka tapauksessa todistaa, että se on uskomattoman tehokas mikrobikasvuston suhteen. Lisäksi erinomainen sekoitettavaksi 1-2%:ssa vesipohjaiseen ulkomaaliin, jolloin maalin pinnalle ei tule hometta muutaman vuoden jälkeen maalaamisesta.
Muistan, että sitä ei saanut myydä yksityishenkilöille 14. kesäkuuta -23 jälkeen (Lavtox.se:n mukaan, mutta ehkä se oli juuri heidän lisenssinsä joka umpeutui silloin).
Voin joka tapauksessa todistaa, että se on uskomattoman tehokas mikrobikasvuston suhteen. Lisäksi erinomainen sekoitettavaksi 1-2%:ssa vesipohjaiseen ulkomaaliin, jolloin maalin pinnalle ei tule hometta muutaman vuoden jälkeen maalaamisesta.
Olen tarkistanut useista paikoista, jotka myyvät boracolia. Kaikki vaativat yrityksen/lisenssin.M MagHam sanoi:Miten on Boracolin laita? Muistan, että sitä ei saanut myydä yksityishenkilöille 14. kesäkuuta -23 jälkeen (lavtox.se:n mukaan, mutta ehkä heidän lisenssinsä vain päättyi silloin). Voin joka tapauksessa vahvistaa, että se on uskomattoman tehokas mikrobikasvustoa vastaan. Lisäksi erinomainen sekoittaa 1-2% vedestä tehtyyn ulkomaaliin, jolloin se estää homeen jo muutaman vuoden kuluttua maalauksesta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vilken plejd eller motsvarande?
El -
Köpes Dewalt DWE7492/-1 eller motsvarande klyvsåg i Värmland med omnejd
Köpes, Hyres & Bytes -
Köpes: Dewalt DWE7492/-1 eller motsvarande klyvsåg
Köpes, Hyres & Bytes -
Fråga om ballofix (eller motsvarande kulventil)
Kök -
"Drawer slide tape"/ "glidtejp" eller motsvarande?
Möbelsnickeri